Kereskedelem cikkek
A kiskereskedelem válságban is fejlődik
A kereslet visszaesése ellenére az első félévben 83 ezer négyzetméterrel 1,77 millió négyzetméterre nőtt a modern kiskereskedelmi egységek területe Magyarországon, a beruházások többsége ugyanis a válság kezdetén már olyan szakaszban volt, hogy nagyobb veszteséget okozott volna leállításuk, mint befejezésük - derül ki a DTZ ingatlan-tanácsadó cég legfrissebb összesítéséből. A cég az év egészében mintegy 300 ezer négyzetméter új kiskereskedelmi egységgel számol.
Kiskereskedők ezreit érinti az új szabály
Nemcsak az akkumulátorokat és szárazelemeket gyártóknak, de a forgalmazóknak, így az elemeket és hordozható készülékeket áruló kiskereskedőknek is kötelessége gondoskodnia a használt elemek visszagyűjtéséről, megfelelő gyűjtőedények kihelyezéséről, illetve a visszagyűjtött elemek szakszerű tárolásáról és elszállításáról.
A szektor, melyet itthon is elkerült a válság
Az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2008-ban elérte a 63 milliárd forintot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom egy százaléka, az összeg az idén 50 százalékkal, 95 milliárdra nőhet - áll a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. gyorsjelentésében.
Varsó, Prága orrhosszal Budapest előtt
London megvédte első helyét a „legnemzetközibb városok" sorában: a világ vezető kiskereskedelmi cégeinek 60 százaléka megtalálható a brit fővárosban. - olvasható a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, „Mennyire globális a kereskedelem világa?" című elemzésében. Londont Párizs (49%) és New York (47%) követi, a meglepő negyedik helyezett Dubai lett, amely egyre fontosabb helyet tölt be a világ kiskereskedelmi térképén. A régiónkat tekintve Bécs (35%) a 15. helyen áll, Prága (33%) a 25., míg Budapest 26%-kal az 56-ik a 163 várost vizsgáló listán.
Gondolta volna? A tolvajok negyede a boltban eladó!
Bolti tolvajok, tisztességtelen alkalmazottak és szervezési hibák miatt 3,9 milliárd euró értékben tűntek el árucikkek a németországi kiskereskedelemben tavaly.
Autóimport: új segítség a pangó piacon
A hitelgarancia eszközével állítaná helyre a bizalmat a még talpon levő kereskedések és a finanszírozó pénzintézetek között a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. A két szervezet együttműködési megállapodást kötött, melynek aláírói abban bíznak, hogy ezzel a megoldással stabilizálják a gépjármű-kereskedők helyzetét.
Válságban élelmiszerből is kevesebb fogy
Kevesebb pénzt költöttek el a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban. Mindez a csökkenés a forgalom volumenére is igaz, hiszen kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk az idei első negyedévben 2008 első három hónapjához képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel felmérésének legfrissebb eredményeiből.
"Nekem fontos, hogy magyar!"
A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a megvásárolt termékek minőségét illetően, hiszen a legfontosabb elvárás, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003 óta folyamatosan a második helyen áll. A 2006-os adatokhoz képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek üzletekben való jelenléte terén tapasztalható az elvárások kismértékű növekedése, amely a gazdasági helyzettel kapcsolatos érzékenység enyhe növekedését sejteti - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 tanulmányából.
Új utakon a magyar online kereskedelem
Az online biztosításkötés, jegyvásárlás, utazási szolgáltatások, parkolás és más elektronikus szolgáltatások lesznek a VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia központi témái 2009. május 7-én és 8-án a Velence Resort & Spa hotelben.
Az áfa-emelés mit sem ér?
Az áfa tervezett emelésével nem lehet elérni a remélt költségvetési bevételt, tekintettel a kereskedelem rendkívül rossz idei kilátásaira, a 20-ról 25 százalékra emelkedő áfa csak még jobban visszaveti az értékesítést és erősíti a feketegazdaságot - véli az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).
A sonkát inkább a 40 év felettiek szeretik
Egyre kevesebbet vásárolunk a húsvéti ünnepkör kedvelt szezonélelmiszereiből. A tavalyi szezonban is kevesebb húsvéti csokoládéfigura és sonka fogyott. A 40 év feletti háziasszony által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolnak főtt-füstölt sonkát húsvétkor, míg a szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.
Válság: ha van pénze, nagyon jól járhat!
London mostanra a hetedik helyre csúszott vissza a legdrágább városainak listáján korábbi előkelő második helyéről - írja a PriceRunner.com internetes vásárlói-piackutatói portálra hivatkozva a The Daily Telegraph című brit lap.
Utazást várunk, zoknit ajándékozunk...
Más kerül a karácsonyi ajándék- és kívánságlistákra: a férfiak számítástechnikai termékekről, mobiltelefonról és GPS-ről, a nők új ékszerről és ruháról álmodoznak, mégis a legtöbb helyen könyv kerül a fa alá - többek között ez derült ki a Depo.hu és KutatóCentrum közös felméréséből, melyben a karácsonyi ajándékozási szokásokat vizsgálták.
8 százalékban maximálnák a hitelkamatot
Nyolc százalék fölött ugyanis már nem lehet fenntartani az üzletfinanszírozást - állította az Európai Kereskedelem Napján Demján Sándor, a VOSZ vezetője.
Egységben az erő: összefognak az autóértékesítők
A gépjármű kereskedelmi és finanszírozási piac összhangjának megteremtése a célja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége által létrehozott munkacsoportnak.
Gyurcsány és Putyin telefonbeszélgetése
A magyar-orosz gazdasági kapcsolatok fejlesztéséről tárgyalt a mai napon, telefonon Gyurcsány Ferenc és Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök.
Megroppant a kiskereskedelem is
A vártnál jobban, három éve nem tapasztalt mértékben estek vissza a kiskereskedelmi eladások szeptemberben az Amerikai Egyesült Államokban.
Árengedmények a kereskedelem napján
Az Európai Kereskedelem Napját negyedik alkalommal rendezik meg. A rendezvény a vásárlókhoz is szól, kiket akciókkal, nyereményjátékokkal várnak.
Kereskedelmi központ nyílik Szegeden
Napfény Park néven új kereskedelmi központ nyílik pénteken Szegeden a Carion csoport mintegy 7 milliárd forintos beruházásaként.
Virágba borult Szigetszentmiklós
Virág- és dísznövény nagykereskedelmi nemzetközi logisztikai központot adtak át szerdán Szigetszentmiklóson, a beruházás 600 millió forintba került.