Három éve vártunk erre

A kiskereskedelmi forgalom volumene júliusban 2007 márciusa óta először nőtt: a naptárhatástól megtisztított adatok alapján 1,7%-kal az előző év azonos hónapjához képest. 2010 első hét hónapjának összesített adatai azonban továbbra is csökkenést mutatnak, ennek mértéke 3,8% volt. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júliusi értékesítés volumene 1,0%-kal meghaladta az előző hónap szintjét.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 júliusában 673 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, így az év első hét hónapjában összességében 4071 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt 2010. január-júliusban.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 júliusában 1,1%-kal nagyobb volumenű forgalmat bonyolítottak, így az első hét havi értékesítés volumene 3,1%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010 júliusában az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai már pozitív irányba mozdultak el a 2009. Júliusihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júliusi volumene is meghaladta az előző hónap szintjét.

Kevesebb benzint tankolunk

A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2010 júliusában 3,4%-kal emelkedett, így az első hét hónapban 2,9%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. 2010. júliusban az iparcikk jellegű vegyes üzletek kivételével minden üzlettípusban nőttek az eladások. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem eladásai már bővültek a júniusihoz képest.

Az üzemanyagtöltő állomások 2010 júliusában 1,6, az év első hét hónapjában 8,0%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júliusi eladások 2,6%-kal meghaladták az előző havit.

Az EU is növekszik
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. júliusban az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 1,0, az eurózóna országaiban 1,1%-kal növekedtek a kiskereskedelmi eladások. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint 12 tagállamban tapasztaltak bővülést, 8-ban csökkenést. A legnagyobb mértékű növekedést (6,1%) Franciaországban, a legnagyobb visszaesést (8,8%) Litvániában mérték.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrészüzletek júliusi értékesítésének volumene 5,7%-kal emelkedett a tavalyi év alacsony bázisához képest, az első hét hónap eladásai összességében 22,4%-os csökkenést mutatnak.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo