Pontosan fizetnek a német cégek

Sok bosszúságot és kellemetlen tapasztalatot megspórolhatunk magunknak, ha céginformációs rendszerekben tudakozódunk a külföldi cégek adatairól, előtörténetéről, sőt fizetési fegyelméről is.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban ötmillió vállalkozás létezik, ebből százhétezer az 50 főnél többet foglalkoztató társaság. (Magyarországon 8000 a számuk.) Nagy piacról van tehát szó. „Minden harmadik lekérdezés a rendszerünkben német cégekre vonatkozik”– mondta Keleti József, a Bisnode Magyarország country managere. Ez jól tükrözi azt, hogy Németország a hazai vállalkozások egyik legfontosabb üzleti partnere.

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Pontosak

Keleti szerint „a német cégek számláik 82 százalékát pontosan fizetik. Magyarországon ez az arány 60 százalék, néhány éve 50 százalék volt. (Keleti kérdésére ennél rosszabb arányt tippelt a közönség.) A legrosszabb fizetők – már ami a határidőket illeti – a bútoripar, a biztosítási szektor szereplői és az ipari gyártók.

Meglepő módon azonban „nem erősek a tartományi nyilvántartások (40 paraméter szerint lehet keresni), mert a kisvállalkozásoknak nem kell leadniuk mérlegkimutatást. Ha a cégtől kikérjük ezt, nem jellemző, hogy nyitottak lennének. Adószám sem elérhető" – tette hozzá Keleti.

A német cégekkel történő hazai „együttműködésből tudnak kinőni regionális beszállítóvá, szolgáltatóvá” a magyar vállalkozások.

Segítenek az okos adatok

A nagy adathalmazokból kinyert okos adatok segítségével csökkenthetők a kockázataink. A predikítv célzás

  • 20-30 százalékkal növeli a hatékonyságot,
  • 17 százalékkal növeli a kampányeredményességet,
  • 10-12 nappal gyorsíthatja az értékesítési ciklust,
  • 20-30 százalékkal csökkentheti a késve fizetést,
  • 10 százalékkal növelheti a megújítási arányt.
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak – hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo