Németországban ötmillió vállalkozás létezik, ebből százhétezer az 50 főnél többet foglalkoztató társaság. (Magyarországon 8000 a számuk.) Nagy piacról van tehát szó. „Minden harmadik lekérdezés a rendszerünkben német cégekre vonatkozik”– mondta Keleti József, a Bisnode Magyarország country managere. Ez jól tükrözi azt, hogy Németország a hazai vállalkozások egyik legfontosabb üzleti partnere.
Keleti szerint „a német cégek számláik 82 százalékát pontosan fizetik. Magyarországon ez az arány 60 százalék, néhány éve 50 százalék volt. (Keleti kérdésére ennél rosszabb arányt tippelt a közönség.) A legrosszabb fizetők – már ami a határidőket illeti – a bútoripar, a biztosítási szektor szereplői és az ipari gyártók.
Meglepő módon azonban „nem erősek a tartományi nyilvántartások (40 paraméter szerint lehet keresni), mert a kisvállalkozásoknak nem kell leadniuk mérlegkimutatást. Ha a cégtől kikérjük ezt, nem jellemző, hogy nyitottak lennének. Adószám sem elérhető" – tette hozzá Keleti.
A német cégekkel történő hazai „együttműködésből tudnak kinőni regionális beszállítóvá, szolgáltatóvá” a magyar vállalkozások.
Segítenek az okos adatok
A nagy adathalmazokból kinyert okos adatok segítségével csökkenthetők a kockázataink. A predikítv célzás
- 20-30 százalékkal növeli a hatékonyságot,
- 17 százalékkal növeli a kampányeredményességet,
- 10-12 nappal gyorsíthatja az értékesítési ciklust,
- 20-30 százalékkal csökkentheti a késve fizetést,
- 10 százalékkal növelheti a megújítási arányt.