Három éve vártunk erre

A kiskereskedelmi forgalom volumene júliusban 2007 márciusa óta először nőtt: a naptárhatástól megtisztított adatok alapján 1,7%-kal az előző év azonos hónapjához képest. 2010 első hét hónapjának összesített adatai azonban továbbra is csökkenést mutatnak, ennek mértéke 3,8% volt. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júliusi értékesítés volumene 1,0%-kal meghaladta az előző hónap szintjét.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 júliusában 673 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, így az év első hét hónapjában összességében 4071 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt 2010. január-júliusban.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 júliusában 1,1%-kal nagyobb volumenű forgalmat bonyolítottak, így az első hét havi értékesítés volumene 3,1%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010 júliusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai már pozitív irányba mozdultak el a 2009. Júliusihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi volumene is meghaladta az előző hónap szintjét.

Kevesebb benzint tankolunk

A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2010 júliusában 3,4%-kal emelkedett, így az első hét hónapban 2,9%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010. júliusban az iparcikk jellegű vegyes üzletek kivételével minden üzlettípusban nőttek az eladások. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem eladásai már bővültek a júniusihoz képest.

Az üzemanyagtöltő állomások 2010 júliusában 1,6, az év első hét hónapjában 8,0%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júliusi eladások 2,6%-kal meghaladták az előző havit.

Az EU is növekszik
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. júliusban az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 1,0, az eurózóna országaiban 1,1%-kal növekedtek a kiskereskedelmi eladások. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint 12 tagállamban tapasztaltak bővülést, 8-ban csökkenést. A legnagyobb mértékű növekedést (6,1%) Franciaországban, a legnagyobb visszaesést (8,8%) Litvániában mérték.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrészüzletek júliusi értékesítésének volumene 5,7%-kal emelkedett a tavalyi év alacsony bázisához képest, az első hét hónap eladásai összességében 22,4%-os csökkenést mutatnak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo