Baj van a kedvezményes árakkal

Az online üzletek 43 százaléka uniós szabályokat sértett az adventi időszakban a kedvezményes árak meghirdetésekor - olvasható az Európai Bizottság jelentésében.

A megvizsgált termékek több mint felére az eladók árcsökkentési akciót írtak ki, de ezek 23 százaléka nem felelt meg az uniós jogszabályoknak. Az árfeltüntetésre vonatkozó uniós irányelv ugyanis előírja, hogy az üzleteknek és az online piactereknek, az árengedmény bejelentésekor fel kell tüntetniük a termékre az előző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat.

Biztos, hogy olcsóbb, amit annak hirdetnek? (Fotó: Pixabay)
Biztos, hogy olcsóbb, amit annak hirdetnek? (Fotó: Pixabay)

Didier Reynders jogérvényesülésért felelős biztos, a kutatás eredményeinek bemutatásakor elmondta: "a fogyasztók továbbra is nagyszámú valótlan árengedménynek és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak vannak kitéve. Ez az uniós jog megsértését jelenti."

A biztos felszólított minden online kereskedőt, hogy teljes mértékben tartsa tiszteletben a szabályokat, és vizsgálja felül a kedvezmények feltüntetését. "A jó árajánlatoknak valódi előnyt kell jelenteniük, nem pedig manipulatív marketingtechnikát" - hangsúlyozta.

A nemzeti hatóságok fel kell venniük a kapcsolatot az érintett kereskedőkkel, hogy változtatásokat kérjenek az értékesítési gyakorlatukban, és szükség esetén végrehajtási intézkedéseket kezdeményezzenek, amelyek bírságot vonhatnak maguk után, amennyiben a kereskedők nem javítják ki a visszás gyakorlatokat - közölte a bizottság.

    A brüsszeli székhelyű uniós testület 13 nemzeti fogyasztóvédelmi hatósággal együttműködve folytatott weboldal-átvilágítást, amelynek célja annak ellenőrzése volt, hogy az online üzletek miként mutatták be az árcsökkentéseket az akciós időszakban. 176 weboldalt és 16 ezer termék árát ellenőrizték, többek között mesterséges intelligencia alapú eszközök segítségével. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo