A jelentés szerint a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 19,09 milliárd forint, 5,4 százalékkal magasabb a bázis időszakinál.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 940 millió forinttal lett magasabb, mint az előző üzleti év első három negyedévében. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8,0 százalékkal nőtt 12,1 milliárd forintra. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 7,6 százalékkal, míg a minőségi termékeké 9,3 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát.
A jelentés szerint a belföldi forgalom hanyatlása a cég eredményességét is érzékelhetően befolyásolja. Az elmúlt három negyedévben bár az árbevétel emelkedett, a volumen 2,5 százalékkal esett vissza.
Közölték, hogy az exportra értékesített termékek árbevétele 1,747 milliárd forint, ez 8,7 százalékos csökkenést jelent a bázis időszakhoz képest. A nagyobb export piacok közül Olaszországban bázis szinten értékesítettek, ugyanakkor Németországban (24 százalékkal) és Romániában (3 százalékkal) csökkent a forgalom.
Megjegyezték, hogy az üzleti év meghatározó negyedéve kicsivel a tervezett felett teljesült, így a jelenlegi várakozásaik szerint az évet bár lényegesen bázis alatt, ugyanakkor az előre jelzettnél érzékelhetően jobb eredménnyel fogják zárni.
A Zwack Unicum részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 16 000 forint, a legmagasabb 21 200 forint volt. (MTI)