Oszlanak a felhők

Márciusban - csaknem egy éves csökkenés után - immár második hónapja emelkedik a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, mely ezzel a 2011 nyár végi szintre került. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint márciusban az üzleti szférában jelentősen, a fogyasztók körében pedig kissé javultak a várakozások. 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti szférán belül minden ágazat pesszimizmusa enyhült. Az iparban a válaszadók kedvezőbben ítélték meg az elmúlt időszak termelését és a rendelésállományt - bár ez utóbbin belül az export megítélése nem változott -, s a termelési kilátásokat. Az idei beruházási tervek azonban gyengébbek a tavalyinál. Az építőiparban az előző három hónap termelési színvonalának megítélése ugyan kissé romlott, s lényegében nem változott a rendelésállományok értékelése, viszont a foglalkoztatási tervek jelentősen javultak az egy hónappal korábbihoz képest. A legnagyobb mértékben a kereskedelmi bizalmi index értéke emelkedett. A rendelésállomány és főleg az eladási pozíció megítélése javult, míg a készletszintet enyhén csökkenőnek érezték a válaszolók. A szolgáltató cégek az üzletmenetet és a várható forgalmat is kedvezőbbnek látták, mint februárban.

 

A januári mélypont után minden ágazatban immár második hónapja nagyon jelentősen javul a magyar gazdaság helyzetének megítélése.

A foglalkoztatási szándék a kereskedelem kivételével minden ágazatban sokkal kedvezőbb lett, az iparban már a létszám bővítését tervezők vannak többségben. A lakosság munkanélküliségtől való félelme viszont erősödött. Az áremelési törekvés az iparban és az építőiparban nem változott, utóbbinál továbbra is a csökkentésre számítók vannak többségben. A kereskedelmi cégek körében egy hónap alatt jelentősen csökkent az áremelést tervezők aránya, miközben az árnövelés átlagos mértéke is mérséklődött. Kissé enyhült a fogyasztók inflációs várakozása is. A januári mélypont után minden ágazatban immár második hónapja nagyon jelentősen javul a magyar gazdaság helyzetének megítélése.

A GKI fogyasztói bizalmi index a közel másfél éve tartó szinte folyamatos csökkenését megtörve február után márciusban is emelkedni tudott, igaz az üzleti szféránál kevésbé. A lakosság főleg saját várható pénzügyi helyzetét érezte kedvezőbbnek, mint egy hónappal korábban. Ugyanakkor a következő egy évben várható megtakarítási képességének megítélése kissé romlott. Az emberek a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási feltételeit kissé javulónak érezték, a következő egy évben viszont ennek jelentős romlására számítottak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo