Kereskedelem cikkek


Csökkenő forgalom a kiskereskedelemben

Csökkenő forgalom a kiskereskedelemben 

A kiskereskedelmi forgalom volumene - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 első két hónapjában 4,9, februárban 4,3%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a februári értékesítés volumene az előző hónaphoz mérten nem változott.
Kevesebb sört iszunk, 4,4 milliárdot bánhat az állam

Kevesebb sört iszunk, 4,4 milliárdot bánhat az állam 

A folytatódó gazdasági válság jelentős hatással volt a magyar söriparra is 2009-ben: a sörgyárak a magyar piacon történt értékesítése 9%-kal csökkent a 2008-as évi értékesítéshez képest - mutatott rá a Magyar Sörgyártók Szövetsége a mai online sajtótájékoztató keretében.
Legyünk vasárnap is nyitva? Nyomós érvek mindkét oldalon

Legyünk vasárnap is nyitva? Nyomós érvek mindkét oldalon 

A kereskedelmi alkalmazottak szabad vasárnapot szorgalmazó kezdeményezése kapcsán mindkét oldalon nyomós érvek vannak - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
Kelendőbb a szupermarket, mint az irodaház

Kelendőbb a szupermarket, mint az irodaház 

Míg korábban a városközpontok irodaházai uralták a vállalati ingatlan-eladási piacot, az elmúlt években ez jelentősen megváltozott. 2009-ben első alkalommal a kiskereskedelmi szektor dominálta a piacot, a teljes európai ingatlaneladások 44 százalékával. - derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb kutatásából.  
Új Belváros: mire számíthatunk?

Új Belváros: mire számíthatunk? 

A Belváros főutcája nevű felújítási program befejeződésével a környékbeli kiskereskedelmi ingatlanok üresedése csökkenni, a bérleti díja pedig növekedni fog - prognosztizálja az Ecorys Magyarország elemzésében.
Külföldre helyezik az üvegházgáz-emissziót: új outsourcing

Külföldre helyezik az üvegházgáz-emissziót: új outsourcing 

A fejlődő országok kedvezőbb költségszintjét tartja a szakirodalom az outsourcing elsődleges okának, ám a földrajzi elhelyezkedés ugyancsak szerepet játszik benne. A fogyasztás és a gyártás helyének szándékos elválasztását ritkábban tárgyalja a szakirodalom. Napjainkban az üvegházgáz-kibocsátást próbálják ily módon minél messzebbre helyezni.
Őserdőket irtanak ki a testápolószereink kedvéért?

Őserdőket irtanak ki a testápolószereink kedvéért? 

A világ egyik legnagyobb vegyi és kozmetikai vállalata, a Unilever a BBC leleplező dokumentumfilmje után megváltoztatta részvételét Indonézia erdőgazdálkodásában: a döntés oka, hogy az országban az őshonos fafajtákat hatalmas területeken vágják ki és helyettesítik be frissen ültetett olajpálmákkal, melynek húsos gyümölcshéja szolgáltatja a kozmetikai termékek szinte minden fajtájához a növényi olajat. Az őserdők drasztikus kiirtása azonban hatalmas károkat jelent a bioszféra sokszínűségére nézve és a kivágott fákból rengeteg CO2-t szabadít fel, szennyezve a légkört.
Amikor Istenben bíznak a kommunisták

Amikor Istenben bíznak a kommunisták 

Miután az orosz-ukrán vita és a földgázvezeték elzárása sokkolta Európát, Amerika pedig a közel-keleti olajba mártódott bele könyékig az iraki háborúval, a nemzetállamok mára világszerte rádöbbentek az energia-autonómia fontosságára: az egyben a nemzeti szuverenitás megőrzésének eszköze. Átrendeződik az energia-beszerzési politika, átalakulóban a világ fosszilis energia-térképe. Nem kivétel ez alól Dél-Amerika sem. Erősödik a földgázverseny a latin-amerikai országok között.
Megmenthetőek-e még tengerben élő halfajok?

Megmenthetőek-e még tengerben élő halfajok? 

A kéktonhal az emberi gasztronómia legnépszerűbb, legkedveltebb halfaja: hatalmas az igény rá a sushi-éttermekben. De közel kerültünk ahhoz, hogy betiltsák halászatukat a Földközi-tengeren és az Atlanti-óceánon. A szabályozást a kéktonhalak számának drasztikus csökkenése indokolja: ha az eddigi mértékben folyik tovább a halászata, kipusztul e faj. Környezetvédő szervezetek már évek óta kampányoltak amellett, hogy szüntessék meg a kereskedelmi célú kifogását. De nemcsak a kéktonhalak vannak veszélyben: a halászat gépesítése miatt úgy felgyorsultak a folyamatok, hogy ha így haladunk, 40 év múlva nem lesz hal a tengerekben!
Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek

Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek 

A globális válság hatására a háztartások kezdetben a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, 2009-ben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. A háztartások több mint fele ma már ritkábban jár „nagybevásárolni", alkalmanként pedig kevesebb terméket vásárol. Egyre inkább előtérbe kerülnek az akciók, 2009-ben a promóciók keretében megvásárolt termékek aránya növekedett a hazai napi fogyasztási cikk piacon. A vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltünk otthon, és nem fizetünk olyan szolgáltatásokért, amelyeket magunk is el tudunk végezni.

300 millió darabbal kevesebb szatyor a Tescónál 

A Tesco arra ösztönzi vásárlóit, hogy az eldobható bevásárlótáskák helyett más, környezettudatos megoldást válasszanak. Az áruházlánc újrahasznosítható "örökzöld" táskákat kínál, amelyeket csak egyszer kell megvásárolni, utána szükség esetén mindig térítésmentesen újra cserélhetők. Az eldobható táskák felhasználásának visszaszorítására péntektől minden áruházban fizetőssé teszik a nejlonszatyrokat.

EU: lassan nő a fogyasztás 

Stagnált decemberben az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom novemberhez képest: a szerdán közzétett adatok is azt igazolják, hogy az eurózóna belső fogyasztásának élénkülése továbbra is csak lassan érlelődik.

Véget ért a banánháború 

Hogyan törpülnek el a tegnap konliktusai a gazdaságban? Vagy úgy, hogy megoldják azokat, vagy egyszerűen elnyomja őket más égető problémák zaja. Jó példa erre a "banánháború" jelensége, amelyre decemberben tett pontot az Európai Unió azzal, hogy elrendelte a Latin-Amerikából érkező banánok vámjának csökkentését és megszüntetését hét éves ütemezésben. Ki emlékszik ma már arra, hogy évekkel ezelőtt a kereskedelmi tárgyalások egyik legforróbb vitapontja volt a banánvám?

Változik az USA: autó nélkül is lehet boldogulni? 

A világháború óta első alkalommal érkezett hír arról az Egyesült Államokból, hogy zsugorodik az ország gépjárműparkja. Nem csupán az autótermelés, hiszen az a detroiti autógyárak mélyrepülése miatt közhelyszerű tény, hanem az autók száma csökken Amerikában. Kínában eközben tombol az autóvásárlási láz. Az elektromos autók tömeges elterjedésére azonban még várni kell. 

Fair Trade-címkét kap a Kit Kat 

Változáson megy át a Kit Kat csokoládé. Nem összetételében, hanem az előállításából eredő gazdasági implikációk terén. Ha az íze nem is lesz más, az etikája igen: a svájci szlékhelyű Nestlé a jövőben többet fizet a szegény kakaótermesztőknek a megvásárolt kakaóbabért, jelentette be a világ legnagyobb élelmiszereket gyártó vállalata.  Legtöbb forgalmat biztosító termékét juttatja ezzel Fair Trade-címkéhez.

Sokaknak volt nagy bukás az idei karácsony 

A pesszimista várakozások teljesülhetnek a decemberi kiskereskedelmi forgalomban, a Napi Gazdaságnak nyilatkozó kereskedelmi láncok szerint a most lecsengett szezonban nem lehetett annyira alultervezni a forgalmat, hogy a valós eredmények várakozáson felül alakuljanak.

Válság Magyarországon: Porschét azért vettünk 

Az elmúlt évben jelentős mértékben esett Magyarországon az új autók értékesítése, azonban a kereskedők szerint már túl van a mélyponton az ágazat és jövőre már emelkedhet az új autók eladása.

A cégek jobban visszafogták magukat, mint a lakosság 

A 2008 őszén csúcsosodó pénzügyi krízis és az ezt követő gazdasági összeroppanás a magyar PC-piacra is rányomta a bélyegét. Az árfolyamok kilengései és az év egészére jellemző bizonytalanság azonban csak a vállalatok kedvét vette el a PC-vásárlástól, a lakosságét kevésbé - számol be a HWSW.

Húsból és energiaitalból jóval többet vásároltunk  

Az élelmiszerek éves bolti forgalma mennyiségben 1,5 százalékkal csökkent, ugyanakkor értékben kifejezve 2 százalékkal emelkedett a decembert megelőző 12 hónapban Magyarországon - közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

Nem kell félteni a kiskereskedelmet? 

Bár az első félévben még úgy tűnt, hogy a kiskereskedelmi vállalkozások tömeges bedőléséről szól majd az idei év, a második félévben világossá vált, hogy az ágazat a vártnál stabilabb lábakon áll - derül ki az Opten céginformációs szolgáltató jelentéséből. Az első félévben még 41 százalékkal több kiskereskedelmi céget számoltak föl, mint egy évvel korábban, a másodikban viszont már kevesebbet, mint 2008 hasonló időszakában.

Kiskereskedelem: immár harmadik éve a lejtőn 

Októberben folytatódott a kiskereskedelmi eladások harmadik éve tartó csökkenése, a forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok alapján 2009 első tíz hónapjában 4,7, októberben 7,5%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól, havi szinten 0,6%-kal csökkent - közölte a Központi Statisztika Hivatal.

Kártyahasználat: indokolatlanul drága 

Egyetért az úgynevezett kibocsátói bankközi jutalék (interchange-díj) mértékének törvény általi korlátozásával az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).

Enyhén nőtt azok száma, akik 30 ezret költenek a "Jézuskára" 

A Kirakat-Ipsos karácsonyi kutatása harmadik alkalommal vizsgálta a felnőtt magyar lakosság ünnepi vásárlási szokásait. A felmérés eredményei szerint idén kevesebben terveznek ajándékot vásárolni az ünnepekre, és enyhén nőtt azok száma, akik maximum 30 000 forintot szánnak a „Jézuskára". A változó ajándékvásárlási szokásokat mutatja, hogy megnőtt az Interneten tájékozódók, valamint a webáruházakban vásárlók aránya.

Mennyit kell várni a kétmilliomodik pláza-négyzetméterre? 

2009-ben - a kínálatot tekintve- még erősen növekedett a kiskereskedelmi ingatlanok piaca, habár inkább a kisebb városokban, mint Budapesten vagy a nagyvárosokban. Az elmúlt évek plázalázát jellemzi, hogy a mai teljes kiskereskedelmi állomány fele nem idősebb öt évnél, a 100 ezer fő alatti településeken pedig az üzlethelyiségek kétharmada 2006 után épült. Természetesen a kiskereskedelemben is erős a recesszió hatása, egyéb ingatlanszektorokhoz hasonlóan itt is gyenge keresletbe ütközött a dinamikus állománynövekedés. A fejlesztői oldal reakciója nem meglepő: a következő két évben az új átadások volumene a 2005 körül látott szintre csökken - áll a CB Richard Ellis (CBRE) legújabb, magyarországi kiskereskedelmi piacról készített elemzésében.

Új üzletek: Magyarország csak a 16. a kereskedők listáján 

Németország az első helyre került azon kereskedők listáján, akik 2010-ben az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) terjeszkedni kívánnak. - derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, „Mennyire aktívak a kereskedők az EMEA-régióban" című kutatásából. Az elemzés rámutat arra, hogy a megkérdezett kereskedők 47 százaléka Németországot célozza meg jövőbeni terjeszkedése helyszínéül; a második helyen 44 százalékkal Franciaország, a harmadikon 36 százalékkal Spanyolország áll. Régiónkból Lengyelország foglalja el a legelőkelőbb, negyedik helyet.

Idén eddig 5265 milliárdot forgalmaztak a kiskereskedelemben 

A kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2009 első kilenc hónapjában 4,4, szeptemberben 7,3 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Központi Statisztikai Hivatal hétfőn.

Hol és mit vásárol a magyar? 

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 3 százalékkal emelkedett 2008 decembere és 2009 szeptembere között az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, míg a mennyiséget tekintve nem változtak az eladások - derül ki a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felméréséből.

Egyszerűsödő szabályozás a kiskereskedőknek 

A kereskedelmi törvény június végi módosítása nyomán 2009. október elsejétől egyszerűsödik az üzletnyitás, így például nem kötik működési engedéllyel rendelkező üzlethez a kereskedelmi tevékenységet, hanem a kereskedő maga választhatja meg a kereskedési formát.

Állítson ki külföldön ingyen! 

2009. szeptember 21-től különböző külpiaci eszközökre igényelhető vissza nem térítendő támogatás az ITD Hungary által működtetett 2009. évi Kereskedelemfejlesztési Pályázat keretében.  A támogatás 2009. évi és 2010. első félévi exportfejlesztési akciók támogatásához igényelhető.

Állítson ki külföldön ingyen! 

2009. szeptember 21-től különböző külpiaci eszközökre igényelhető vissza nem térítendő támogatás az ITD Hungary által működtetett 2009. évi Kereskedelemfejlesztési Pályázat keretében.  A támogatás 2009. évi és 2010. első félévi exportfejlesztési akciók támogatásához igényelhető.

Válság 2.0: jönnek az áruházbedőlések 

A németországi Karstadt áruházlánc, illetve anyavállalata, az Arcandor csődje nyomán szakértők áruház-bezárási hullámot jósolnak a következő években Németországban: a mintegy 200 Karstadt és Kaufhof áruház kétharmadát a következő években be kell zárni, így 45 német városban csak 60-70 maradna meg ezekből.

A kiskereskedelem válságban is fejlődik 

A kereslet visszaesése ellenére az első félévben 83 ezer négyzetméterrel 1,77 millió négyzetméterre nőtt a modern kiskereskedelmi egységek területe Magyarországon, a beruházások többsége ugyanis a válság kezdetén már olyan szakaszban volt, hogy nagyobb veszteséget okozott volna leállításuk, mint befejezésük - derül ki a DTZ ingatlan-tanácsadó cég legfrissebb összesítéséből. A cég az év egészében mintegy 300 ezer négyzetméter új kiskereskedelmi egységgel számol.

Kiskereskedők ezreit érinti az új szabály 

Nemcsak az akkumulátorokat és szárazelemeket gyártóknak, de a forgalmazóknak, így az elemeket és hordozható készülékeket áruló kiskereskedőknek is kötelessége gondoskodnia a használt elemek visszagyűjtéséről, megfelelő gyűjtőedények kihelyezéséről, illetve a visszagyűjtött elemek szakszerű tárolásáról és elszállításáról.

A szektor, melyet itthon is elkerült a válság 

Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2008-ban elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka, az összeg az idén 50 százalékkal, 95 milliárdra nőhet - áll a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. gyorsjelentésében.

Varsó, Prága orrhosszal Budapest előtt 

London megvédte első helyét a „legnemzetközibb városok" sorában: a világ vezető kiskereskedelmi cégeinek 60 százaléka megtalálható a brit fővárosban. - olvasható a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, „Mennyire globális a kereskedelem világa?" című elemzésében. Londont Párizs (49%) és New York (47%) követi, a meglepő negyedik helyezett Dubai lett, amely egyre fontosabb helyet tölt be a világ kiskereskedelmi térképén. A régiónkat tekintve Bécs (35%) a 15. helyen áll, Prága (33%) a 25., míg Budapest 26%-kal az 56-ik a 163 várost vizsgáló listán.

Gondolta volna? A tolvajok negyede a boltban eladó! 

Bolti tolvajok, tisztességtelen alkalmazottak és szervezési hibák miatt 3,9 milliárd euró értékben tűntek el árucikkek a németországi kiskereskedelemben tavaly.

Autóimport: új segítség a pangó piacon 

A hitelgarancia eszközével állítaná helyre a bizalmat a még talpon levő kereskedések és a finanszírozó pénzintézetek között a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. A két szervezet együttműködési megállapodást kötött, melynek aláírói abban bíznak, hogy ezzel a megoldással stabilizálják a gépjármű-kereskedők helyzetét.

Válságban élelmiszerből is kevesebb fogy 

Kevesebb pénzt költöttek el a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban. Mindez a csökkenés a forgalom volumenére is igaz, hiszen kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk az idei első negyedévben 2008 első három hónapjához képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel felmérésének legfrissebb eredményeiből.

"Nekem fontos, hogy magyar!" 

A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a megvásárolt termékek minőségét illetően, hiszen a legfontosabb elvárás, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003 óta folyamatosan a második helyen áll. A 2006-os adatokhoz képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek üzletekben való jelenléte terén tapasztalható az elvárások kismértékű növekedése, amely a gazdasági helyzettel kapcsolatos érzékenység enyhe növekedését sejteti - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 tanulmányából.

Új utakon a magyar online kereskedelem 

Az online biztosításkötés, jegyvásárlás, utazási szolgáltatások, parkolás és más elektronikus szolgáltatások lesznek a VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia központi témái 2009. május 7-én és 8-án a Velence Resort & Spa hotelben.

Az áfa-emelés mit sem ér? 

Az áfa tervezett emelésével nem lehet elérni a remélt költségvetési bevételt, tekintettel a kereskedelem rendkívül rossz idei kilátásaira, a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa csak még jobban visszaveti az értékesítést és erősíti a feketegazdaságot - véli az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).

A sonkát inkább a 40 év felettiek szeretik 

Egyre kevesebbet vásárolunk a húsvéti ünnepkör kedvelt szezonélelmiszereiből. A tavalyi szezonban is kevesebb húsvéti csokoládéfigura és sonka fogyott. A 40 év feletti háziasszony által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolnak főtt-füstölt sonkát húsvétkor, míg a szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.

Válság: ha van pénze, nagyon jól járhat! 

London mostanra a hetedik helyre csúszott vissza a legdrágább városainak listáján korábbi előkelő második helyéről - írja a PriceRunner.com internetes vásárlói-piackutatói portálra hivatkozva a The Daily Telegraph című brit lap.

Utazást várunk, zoknit ajándékozunk... 

Más kerül a karácsonyi ajándék- és kívánságlistákra: a férfiak számítástechnikai termékekről, mobiltelefonról és GPS-ről, a nők új ékszerről és ruháról álmodoznak, mégis a legtöbb helyen könyv kerül a fa alá - többek között ez derült ki a Depo.hu és KutatóCentrum közös felméréséből, melyben a karácsonyi ajándékozási szokásokat vizsgálták.

8 százalékban maximálnák a hitelkamatot 

Nyolc százalék fölött ugyanis már nem lehet fenntartani az üzletfinanszírozást - állította az Európai Kereskedelem Napján Demján Sándor, a VOSZ vezetője.

Egységben az erő: összefognak az autóértékesítők 

A gépjármű kereskedelmi és finanszírozási piac összhangjának megteremtése a célja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége által létrehozott munkacsoportnak.

Gyurcsány és Putyin telefonbeszélgetése 

A magyar-orosz gazdasági kapcsolatok fejlesztéséről tárgyalt a mai napon, telefonon Gyurcsány Ferenc és Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök.

Megroppant a kiskereskedelem is 

A vártnál jobban, három éve nem tapasztalt mértékben estek vissza a kiskereskedelmi eladások szeptemberben az Amerikai Egyesült Államokban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.

Gazdaság

A Brexit agyatlansága az amerikai vámcunami hatására látszik csak igazán

A Brexit agyatlansága az amerikai vámcunami hatására látszik csak igazán 

Brexit – Bank of England-kormányzó: mindent meg kell tenni a Brexit negatív kereskedelmi hatásainak minimalizálásáért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo