Melyik termék vásárlása esett vissza 80 százalékkal a válság miatt, ki nem találja senki

Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál a legkeresettebb 100 termékkategória körében megvizsgálta, hogy 2021-hez képest melyek voltak a legszembetűnőbb változások, milyen irányba terelődtek át a vásárlások az online kiskereskedelem területén.

Lakossági spórolás

Az online kereskedelmet érintő legfontosabb hatás kétségtelenül a megélhetési költségek megugrása volt. Különösen az élelmiszerárak, illetve – a rezsicsökkentés részleges feloldását követően – az energiaárak elszabadulása okozta bizonytalanság hatására a lakosság jelentősen átstruktúrálta az online költéseit. A rezsiköltségek emelkedésének legnagyobb vesztesei közé sorolhatók például a mobiltelefon, illetve a baba-mama termékeket forgalmazó webáruházak.

Az e-kereskedelemben jelenleg a legkeresettebbek közé tartozó két műszaki eszközkategória közül a mobiltelefonokra 52 százalékkal, míg az okosórákra 48 százalékkal kevesebb keresést regisztrált az Olcsóbbat.hu tavaly, mint 2021-ben. De jelentős volt a visszaesés a tévékészülékek (-40 százalék), a tabletek (-22 százalék), illetve laptopok (-43 százalék) kategóriájában is. A legtöbb háztartási eszköz iránti kereslet is jelentősen visszaesett: mikrohullámú sütőt például 37 százalékkal, tűzhelyet 35 százalékkal, porszívót 28 százalékkal kerestek kevesebben, mint egy évvel korábban.

A korábbi top kategóriákban érzékelhető visszaesés oka az volt, hogy a fókusz más termékkategóriákra helyeződött át, a ,,luxuscikkek” helyett a fogyasztók igyekeztek hatékonyan üzemelő háztartási gépeket vásárolni, mivel ezekkel részben kompenzálni tudják az emelkedő rezsiköltségeket.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo