Eladni, tudat alatt

A labilis gazdasági viszonyok közepette minden vállalkozás pengeélen táncol, és kiszolgáltatott helyzetben van, talpon maradásuk pedig még inkább az eladások függvénye. Ilyen időszakban a cégvezetőknek elengedhetetlen megtalálniuk azokat az eszközöket, melyekkel magukhoz vonzhatják és vásárlásra ösztönözhetik vevőiket. 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:Piac&Profit/FényesGábor

Az ONLINET, Philip Graves, a vásárlási szokások pszichológiájával foglalkozó szakember eredményeit felhasználva, most a vásárlói döntések tudatalatti befolyásolásának technikáira hívja fel a figyelmet, hiszen számos olyan tényező van, melyeket észre sem veszünk a választásaink során. A neves kutató több más terület mellett ezeket a tudatalatti választásokat vizsgálja, s arra jutott, hogy 4 elsődleges tényező van, mely befolyással bír a vásárlói döntésekre. (A MAMASZ idei marketing tippjeit itt olvashatja.)

1. Jobban szeretünk gondolkozás nélkül vásárolni.

Testünk, agyunk a gondolkozáshoz energiát használ fel, így minél több vacillálást kíván egy termék kiválasztása és megvásárlása, annál inkább elfáradunk. Ebből kifolyólag minél több információ zúdul az ügyfelekre, minél több a választási lehetőségük, annál biztosabb, hogy a végén semmit sem vesznek majd.
Megoldás: Minél egyszerűbb vásárlási folyamat, annál biztosabb bevétel. Nem szükséges a túlságosan bő termékkínálat és az információdömping. Csak a legfontosabb adatokat adjuk át, amelyek befolyásolják a döntésüket.

2. Jobban utáljuk a veszteség érzését, mint a nyereség élményét.

A vevők ösztönösen óvakodnak a bizonytalantól, ugyanis sokkal intenzívebben éljük meg a veszteséget, mint a nyereséget.
Megoldás: Graves szerint míg a cégek azon fáradoznak, hogy megpróbálják meggyőzni  a vásárlókat, hogy az új mindig jobb, addig az ügyfelek arra összpontosítanak, hogy nehogy rosszul válasszanak. Így sokkal célravezetőbb, ha rádöbbentjük őket arra, mi mindent hagynának ki, ha egy másik terméket vinnének haza. (Hogy mire mehetünk a marketingben pénz helyett kreativitással, arról itt olvashat.)

3. Amivel először találkozunk, az fog meg minket leginkább.

A vásárlók szeretik azt hinni, hogy ésszerűen és tárgyilagosan választanak, de az első benyomás bizony háttérbe szorítja az objektivitást. Az első tapasztalatok, a márkaüzenet, a színek, más érzékszervi tapasztalatok, valamint az első mondat, amit hallanak egy adott termékről mind-mind megelőzik a racionális választást.
Megoldás: Az első találkozás az ügyféllel döntő fontosságú. Óvatosan kell megfogalmazni az első mondatokat, az első árajánlatot, és meg kell komponálni a vevő első lépését az üzletben, az élményt, mely a boltba történő belépésekor éri.

4. Inkább követjük a tömeget, minthogy úttörővé váljunk.

Mindenki szeretne úttörő, valamiben az első lenni. De a tudatalattink és a társaktól való függésünk miatt fontosak nekünk a szóbeszédek, és adunk mások véleményére. Ezt nagyon jól példázza az internetes vásárlói fórumok népszerűsége.
Megoldás:
Ebből a tényből kiindulva elég csak meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy mindenki az adott terméket keresi és veszi, így elérhetjük, hogy a biztonság érzése felülkerekedjen a bizonytalanságon.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo