Bőrünknek megfelelő krémet kever az AI

A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a következő években átalakítja a kereskedelmet. Csatlakozni tudnak az új rendhez a kisebb boltok is – de aki nem számol az új korszakkal, veszít.

Ezt a tanulságot vonták le a vállalati vezetők és a digitalizáció szakemberei egy berlini tanácskozáson. A Microsoft Németország főnöke néhány jellegzetes példát mutatott be: a Douglas drogéria-hálózat egyik frankfurti boltjában „krém-gyár” áll a vásárló rendelkezésére. A gép megvizsgálja a vevő arcbőrét, majd helyben annak megfelelő krémet állít elő – mindezt önműködően.

Kép: Pixabay

A Saturn müncheni és innsbrucki áruházában az alkalmazásukat letöltött vásárló foghatja és viheti az árut, anélkül, hogy kasszánál kelljen sorba állnia: az AI-rendszer rögzíti a cikket és levonja az árat a bankkártyáról. Az amerikai Lowe építési áruház rendszere elemzi, hogy a portálját látogatók milyen cikkeket keresnek, így pl. milyen konyhát kívánnak összeállítani és megfelelő ajánlatokkal szolgál a neten.

Az ugyancsak amerikai Kruger élelmiszerboltokban intelligens polcokat építenek be. Amikor a vásárló a mobilján rögzített bevásárló-listával megjelenik, a berendezés

A befektetési piacon is átveszi a hatalmat az AI
A világ intézményi befektetőinek csaknem háromnegyede véli úgy, hogy a technológiai fejlődés 2025-re átalakítja az ágazatot. Befektetési folyamata során tízből egy intézményi befektető már igénybe veszi mesterséges intelligencia segítségét.

a keresett árukat úgy mozgatja, hogy azok feltűnjenek és rögtön le lehessen venni őket a polcról.

Peter Altmeier gazdasági miniszter a konferencián figyelmeztetett: az AI megjelenése nagyobb változásokat hoz, mint annak idején a gőzgép, vagy később a távközlés: az AI-s digitalizáció ugyanis egyszerre terjed el a gazdaság minden ágában. A miniszter azt javasolta, hogy Németország is építsen ki (az Amazon példájára) központi online kereskedelmi portált. A felmérések szerint a teljes német online kereskedelemnek csaknem a felét az amerikai óriáskonszern bonyolítja.

A Roland Berger tanácsadó cég arra figyelmeztetett, hogy az AI, a digitalizálás révén a német online kereskedelem a következő öt évben megduplázódik. A lehetőségeket kisebb vállalatok is ki tudják használni, mert gyorsabban és rugalmasabban tudnak reagálni. Ha összefogva végzik el a szükséges beruházásokat, sikeresek lehetnek, aki viszont nem foglalkozik a korszakos változásokkal, az lemarad.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo