Kereskedelem cikkek


Új világ érkezett a kereskedelembe

Új világ érkezett a kereskedelembe 

Sosem látott mértékben virágzik a közösségi médiában zajló kereskedelem.
Kőkemény hét elé nézünk

Kőkemény hét elé nézünk 

Húsvét - a legforgalmasabb napok jönnek az üzletekben.
Veszélyes Szatmár keserű likőr, nem csak alkoholistákra!

Veszélyes Szatmár keserű likőr, nem csak alkoholistákra! 

Szatmár keserű likőrt hívtak vissza a forgalomból.
Sorozatos meglepetések a boltokban

Sorozatos meglepetések a boltokban 

A boltok többségében áttértek a napi árazásra, szinte kiszámíthatatlan milyen meglepetések érhetik a vásárlókat.
Az ukrán háború sem tudta visszavetni a világkereskedelmet, sőt

Az ukrán háború sem tudta visszavetni a világkereskedelmet, sőt 

UNCTAD: rekordot ért el tavaly a világkereskedelmi forgalom.
Melyik termék vásárlása esett vissza 80 százalékkal a válság miatt, ki nem találja senki

Melyik termék vásárlása esett vissza 80 százalékkal a válság miatt, ki nem találja senki 

Az Olcsóbbat.hu az idei év második felére várja az újbóli fellendülést.
Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek 

Érdemes minden vállalkozásnak több lábon állni.
A csirkemell ársapkáján buknak a legnagyobbat a kereskedők

A csirkemell ársapkáján buknak a legnagyobbat a kereskedők 

Már a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is azt javasolja, hogy szűnjön meg az árstop.
Ezentúl nem lehet azonnal reklamálni a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Ezentúl nem lehet azonnal reklamálni a fogyasztóvédelmi hatóságnál 

Kedvezőbb panaszkezelési szabályok a vállalkozások számára.
Elképesztően nőtt a luxuscikkek forgalma

Elképesztően nőtt a luxuscikkek forgalma 

Az LVMH tavalyi nyeresége 17 százalékkal nőtt.

Érdemes kiugrani Ausztriába vásárolni, már az alapélelmiszerek is olcsóbbak 

Karácsonykor nagyon sokan mennek Ausztriába a karácsonyi vásárokba. Most már érdemes egy élelmiszerboltba is beugrani.

Baj van a kedvezményes árakkal 

Európai Bizottság: az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban.

Nagy kereskedelmi akciók lesznek karácsony előtt, érdemes kivárni és figyelni 

Az Oracle új kutatása szerint az infláció az európai fogyasztókat korai vásárlásra és akciók vadászatára ösztönzi, 68 százalékuk az áruhitelt is megfontolja.

25 országból érkezettek főnöke lett egy magyar szakember 

Magyar elnök a családi villamossági kereskedelem csúcsszervezeténél.

Kapkodják a fejüket a boltosok: már életbe is lépett az újabb árstop  

A kormány a tojásra és az étkezési burgonyára is kiterjesztette az árstopot.

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs 

Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve.

600 millió forint értékű ékszer érkezett Budapestre 

1,5 millió euró értékű ékszer kollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten.

Kettészakadhat a világkereskedelem, az orosz olaj új utakat keres 

Oroszország lett Kína legnagyobb nyersolajszállítója.

Dübörög a csomagautomata biznisz Magyarországon 

Kényelmes és zöld: megháromszorozódott a csomagautomaták száma Magyarországon, és további növekedés várható.

Miből várható hiány a válság miatt? 

A kereskedők jelzései alapján már három termék esetében biztosan voltak, vannak, lesznek beszerzési gondok. A lista minden bizonnyal bővülni fog.

Teljes a rezsipánik, a fa tüzelésű kandallókat elkapkodták 

Klímaberendezést, szárítógépet, medencét, de még bőröndöt is kevesebbet rendelnek a eMAG.hu-ról az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta, ugyanakkor megnőtt a kereslet a napelemek, fogyasztásmérők és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítók iránt a webáruházban. Tavalyhoz képest idén nyáron jóval többen rendelnek easybox csomagautomatába az ügyfelek, például napi fogyasztási cikket: ezek közül a mosószer és a pelenka mellett az üdítők, kávék és állateledelek is jól fogynak.

Még mindig rengeteg helyen nem lehet bankkártyával fizetni 

Belföldi nyaralás során a bankkártyával rendelkező felnőttek majdnem fele került már olyan helyzetbe, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert nem tudott elektronikusan fizetni, és az is előfordul, hogy a kártyás vásárlás lehetőségét összeghatárhoz kötik. Ugyanakkor az elektronikus fizetés lehetősége számos helyzetben tehetné zavartalanabbá a pihenést, legyen szó strandról, boltról vagy vendéglátóhelyről – derült ki az OTP Bank felméréséből.

Kivonul Oroszországból a H&M Csoport 

A H&M Csoport ideiglenesen újranyitja az üzleteit Oroszországban, de csak azért, hogy végkiárusítással megszabaduljon készleteitől. A Magyarországon is jól ismert, több üzlettel rendelkező svéd nagyvállalat, hosszú vajúdás után hozta meg döntését.

Félmilliónál is nagyobb bért ígér az ALDI 

Az áruházlánc június 1. és augusztus 31. között kiemelt, vagyis az átlagosnál nagyobb forgalmú üzletté nyilvánítja 10 Balaton-környéki, továbbá a Gárdonyban található üzletét. Ezek az üzletek hosszabb nyitvatartással állnak a vevők rendelkezésére.

Megszaladt az orosz-kínai üzletelés 

Oroszország és Kína kereskedelmi forgalma január-áprilisban 25,9 százalékkal, 51,09 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Mesterséges intelligencia választotta ki a legnépszerűbb márkákat 

Az online közönség véleményét mérő SentiOne 345 márka kapcsán több mint 57 millió véleményt elemezve készítette el a Globális Social Indexét. A 345 márka közül az Apple lett a legnépszerűbb, a második és harmadik helyen az Amazon és a SONY végzett. A riport kulcsfontosságú adatokat tartalmaz a 2021-es trendekről és a fogyasztói szokásokról, valamint a márkák népszerűségéről az online elérés és a beszélgetések alapján.

Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor? 

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.

Változnak az árfeltüntetés szabályai 

Jó hír a fogyasztóknak, azonban többletmunka a vállalkozásoknak. Május végétől az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban már nem kerekíthetik vonzóbbá a kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat. Ettől kezdődően ugyanis az árleszállítások bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni a termékek korábbi árát, amely kizárólag az árcsökkentést megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet - emelte ki dr. Majoros Lilla, az act Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője.

Vége a vásárlók átverésének: nem lesznek kamuakcióknak a boltokban 

Jelentős változások léptek életbe a szavatossági-jótállási előírások terén, a szabályozásba többek között beépítették a digitális termékek és szolgáltatások fogalmát, de hamarosan vége a mesterségesen megemelt árakat követő óriási akcióknak is. 

Nem áprilisi tréfa, használt ruhákat fog árulni az Auchan 

Március közepétől újabb forradalmi lépést tesz az Auchan a fenntarthatóság felé, hiszen új esélyt ad a jó minőségű használt ruháknak. A vállalat nagyon következetesen építkezik ezen a területen, így például a közelmúltban újabb környezetbarát csomagolóeszközökkel szélesítette portfólióját, most pedig Új Élet by Auchan néven használt ruhadarabok értékesítésébe kezd. Ezzel a lépéssel a túlzott mennyiségű ruhagyártás környezetszennyező hatása ellen kívánnak fellépni.

5 trend, amely meghatározza a házhoz szállítást a következő években 

A kézbesítési idő és a szállítási útvonalak lerövidítése, a központi óriásraktárakat felváltó kisebb depók, a vásárlók mind pontosabb tájékoztatása és a futárok magas szintű képzése – a mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo szakértői szerint ez az öt irány határozza meg a logisztikai fejlesztések jövőjét. A trendek alakulását a cseh startup szerint elsősorban az adatvezérelt megoldások terjedése és a futárok személyének felértékelődése befolyásolja – az okoslogisztikai technológiák a rendelések teljesítését gyorsabbá, pontosabbá és fenntarthatóbbá teszik.

Vidéken nyit üzleteket az IKEA 

A 2021-es pénzügyi évet az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12 százalékos növekedést jelent. Az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3 százaléka az online térben történt, mely 6 százalékos növekedés a 2020-as pénzügyi évhez képest.

Az Auchannál a szakképzetlen kezdő minimum 320-421 ezer forintot kap 

Sikeresen megállapodott az Auchan Retail Magyarország és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) az idei béremelésről. A bérek és a juttatások mértéke két lépcsőben január 1-jétől és július 1-jétől fog emelkedni, amire a vállalat összesen 3,2 milliárd forintot fordít.

Ezek az élelmiszerek drágultak a legjobban idén 

Mérleget vont az idei évről a Privátbankár.hu.

Világvége hangulatban az oltatlanok, legalábbis ez derül ki a vásárlási szokásokból 

Újra fellendülőben van a bolti vásárlás egy nemzetközi felmérés szerint. Az online kereskedelem bővülése mellett boltba is többet megyünk a PwC felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég.

A multik beszolgáltatási kötelezettsége a hülyeség kategóriája 

Megszavazta az Országgyűlés a multikra vonatkozó „beszolgáltatási törvényt”. Ilyen címmel jelent meg sok híradás az élelmiszerláncot szabályozó törvény kivételes eljárásban történt módosításáról. A jogszabály értelmében februártól a nagy cégeknek fel kell ajánlani a lejárathoz közeledő élelmiszereit az államnak. Vámos Györgyöt, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárát kérdeztük.

Átverős csodaszerek: retteghetnek a csaló netes cégek 

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT Laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság folyamatosan végzi próbavásárlással egybekötött hatósági ellenőrzéseit az elektronikus kereskedelemben is - közölte az ITM.

Komoly változásra készülhetnek a boltosok 

Az eladóhelyeknek, így a webáruházaknak is fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A leértékelés mértékét az árcsökkentés bejelentése előtt harminc nappal alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyítva kell majd megadni. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.

Újra itt van a Black Friday: mekkora bombát dobnak le a kereskedők? 

Magyarországon immár 2014 óta tart a Black Friday őrület. Bár az eredeti, amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi 2 évben már az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.

Soha nem üzleteltünk annyit a németekkel, mint idén 

Reális esély van arra, hogy idén rekordot dönt a Magyarország és Németország közötti kereskedelemi forgalom, amelynek értéke így meghaladhatja a 60 milliárd eurót - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A boltosok is örülhetnek a hitelmoratórium meghosszabbításának 

A fogyasztásra is hatással van a határidő kitolása.

Mindenhol drágul az élet Európában, de Magyarország még így is az élvonalba került 

Mindenhol drágul az élet Európában, de Magyarország még így is az élvonalba került

Egyre drágább a bevásárlás - a sarkon túl várakozik a negyedik hullám? 

A magyarok többsége úgy érzi, mostanra ugyanannyit, vagy akár már többet költ, mint a járványt megelőzően. Erősödnek az inflációs félelmek hazánkban. A pandémia negyedik hullámát biztosra veszi a lakosság, mégsem érződik óvatosság a viselkedésünkben - derült ki az Ipsos kutatásából.

Sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése 

Az új technológiák iránti nyitottságának köszönhetően Közép- és Kelet-Európa e-kereskedelme a globális átlag feletti ütemben bővült az elmúlt évben, így a régió akár az európai piac mozgatórugójává is válhat. Az online értékesítési felület létrehozása azonban még nem garantálja a kis- és középvállalkozások sikerét a digitális világban.

Mit tanulhatnak a hazai webshopok a nemzetközi e-kereskedelem óriásaitól? 

Óriásit robbant az e-kereskedelmi szektor a tavalyi évben, hiszen 2020-ban már a Föld lakosságnak több mint negyede, mintegy kétmilliárd fő vásárolt online. A webshopok számára azonban nem csak a növekvő forgalom jelent kihívást, de az átalakuló felhasználói igényeknek is meg kell felelniük ahhoz, hogy talpon tudjanak maradni a globális nagyágyúk mellett.

Még közelebb került az országos kamara a sokmilliárdos kasszához 

A parlament gazdasági bizottsága ragaszkodik a kamarai hozzájárulás átalakítását szolgáló javaslathoz, minden hatalom az MKIK-hoz kerülhet.

A járvány miatt a bevásárlókosarat is máshogyan pakoljuk 

Megváltoztak a vásárlói szokások, módosult a fogyasztói kosár összetétele is.

Az internetes vásárlástól lélegezhet fel a Föld? 

Az online vásárlás a hagyományos kereskedelemhez képest átlag 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár - hívta fel a figyelmet egy friss kutatás alapján a Prologis ipari és logisztikai ingatlanvállalat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.

Gazdaság

A Brexit agyatlansága az amerikai vámcunami hatására látszik csak igazán

A Brexit agyatlansága az amerikai vámcunami hatására látszik csak igazán 

Brexit – Bank of England-kormányzó: mindent meg kell tenni a Brexit negatív kereskedelmi hatásainak minimalizálásáért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo