Újabb törvény védené a kicsiket a nagyoktól

A Napi Gazdaság értesülési szerint a kormány a januárban életbe lépett, tisztességtelen forgalmazói magatartásról szóló jogszabály újabb szigorítását tervezi.

A nagy kereskedelmi láncokkal szemben a beszállítók védelmét célzó módosítás az eddigi 30 napos fizetési határidőt a zöldség-gyümölcs, illetve a romlandó áru (például: hús, húskészítmény, tejtermékek) esetében 15 napra csökkentenék - olvasható a Napi Gazdaságban.

Emellett az új jogszabály - hogy biztosítsa, a kereskedők semmilyen jogcímen ne kérjenek a beszállított áru beszerzési árának 3 százalékánál nagyobb összegű visszatérítést - törvényileg maximalizálná az úgynevezett „polcpénz" mértékét. További újítást jelentene a jövőben, hogy megtiltanák a kereskedő által a vásárlónak nyújtott árengedmény sajtótermék útján történő reklámozását és megszűnne a visszáruzás lehetősége, vagyis az el nem adott termék gyártói visszavásárlása.

A módosítás magyar termelőkre és gyártókra gyakorolt pozitív hatását jól illusztrálhatják például a TESCO áruházlánc adati, amelyek szerint termékeik 80-85 százaléka magyarországi beszerzésből, közel 800 magyar beszállítótól származik.

Az tervek szerint a jogszabályt megsértő kereskedő forgalmának 5-15 százalékában állapítanák meg a büntetés mértékét, de legalább 100 ezer, legfeljebb 2 milliárd forintban. Eddig 500 millió volt a plafon.

 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo