Ezt a tanulságot vonták le a vállalati vezetők és a digitalizáció szakemberei egy berlini tanácskozáson. A Microsoft Németország főnöke néhány jellegzetes példát mutatott be: a Douglas drogéria-hálózat egyik frankfurti boltjában „krém-gyár” áll a vásárló rendelkezésére. A gép megvizsgálja a vevő arcbőrét, majd helyben annak megfelelő krémet állít elő – mindezt önműködően.
A Saturn müncheni és innsbrucki áruházában az alkalmazásukat letöltött vásárló foghatja és viheti az árut, anélkül, hogy kasszánál kelljen sorba állnia: az AI-rendszer rögzíti a cikket és levonja az árat a bankkártyáról. Az amerikai Lowe építési áruház rendszere elemzi, hogy a portálját látogatók milyen cikkeket keresnek, így pl. milyen konyhát kívánnak összeállítani és megfelelő ajánlatokkal szolgál a neten.
Az ugyancsak amerikai Kruger élelmiszerboltokban intelligens polcokat építenek be. Amikor a vásárló a mobilján rögzített bevásárló-listával megjelenik, a berendezés
a keresett árukat úgy mozgatja, hogy azok feltűnjenek és rögtön le lehessen venni őket a polcról.
Peter Altmeier gazdasági miniszter a konferencián figyelmeztetett: az AI megjelenése nagyobb változásokat hoz, mint annak idején a gőzgép, vagy később a távközlés: az AI-s digitalizáció ugyanis egyszerre terjed el a gazdaság minden ágában. A miniszter azt javasolta, hogy Németország is építsen ki (az Amazon példájára) központi online kereskedelmi portált. A felmérések szerint a teljes német online kereskedelemnek csaknem a felét az amerikai óriáskonszern bonyolítja.
A Roland Berger tanácsadó cég arra figyelmeztetett, hogy az AI, a digitalizálás révén a német online kereskedelem a következő öt évben megduplázódik. A lehetőségeket kisebb vállalatok is ki tudják használni, mert gyorsabban és rugalmasabban tudnak reagálni. Ha összefogva végzik el a szükséges beruházásokat, sikeresek lehetnek, aki viszont nem foglalkozik a korszakos változásokkal, az lemarad.
(Forrás: Die Welt)