Tizenöt országban mintegy 28 ezer fogyasztót kérdezett meg vásárlási szokásairól az IBM, amelynek során megállapította, az ételallergiától a lakcímig egyre több személyes információt osztanak meg a vásárlók a kereskedőkkel. Az eredmények szerint csak az olyan adatok közlésével szemben vannak fenntartásaik, amely például fizetésükre vonatkozik. (Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek.)
A kereskedő kérdésére a válaszadók háromnegyede hajlandó beszélni médiafogyasztási szokásairól, például elmondani, melyik a kedvenc tévésorozata. Hasonló, 73 százalékos arányban nem tartják problémának megosztani etnikai hovatartozásukat, de 61 százaléknak nevük, lakcímük megadása sem okoz gondot. Tízből közel hatan könnyedén beszélnek olyan életmódhoz kapcsolódó kérdésekről, minthogy van-e gyermeke, költözött-e mostanában vagy hány autó van a családban.
Összességében több mint minden második vásárló hajlandó személyes információkat megadni magáról annak érdekében, hogy személyre szabottabb vásárlási lehetőségekben legyen része. Igaz, a tapasztalatok szerint az olyan fejlődő országok piacán, mint Argentína, Kolumbia, Brazília, Chile, Dél-Afrika és Kína, valamelyest többen hajlanak erre, mint a kutatás során szintén kérdezett ausztrál, japán, kanadai, amerikai és európai fogyasztók. (A kihívásokkal teli fogyasztói környezet és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben.)
A vizsgálat szerint a fogyasztók igénylik is, hogy a kereskedők kommunikáljanak velük. Ezt azonban nem a hagyományos formában, hanem a visszacsatolásra is alkalmas médiafelületeken keresztül kívánják megtapasztalni.