Miért változnak folyton az árak?

Az áruk átárazásának jelentősége megváltozott: a korábban pusztán a hibák korrigálására irányuló lépésből mára olyan stratégiai eszközzé vált, amellyel a kereskedők a forgalom növelését segítik elő. Az ároptimalizálást végző szoftver alkalmazások pontosan meg tudják határozni az egyes áruk leárazásának optimális idejét és mértékét, akár még a földrajzi és demográfiai adatokat is képesek figyelembe venni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az árváltoztatásokat gyakran regionális, a gyakori változásra építő, promóciós, szezonvégi kiárusítást vagy éppen a kínálat megváltozását szolgáló stratégiák indukálják. Mindennek a karácsonyi szezon közepén és a téli árleszállításokhoz közeledve különös jelentősége van. A megfelelően integrált ármenedzselési szoftver, hordozható számítógép és a mobilnyomtatás révén 25-40 százalékkal csökkenthetőek az árazási költségek.

A rendszeres árazási igény fajtái
A mindennap alacsony ár rendszert csinál a leárazásból, mégpedig arra a megfontolásra építve, hogy a vásárlók mindig a legjobb árat keresik. Ez az agresszív stratégia folyamatos odafigyelést és az üzleten belüli 100 százalékosan pontos végrehajtást igényli.
A szezonvégi és a különleges alkalmakhoz kapcsolódó kiárusítások az éves eladások jelentős részét tehetik ki. Az üzleten belüli leárazás lehetősége erős fegyver a kiskereskedő kezében, de ha ezt például a sokak által kedvelt “piros filces—áthúzós” módszerrel teszi, ez nem garantálja a pontosságot, valamint nem is tekinthető költség- és humán erőforrás-hatékony megoldásnak.
Egyes helyeken a regionális árazás is széles körben elterjedt. A vásárlói szokások elemzésére építve egy üzletlánc központja dönthet úgy, hogy egyes régiókban a volumen veszélyeztetése nélkül a margin növelése érdekében árat emel, más régiókban viszont pontosan a volumen megtartása érdekében - akár a margint csökkentve is - árat mérsékel. Ebben az esetben is az árazási stratégia pontos és valós idejű megvalósítása a siker kulcsa.

"Európa nagyrészén az általános árpolitikát az üzletláncok központjai alakítják, igazi jelentősége mégis az egyes üzletekben van. Ahhoz, hogy az árváltozások igazán hatékonyak legyenek, az egyes üzleteknek kell lépést tartania a változó marketing stratégiával és árakkal." - vélte Halász Árpád, a Zebra Technologies regionális értékesítési vezetője. A későn vagy pontatlanul alkalmazott árcsökkentés - kihagyott eladási lehetőségek és a megnövekedett munkaerőköltség formájában - feleslegesen kerül milliókba a kiskereskedőknek. A késői vagy pontatlan ármódosítás azt a veszélyt is magában hordozza, hogy adott esetben jogszabályt sértenek vagy az áru kifizetésével kapcsolatos visszaélésbe ütköznek.

A valós idejű mobil nyomtatók az árazási stratégia kialakítása és végrehajtása közötti időt rövidítik le töredékére. Ezek a nyomtatók nemcsak az árfeltüntetés hatékony eszközei, hanem a munkaerőköltség csökkentésére és a leárazások pontos követésére is megoldást jelentenek.


A pontosságot is segítik a programok

Stratégiai téma

"Kiskereskedelmi partnereink tempóját a gyorsan változó divat diktálja. Éppen ezért fontos, hogy a címkenyomtatást stratégiai témaként kezeljék. Az ilyen ároptimalizálást csak akkor lehet megvalósítani, ha a rendszer minden eleme rugalmas. Ennek szem előtt tartásával alakítjuk ki a rendszert és választjuk ki az egyes elemeit. A cél az, hogy a rendszer az adott feladatot tökéletesen, pontosan hajtsa végre, valós idejű címkéket szolgáltasson, és mindezt a más megoldásokhoz képest jelentősen rövidebb idő alatt valósítsa meg." " - mondta Steinbilder Romulus, a Synergon Retail Systems ügyvezető igazgatója.

Az ároptimalizálást végző szoftver alkalmazások pontosan meg tudják határozni az egyes áruk leárazásának optimális idejét és mértékét, akár még a földrajzi és demográfiai adatokat is képesek figyelembe venni. Természetesen azt nem tudják garantálni, hogy az egyes áruházakban valóban időben megtörténik az átárazás.

"Üzlettől esik el az a bolt, ahol az árak változtatása, az átcímkézés vagy a leárazások elvégzésére nem a megfelelő módszert választják." - mondta Halász Árpád. "A Zebra egyik partnere például kiszámolta, hogy korábban a kiárusításra történő előzetes felkészülés a kiárusítás teljes nyereségének 20  százalékát vitte el. Ráadásul nemcsak pénzügyi értelemben érdemes a veszteséget nézni, hanem arra is gondolni kell, hogy a pontatlan leltár nyilvántartás vagy a munkatársak felesleges dolgoztatása mind-mind elszalasztott értékesítési alkalmat jelent. A mi megoldásaink azt teszik lehetővé, hogy a kereskedők ténylegesen a vásárlókra tudjanak koncentrálni. Ennél többet pedig nem is adhatunk nekik." - mondta Halász Árpád.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo