Kereskedelem cikkek

Kereskedelem lehet az agráriumból
Az agrárkamarai törvényben felsorolt tevékenységi körök módosítását kéri a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ), mert a szervezet álláspontja szerint az élelmiszer, az ital, és a dohányáru nagykereskedelme nem az agrárium, hanem a kereskedelem része.

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált
Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

Élénkülhet a belföldi kereskedelem
A nagy cégek belföldi értékesítésük élénkülésében bíznak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból. A vállalatok bevétel-várakozása javult ugyan, profitvárakozásaik azonban romlottak az előző negyedévhez képest: átlagosan 2,6%-kal nagyobb árbevétellel, de csupán 1,6%-kal nagyobb nyereséggel számolnak az előttünk álló egy évben - olvasható a K&H közleményében.

A vásárlók érdekeit is sértheti a kormány tervezete
A kormány a tervezett, egyes fogyasztóvédelmi és a munkavállalók védelmével kapcsolatos legújabb intézkedéseket a szakmai szervezeteket bevonása nélkül készítette elő – olvasható az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében. Az OKSZ megítélése szerint ennek következményeként olyan intézkedéscsomagot készítettek elő, ami fékezi a kereskedelem egészének – így a kisvállalkozásoknak is – a további fejlődését, a korszerű szervezési megoldások alkalmazását, ami súlyosan sérti a vásárlók érdekeit és egyes esetekben hátrányosan érinti az alkalmazottakat is.

Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint
Durva és indokolatlan beavatkozásnak nevezte a Magyar Reklámszövetség a tervet, hogy maximalizálnák, mennyit költhetnek reklámra a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek. A szakmai szervezet szerint a gazdaságnak és a kisboltoknak is rossz lenne a korlátozás.

Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre
Újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok életét megnehezítő javaslatcsomag került a kormány el az Index információi szerint. Az élelmiszerbotrányra hivatkozva húszmilliárdos parkolódíjat, korlátozott reklámozási lehetőséget és kötelező munkaerő felvételt írnának elő.

Áremelkedés lesz, de többet kapunk a pénzünkért
A kormányzati ösztönzők hatására növekedhet az építőipar, amiben az uniós források is segíthetnek. Az alapanyag drágul, de a vevők többet is várnak el.

Előre menekülnek a kereskedők
Fokozódik a verseny a magyar kereskedelemben, az érdekelt vállalkozások pedig a fejlesztések felé nyitnak: a többségi állami tulajdonban lévő Garantiqa Hitelgarancia Zrt. ugyanis tavaly 121 milliárd forint értékben vállalt kezességet a kis- és nagykereskedelmi cégek által felvett hitelekhez, ami 26 százalékos növekedést jelent éves szinten. A Garantiqánál arra számítanak, hogy a következő időszakban még nagyobb lesz a kereslet a garanciakonstrukciók iránt, nem csak a kereskedelemben, hanem a többi ágazatban, például a mezőgazdaságban vagy éppen az építőiparban.

A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban
Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

5 dolog, amit érdemes tudni a jótállásról
Érdemes tisztában lenni a jótállás - más szóval garancia - legfontosabb jellemzőivel, így többek között azzal, hogy mikor áll fenn jótállási kötelezettség, mi a különbség a jótállás és a szavatosság között, és így tovább. Szakértőnk segít!
Digitális tinta és láthatatlan kép szűri ki a hamisítványokat
Felhő alapú alkalmazások, digitális tinták, terméken elrejtett képek alapján azonosítják a valódi, márkás árut, és szűrik ki a hamis termékeket. Nagy biznisz lesz ez, hiszen sok-sok milliárd terméknél követeli meg a vevő, hogy tudja, az igazit kapja-e. Az újrafelhasználás megszervezésében is hasznosak ezek az új appok.
Egyenlő jogokat a beszállítóknak
Álljon elő a Bizottság a termelők tisztes megélhetése és a megfelelő árukínálat biztosítása érdekében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elleni javaslattal - áll egy kedden elfogadott Európai Parlamenti állásfoglalásban. Az egyik cél a gyártók, szállítók és forgalmazók közötti fair és átlátható kapcsolatok előmozdítása, de a tisztességes kereskedelem csökkentené a túltermelést és élelmiszer-pocsékolást is.
Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek
Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.
Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz
Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.
Ócska bolt, vagy kiváló marketing?
A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.
Ész nélkül pazarlunk, pedig nem kéne
Az élelmiszerek egyharmada még mindig a kukákban végzi, a korszerű csomagolószerek egyszerre képesek hozzájárulni a pazarlás megszüntetéséhez és a környezetterhelés csökkentéséhez és még üzletileg is jobban járnak a gyártók.
Elönt minket a kínai acél
Fél évvel ezelőtt a kínai acélipari alapanyagok még logisztikai költségek nélkül is drágábbak voltak, mint a nyugat-európaiak, azonban most a kínai belső kereslet visszaesése miatt a - sokszor államilag támogatott – kínai gyártók nyomott áron Európában próbálják értékesíteni termékeiket, állítja a Carboferr Zrt. A cég szerint számos teherhajó úgy indul acélipari nyersanyagokkal megrakodva Kínából Európába, hogy még nincs konkrét vevő a termékekre.
Kellenek a vendéglátásnak a külföldről visszatérők
A turizmus-vendéglátás területén tapasztalható szakemberhiány elsősorban a szakácsoknál és felszolgálóknál érezhető, a felsőfokú végzettséget igénylő munkaköröknél kevésbé. A friss pályakezdőktől a kiváló angol nyelvtudás mellett elsősorban pontosságot, megbízhatóságot és kreativitást várnak el, míg a kereskedelmi vállalatok az eredményorientált szemléletet és a mobilitást értékelik.
Két hét, és indul a karácsonyi szezon
Amerikai mintára itthon is előrébb került a karácsonyi szezon kezdete a Fekete Péntek akciók megjelenésével. Érdemes kihasználni a lehetőséget!
Napokon belül újra itt a sarc - már mindenkinek
Napokon belül visszaállíthatja a kormány az élelmiszer-felügyeleti díjat – értesült kormányzati és piaci forrásokból a Népszabadság. Miközben az Európai Bíróságon támadja a korábbi szabályozás felfüggesztését, a lap értesülései szerint a kormány már előkészítette az új, mindenkire érvényes teher szabályait.
Nem a kereskedelem szárnyal, hanem az online kassza
200 milliárd forint többlet-áfabevételt hoz az államnak az online kasszarendszer. Ez több mint ezermilliárdnyi forgalom láthatóvá válását jelenti, ami a teljes tavalyi kereskedelmi bevétel több mint a tizede. Ez magyarázza, hogy a statisztikák a kereskedelem szárnyalását mutatják a vg.hu szerint.
Újabb tévhitek a szavatossággal kapcsolatban
Az elmúlt héten foglalkoztunk néhány szavatossággal kapcsolatos tévhittel. A fokozott érdeklődésre tekintettel nézzünk meg újabb három szavatossággal kapcsolatos tévhitet. Garancia csak számlával vagy blokkal? Jótállási jegy nélkül elvesztünk? Csere csak eredeti, bontatlan doboz estén?
Három tévhit a szavatossággal kapcsolatban
Számos tévhit létezik a köztudatban a szavatossággal kapcsolatban. A kereskedő három munkanapon belül köteles visszavenni vagy kicserélni a terméket? Akciós termékekre nincs szavatosság? A hibát minden esetben a vásárlónak kell bizonyítania? Nézzük mi igaz ezekből.
Nyolcszáz állással megint kevesebb
A Baumax 2015 második negyedévében kivonul Magyarországról. A 14 magyarországi áruházat áprilisig sorban bezárják, a munkavállalók megfelelő támogatást kapnak, amelynek kidolgozása folyamatban van. A telephelyek ingatlanjait a XXXLutz Bútorlánc veszi át és hasznosítja a továbbiakban.
Több ezer munkahelybe kerülhet a fű alatt módosított törvény
A korábbi kormányzati ígéretekkel szemben mégis minden ital-nagykereskedőnek le kell tennie a 150 millió forintos jövedéki biztosítékot, a kormány ugyanis csendben eltemette a saját frakciója által benyújtott módosítót.
40 éve pittyeg, ha vásárolunk
A hatalmas logisztikai központok rakodóterétől az áruházi raktárakon keresztül az egészen apró boltok kasszájáig az emberek nem kevesebb, mint 5 milliárd alkalommal hallják naponta az ismerős pittyentést, amely a vonalkódok leolvasását jelzi. Ez a hang 40 évvel ezelőtt, 1974. június 26-án hangzott fel első alkalommal, amikor a világon először olvastak le vonalkódot egy Wrigley’s Juicy Fruit rágógumiról egy amerikai szupermarketben, az Ohio állambeli Troy városában.
Nem szeretik a nagykereskedők az internetet
A nagykereskedők jelentős részének sikerült növelnie tavaly a partnerei számát, ugyanakkor egyre élesebben jelentkezik az a tendencia, hogy a gyártók közvetlenül a fogyasztóknak, vagy a kiskereskedőknek értékesítik a termékeiket, a nagykereskedőket kihagyva így a láncolatból.
Karácsonykor is megy a trükközés
A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30.000 Ft alatt fog költeni. A legtöbben a neten néznek utána egy-egy termék tulajdonságainak és árainak. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban.
Kevésbé félünk a hitelektől
A 18-69 éves korosztály közel harmada gondolja úgy, hogy lehet okosan hitelt felvenni, illetve, hogy korrekt feltételeket kínáló pénzintézet esetén nem kell tartani a kölcsön felvételétől - derült ki a Cofidis Hitel Monitor harmadik negyedéves elemzéséből.
Biztató kilátások a háztartási nagygép piacon
A háztartási nagygép piacon beindult fejlődés az idei év első hónapjainak Retail&Technology adatai szerint továbbra is pozitív irányban halad. A nyári hónapokban nagyobb arányban keresett hűtő- és fagyasztókészülékek iránti igény idén már tavasszal fokozottan jelentkezett, így a fő szezonnak számító július-augusztus biztató kilátásokkal kecsegtethet.
Beindult a lakossági fogyasztás
Májusban tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A 2,5 százalékos bővülés elsősorban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem, illetve az üzemanyag-értékesítés emelkedésének volt köszönhető. A pozitív trend elemzői várakozások szerint az esztendő hátralévő részében is megmaradhat.
Tovább bővült a saját márkás termékek piaca
A kereskedelmi márkás termékek értékbeli piacrésze a napi fogyasztási cikkek piacán 2012-ben 2011-hez képest kissé csökkent és éves átlagban 25 százalékos szintet ért el. Elsősorban a B márkák tudtak erősödni a kereskedelmi márkák rovására. Az A márkák részesedése gyakorlatilag nem változott: 2012-ben is a teljes FMCG forgalom közel felét adták ezek a termékek – derül ki a GfK Hungária háztartások otthoni fogyasztását monitorozó Háztartáspaneljének legfrissebb, a kereskedelmi márkák teljesítményét bemutató tanulmányából.
Jól megy az ital-nagykereskedőknek
Az ital-nagykereskedelmi vállalkozások piacára egyre többen léptek be az elmúlt években, a korábbi időszakban elért teljesítményük alapján ez nem is meglepő, igaz, az árbevételük lendületes emelkedése tavalyelőtt megtorpant. Az összesített eredményük is visszaesett, ennek ellenére az eredményük végig a pozitív tartományban maradt – derül ki a Bisnode üzleti információszolgáltató friss elemzéséből, amely szerint az érintett cégek legfrissebb bedőlési indexe jobb az országos átlagnál.
Beindult a fogyasztás áprilisban
A várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint.
Nem a dohányban van a nagy dohány
A dohány-nagykereskedők árbevétele növekedett az elmúlt években, az ezzel főtevékenységként foglalkozó társaságok eredménye évek óta negatív tendenciát mutat, sőt az érintett cégeknél közel 20 százalékkal csökkent az átlagos létszám. A területi megoszlást nézve Budapestre, Pest megyére koncentrálódott a dohánykereskedelem.
Egyre kevesebben vásárolnának hitelből
A 18-69 éves lakosság 34%-a tervez nagy értékű beruházást. Leginkább a magasabb végzettségűek, illetve a fővárosban élő, az átlagnál jobb anyagi helyzetűek terveznek nagyösszegű vásárlást a következő negyedévben. Az elmúlt években a „hitel-ellenesek” aránya folyamatosan nő, de még így is a lakosság több, mint fele „hitel kedvelő, vagy elfogadó” - derül ki a Cofidis Hitel Monitor első negyedéves felméréséből.
Sebességbe kapcsol az új autók piaca
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, március után áprilisban is: az év negyedik hónapjában 4623 új személygépkocsi került forgalomba, 7,8 százalékkal több mint egy évvel korábban.
Valami bűzlött, lecsapott a parfűmkereskedésre a NAV
Illegális parfüm-nagykereskedést számoltak fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyi nyomozói.
Az állam jól jár, a kereskedőknek fájni fog
Jelentősen fehéríti a kereskedelmet az a rendelet, amely szerint a pénztárgépeket online kapcsolaton keresztül közvetlenül be kell kötni az adóhatósághoz. Ezzel együtt az állami bevételek biztosan nőnek, a kereskedők számára ugyanakkor ez jelentős többletterhet jelent majd mind induláskor, mind később az üzemeltetés során – a témáról Vámos György, az Országok Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára nyilatkozott a Gazdaság TV-nek.
Elértük a gödör alját?
Tovább zsugorodott a kiskereskedelem tavaly az utolsó hónapban. Az éves összevetésben 2,1 százalékos csökkenés ugyanakkor alacsonyabb annál, mint amit előzetesen vártak. Ráadásul az idén a piac szűkülésének üteme tovább csökkenhet. Mindezzel együtt sokat elárul a helyzetről az a tény, hogy a 2012-es teljes éves forgalom 10 százalékkal maradt el a 2005-östől.
Lehet még kevesebbet költeni
Egyre meredekebben zsugorodik a kiskereskedelem: novemberben az éves visszaesés 4,1 százalék volt, a 2012-es esztendő első 11 hónapjában 2 százalékkal csökkentek az eladások a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorsjelentése szerint.
Jól beépültünk a világgazdaságba
Kilencedik helyen végzett Magyarország a Globalizációs Indexen, a régióban hazánk integrálódott leginkább a világkereskedelembe. Az Ernst & Young rangsorának élén Hong Kong, Szingapúr és Írország áll.
Kilátástalan a kkv-k helyzete
A 2008-2009-es válságot alulmúló szinteken állnak a feldolgozóipari mutatók. A Kopint-Tárki negyedéves konjunkturatesztjének eredményei alapján a magyar feldolgozóipar 2013-as teljesítménye legfeljebb stagnálás közeli állapotban lehet, ami pedig azt jelentené, hogy a 2008-2009-es válság után, a 2012-2013-as évet is a recesszió fogja jellemezni az ágazatban.
Mire kell figyelni a raktárak feltöltésekor?
Karácsony előtt az üzletek feltöltésének célja az, hogy olyan termékek kerüljenek a polcokra, amelyek megbízhatóak, és amelyeket nem kell majd visszavenni a vevőtől, mert hibás volt.
Ismét lecsaptak a nagybanira
Összehangolt razziát tartottak a hatóságok a Budapesti Nagybani Piacon, ahol 66 tonna ismeretlen eredetű zöldséget és gyümölcsöt foglaltak le. Az élelmiszer-biztonsági szabályok megsértése miatt 18 millió forint bírásot szabtak ki az ellenőrök.
Brókerek anyagcseréjétől omlik össze a gazdaság?
Jól kimutatható folyamatok mennek végbe az emberi testben, amikor kockázatot vállalunk. Az emberi test működése természetesen nem függetleníthető a tudattól és az elmében keletkező pozitív érzésektől, ihletett meglátásoktól, gondolatoktól, vagy éppen a stressztől. Egy brókerből lett tudós utánaeredt a fiziológiai változásoknak. A kérdés a visszacsatolás: ha a testi szimptómák befolyásolják a piaci szereplők cselekedeteit, sok ember esetében, kollektív szinten az egész piac működésébe is beleavatkoznak?
Szlovák üzleteket vett célba a Laurel
Szlovákiában terjeszkedik a székesfehérvári Laurel Kft. A bolti informatikában érdekelt társaság a korábbi évek dinamikus növekedésének fenntartásával indokolta a lépést.
Ki torpedózza meg a nagyvállalati fúziókat?
Általában versenyhivatalok szokták megtorpedózni az egész szektorok térképét átrajzoló nagyvállalati fúziókat, ezúttal azonban a Qatari Szuverén Alap vétózta meg a magyar mezőgazdasági terményeket is forgalmazó Glencore és az Xstrata fúzióját, mert kifogásolt egyes feltételeket a szerződésben. Az eset ráirányította a figyelmet a nemzeti alapok piacformáló, sőt piacot fegyelmező szerepére.