Nagy siker az öko-expo!

A kereskedővárosi múltját meg nem hazudtoló Hongkong a zöld fronton is a legfrisebb öko-termékek, környezetbarát megoldások, piaci trendek és innovációk találkozóhelye. A hatalmas kínai piac kapujaként szolgáló metropolisz minden ősszel Öko-expónak ad otthont, mely környezetudatosság-növelő esemény is egyben.

A Frankfurti Vásár helyi képviseletével közösen szervezett távol-keleti expón 19 országból mintegy 260 kiállító mutatta be termékskáláját, 33 százalékkal több cég, mint tavaly. A látogatók megtekinthettek itt szinte mindenféle és fajta zöld árucikket: levegőösszetétel-mérő, víztisztító berendezés, szélturbina, mechanikus ventillátor, gázészlelő mérőeszköz, üzemanyagtartály viszkóz-szűrője és fotokatalízises légtisztító.

A vendégeknek lehetősége nyílt tesztvezetésre a Volkswagen Touareg Hybrid autókkal, utazhattak a Great Dragon International zöld buszain és ráállhattak a Segway kétkerekű személyszállítóira is.

A konferenciaprogram fő rendezvényei között szerepelt a "Zöld Építészet" konferencia és Anglia "karbonstratégiájának" részletes ismertetése, bár itt egy konzultáns cég és nem hivatalos kormányzati funkcionáriusok kaptak szót. Tartottak még francia-kínai fenntarthatósági szemináriumot, az észak-európai panelbeszélgetést pedig az öko-tudatos arisztokraták egyik fontos alakja, Brigitta svéd hercegnő is megtisztelte jelenlétével.

A hollandok az elektromos autók fejlesztésében, az osztrákok a hulladékkezelésben, az indiaiak a szennyvíz-újrahasznosításban szerzett tapasztalataikat osztották meg az érdeklődőkkel. Hongkong a saját fenntartható városgazdálkodási stratégiáját fejtette ki, míg az Egyesült Államok az Expo hivatalos támogatójaként -a legnagyobb delegációval, 31 kiállítóval- saját áruit próbálta teríteni, és főleg a szélenergia-technológiájára igyekezett felhívni a figyelmet.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo