Hatékonyságnövelés cikkek


Egy eszköz mind felett - így spórol nekünk a telefon

Egy eszköz mind felett - így spórol nekünk a telefon 

Okostelefonnak hívják, de valójában egy mini számítógép az, amit a zsebünkben hurcolunk. Ha ennek megfelelően használjuk, akkor néhány app segítségével számos más eszközt kiválthat egymagában. Ha így nézzük, akár a drágább, de vágyott készülék is belefér...
Spórolás vagy elmaradt haszon?

Spórolás vagy elmaradt haszon? 

Ha egy vállalkozás fejlesztésbe kezd, jó eséllyel a legjobb munkaerő kapja a megtisztelő feladatot, hogy az új projektet vezesse. Mégis, sokszor a hatékonyság csökken, a költségek pedig váratlanul nőnek. Mi lehet az ok? Szakértőnk segít!
Így lesz hasznos a jövő hetünk!

Így lesz hasznos a jövő hetünk! 

Az, hogy valaki keményen dolgozik, sajnos nem minden esetben jelenti azt, hogy produktívan is tölti az idejét. Ha ugyanis tervezgetésre fecséreljük az időnket, vagy össze-vissza kapkodunk a tennivalók között, nemigen haladunk majd a dolgunkkal.
Miért lehet jobb egy középszerű stratégia egy kiválónál?

Miért lehet jobb egy középszerű stratégia egy kiválónál? 

Egy középszintű stratégia kiváló, fegyelmezett megvalósítása a tapasztalatok szerint sokkal jobb eredményeket hoz, mint egy kiváló stratégia középszintű megvalósítása. Hogy miért? És hogy leszünk mi eredményesek? Segítünk!
8 nagyszerű szokás azonnali használatra

8 nagyszerű szokás azonnali használatra 

Életünk számos területén a szokásaink határozzák meg azt, hogy valójában mit és hogyan teszünk. Vagyis ha ezeken sikerül változtatnunk, az az életünk számos szintjén jelentős átalakulást indít majd el. Néhány aprósággal nagy dolgokat valósíthatunk meg anélkül, hogy észrevennénk.
Hogy vezessünk be új vállalatirányítási rendszert?

Hogy vezessünk be új vállalatirányítási rendszert? 

Minden kkv életében eljön az a pillanat, amikor a vezetője úgy érzi, hogy a cég napi működése már nem olyan szinten átlátható, mint korábban. A korábban jól működő folyamatok mintha bonyolultabbá és lassabbá váltak volna, az értékes információkra várni kell, egy döntés előkészítéséhez pedig legalább 5 különböző táblázatot kell megnyitni és minden táblázat értelmezéséhez kell annak elkészítője is…Na, ekkor van itt az ideje a vállalatirányítási rendszer bevezetésének. A Piac&Profit szakértője segít!
A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel

A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel 

Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.
8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez

8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez 

Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!
Hogyan kontrolláljuk a munkát a cégben?

Hogyan kontrolláljuk a munkát a cégben? 

A legtöbben vezetőként találkoztunk már azzal, hogy valaki nem teljesítette az utasításainkat. Mire gondolhatunk ilyenkor? Nem értették meg, amit mondtam? Vagy nem akarták megérteni? Értették, csak nem akarják megcsinálni? Nem mertek kérdezni, vagy nem akarják elmondani, hogy nekik ezzel kapcsolatban más gondolataik vannak? Vajon szándékos vagy egyszerű figyelmetlenség? És mit tehetünk, hogy többé ne forduljon elő? Szakértőnk segít!
Gyorsabb áramlás, több pénz. Ilyen egyszerű?

Gyorsabb áramlás, több pénz. Ilyen egyszerű? 

A cég sikerének a gyorsaság a titka. Ennek megfelelően egy jól működő cég gyors áramlású. A kereskedő cégeknél még egy szakkifejezés is van erre. Úgy mondják, hogy „az áru forgási sebessége”.

Ha tudjuk, mit akarunk, lesz hozzá eszköz 

A kisvállalkozásoknak sokszor hasonló kihívásokkal kell ma megküzdeniük informatikai fronton, mint a nagyobb cégeknek. De szerencsére a legtöbb esetben a megoldások is ugyanúgy rendelkezésre állnak. De hogyan kezdjük használni őket?

Túlélőkészlet környezettudatossághoz 

A vállalkozások környezettudatosságának, környezeti teljesítményének és ökohatékonyságának javítása a célja a „CEEM – Central Environmental Management as a kit for survival" projektnek. 50 cég ingyen kaphat tanácsot!

Munka helyett meetingen ülünk havi 3 napot 

Az e-mailek és az értekezletek állnak leginkább a hatékony belső működés útjában a hazai közép- és nagyvállalatoknál. Az irodai dolgozók például havonta közel 3 munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, 5 fős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál.

5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie 

A mai korra szokták azt mondani, hogy a változás benne az egyetlen állandó. Összeszedtünk 5 olyan dolgot, ami sürgősen el kell felejtenie, ha lépést akar tartani a modern biznisz világgal.

Ne féljen a kérdésektől! 

Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!

Tippek a túlterheltség csökkentésére 

Ez vezetőnek mindenre figyelnie kell - ez sajnos elengedhetetlen. De ha túlterheli magát, azzal semmire nem megy. Bárki bármit állít, senki nem képes több lovat megülni egyszerre. Szakértőnk ad néhány tippet, hogy utat mutasson a feladatok káoszában.

Hatékonyabb szeretne lenni? Álljon le a munkával! 

Rengeteg ember kerül akarata ellenére a mókuskerékbe, amiből nem tud szabadulni. Rengeteg feladata van és mindnek készen kellene lennie tegnapra? Mást sem tesz, csak rohan, oltja a tüzet, pipálja ki a feladatokat a soha véget nem érő listán? Ha így érzi, lassítson és szervezze át az életét.

A saját "processzorunkat" is túlterheljük 

Azt mondják, a fejétől bűzlik a hal. Ennek megfelelően, ha a vállalkozásban nehézkesen, és nagyon lassan mennek a dolgok, akkor előbb-utóbb a vezetőhöz vezetnek a nyomok. Nézzük, miért.

Folyamatos fejlesztés nélkül ne várjunk sokat az IT-től 

A legtöbb céges informatikai beruházás mellett egy konkrét probléma miatt döntenek a cégek. Ha ez megoldódik, nem is foglalkoznak többet az üggyel. Szakértőnk szerint viszont muszáj állandóan fejlődő folyamatként tekinteni a céges informatikai, különösen az ERP rendszerekre, hogy kihozhassuk belőlük azt, amire tényleg képesek a cég érdekében.

A feledékenység veszteség - de van megoldás 

Néha az ember nem találja a lakáskulcsát vagy elfelejt megírni egy fontos e-mailt - ez a legtöbbünkkel előfordul. Ha azonban az ilyen esetek nap, mint nap ismétlődnek, az nem csak rettenetesen frusztráló, de anyagi, erkölcsi károkat okoz.

Hogyan legyünk hatékonyabbak? Rendezett információkkal! 

A gazdasági válság minden vállalkozást a költségcsökkentés és a még hatékonyabb működés felé terelt. Különösen fontossá vált az egyszerűsítés a könyvelési és bérszámfejtési feladatokkal kapcsolatos adminisztráció területén.

5 eszköz a használhatóbb belső szabályozásért  

A minőségirányítás rendszerről gyakran a felesleges adminisztráció jut a legtöbb ember eszébe. Pedig ha jól működik, a cégnek is hasznára válik és a kollégák is örömmel használják majd. A Piac&Profit szakértője ad 5 tippet ehhez.

Öt tipp, hogy ne borítsa el a munka! 

Ne keményebben, hanem okosabban dolgozzon. Persze könnyű kifogásokat találni, miért nem lehet okosabban dolgozni, amikor a Beérkezett üzenetek tele van új levelekkel, az asztalon hegyekben állnak a papírok, és a telefon folyamatosan csöng. De az igazság az, hogy ebben a helyzetben van szükség igazán a fifikára.

Bevált praktikák túlterheltség ellen 

Az idő mára talán a legfontosabb és a legszűkebben rendelkezésre álló erőforrássá vált, bár úgy teszünk, mintha végtelenül rendelkezésre állna. Egy elfoglalt ember azonban megfelelő időgazdálkodás híján hamar a végkimerülés állapotába juthat, és nem kerülheti el a hibákat sem.

Ne veszítsük el a kontrollt a kiszervezés miatt! 

Kiszervezni sok esetben tényleg megéri bizonyos tevékenységeket, ugyanakkor a folyamatok milyenségére is mindig nagy hangsúlyt kell fektetni, különösen, ha az befolyásolja a termékünk vagy szolgáltatásunk minőségét. Így csökken a minőségi eltérések vagy az indokolatlan, plusz költségek előfordulásának kockázata.

Átszervezne? Lesz pár buktató... 

Ha a vezetésnek már mindennapi gondokat okoz a cégben lévő lukak és hatékonytalan folyamatok kezelése, ideje átszervezni! Nem könnyű nekilátni, de megéri. Szakértőnk segít!

5 tipp, hogyan növekedjen költségek nélkül 

A szűkös anyagi lehetőségek világában a hatékonyság és a kreativitás jelenti az eszközt, ha valaki meg akarja tartani pozícióját a piacon vagy növelni azt. Adunk néhány tippet, hogy lehet minimális anyagi ráfordítással növekedésre bírni a vállalkozást.

Az Ön cége is lehet zöldebb 

Új webalkalmazást tesztelhet több tucatnyi magyar kkv. A program segítségével a cégek hatékonyabbá tehetik működésüket, energiafogyasztásuk csökkentésével illetve a gyártási folyamataik optimalizálásával.

Miért kell bizonyosság a vezetéshez? 

Aki azt mondja és érzi, hogy bizonyos abban, amit csinál és ezért képes határozottan döntést hozni, az értékes tagja bármely munkaszervezetnek. Legyen akár vezető, akár alkalmazott, ez a tulajdonság aranyat ér.

Az együttműködés tényleg működik! 

Hogyan lett egy sikeres ipari formatervezéssel foglalkozó kaliforniai cégből designgondolkodás-alapú tanácsadó világcég? Az IDEO innovatív termékek létrehozására használt módszerét, gondolkodási logikájukat, ma már számtalan területen az üzleti folyamatok átszervezésére is használják a pénzügyi, de az egészségügy területén is. Ma a végzős közgazdászhallgatók már nem a Coca Colánál, a Microsoftnál, hanem az IDEO-ban szeretnének dolgozni! Mi a titkuk? Mitől ilyen vonzók és sikeresek? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk!

Egy új asztal lenne a hatékonyság kulcsa? 

Lehet, hogy az informatikusoknak helyet kéne cserélnie az értékesítőkkel? Vagy csak közelebb kéne költöztetni egymáshoz két kollégát az irodán belül ahhoz, hogy jelentősen hatékonyabbá váljon a cég? A tudósok mára pontosan tudják, hogy hatnak ránk a terek. Kár lenne ezt nem kihasználni.

Ne fussunk a pénzünk után! 

Vállalkozóként valószínűleg többen voltak már abban a helyzetben, hogy dolgoztak, úgy érezték, megy az üzlet, mennek az eladások, a forgalom látszólag szépen alakul, ennek ellenére soha nincs pénz éppen arra, amire kéne, mi több, a vállalkozás tőkéje egyre csak fogy. Nemhogy pénzt nem hoz, hanem pénzt kell beletenni ahhoz, hogy működni tudjon. Amíg van miből. Szakértőnk segít, hogy lehet elkerülni ezt az áldatlan állapotot.

Egy biztosan megtérülő befektetés 

Az elégedett, boldog munkavállaló kiemelkedő teljesítményre képest. Megéri költeni az alkalmazottak egészségére, közérzetének javítására: nemzetközi kutatások szerint e befektetések legalább két-háromszoros megtérülést biztosítanak.

A vállalatirányítási rendszer segíthet, hogy ne legyünk „elhavazva” 

Felgyorsult világunkban mindenki mindent azonnal szeretne. Az idő az egyik legfontosabb erőforrássá vált. Az tudatos időgazdálkodás segíti a cég hatékony működését és saját józan eszünk megtartását is. Az ERP rendszer is segíthet, hogy tudatosabbak legyünk ezen a területen. Szakértőnk, Giller Tamás, az erpblog.hu szerkesztője elmondja, hogyan!

11 ötlet a hatékonyság növelésére 2014-ben 

Ki ne szeretne több tennivalót elvégezni adott idő alatt, ugyanazt a munkát hatékonyabban elvégezni? Szakértők segítségével nyújtunk tanácsokat, hogy az új évben minden eddiginél produktívabb lehessen!

Egy trükk, amit érdemes ellopni a multiktól 

A multik által használt praktikák, melyeknek hatékonyságukat köszönhetik, a kis cégek számára többnyire elérhetetlenek. Van viszont egy olyan, amit bárki, már holnaptól használhat. Megéri!

Hogyan vezessünk megbeszélést? 

Napjainkban egyre többször hallani vezetőktől, hogy nehéz értekezleteket, megbeszéléseket vezetni, azok menetét a tervezett tárgykörben tartani. A jó meetinghez sokféle tudásra van szükség. Szakértőnk ad egy kis hátteret.

Nem csak leépítéssel lehet hatékonyabbá tenni a munkaerőt 

A munkaerő hatékonyságának növelését ma már kevésbé lehet pusztán költségcsökkentéssel, leépítéssel megoldani. Ezzel szemben pozitív módja is létezik egy vállalkozás eredményének növelésére, mivel óriási tartalékok vannak még a szervezeti munka fejlesztésében Magyarországon. Érdemes számba venni, és kitanulni ezeket a lehetőségeket, mivel a vezetők és a dolgozók tudatosságának és felelősségérzetének fokozásával a cég árbevétele is mérhetően növekedni tud.

Így nem időpocsékolás a meeting 

Az emberek manapság rengeteg megbeszélésen vesznek részt, amit a többség a háta közepére sem kíván. Pedig egy meeting lehet hatékony is, olyan, ami alkalmat ad a tanulásra sőt, akár energiával tölt fel – a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁJÁN megtudhattuk, hogyan.

Leküzdhető az értékesítők "mumusa" 

Az értékesítők egyik legnagyobb mumusa az időpont egyeztetés. Pedig az értékesítés mennyiségi munka – vagyis több időpont, nagyobb siker. Szakértőnk segít!

Ne hagyja a dolgokat túlbonyolódni! 

Rengeteg menedzser egyetért abban, hogy a dolgok túlkomplikálása rossz hatással van mind a termelékenységre, mind a munkahelyi morálra. Tudni a problémáról azonban egy dolog, megoldani pedig egy másik.

A sok feladat egyszerre elbutít 

Hogy mennyire megváltozott az emberek kommunikációja az interaktív okostelefonok megjelenése óta, nem kell különösebben részletezni. A legtöbb embert halálosan idegesíti, ha olyan emberrel kell beszélgetnie, aki közben folyamatosan a telefonját bámulja. De ha ez nem lenne elég, ez a fajta figyelemmegosztás nem csak embertársainknál húzza ki a gyufát, hanem a munkavégzés képességét is nagyban rontja.

Így növelje dolgozói hatékonyságát 

Akár 20%-kal is nőhet a szellemi foglalkozású alkalmazottak termelékenysége, méghozzá anélkül, hogy a vezetőknek különleges eljárásmódokat vagy nagyösszegű ösztönzőket kellene bevezetnie. Megmutatjuk, hogyan.

Így láthatja tisztán cége valós helyzetét 

Nem elég, hogy egy cégvezetőnek egyedül kell meghoznia számos döntés, saját tevékenységéről is objektíven kellene véleményt mondania, miközben maga is nyakig van az operatív munkában. Kettős játszma! Azonban van egy roppant egyszerű módszer arra, hogy a vezető tükröt tartson maga elé a cég teljesítményével kapcsolatban. Egy egyszerű és mégis konfrontáló diagnosztikai eszköz, az EPOCH céganalízis teszt.

Érdemes kiszervezni a munkaerő-toborzást is 

Valamennyi cég működésének kulcsfontosságú eleme a megfelelő alkalmazottak felkutatása. A munkatársat keresők az esetek többségében szeretik elkerülni egy harmadik fél, toborzó vagy közvetítő bevonását az álláskeresés folyamatába. Pedig ezen a területen éppoly hatékony lehet a „kiszervezés”, ahogy máshol már bizonyított.

Üres levelesláda, kevesebb gond! 

Néhány évvel ezelőtt jött divatba az Egyesült Államokban az Inbox Zero mozgalom, ami egy egészen egyszerű célt fogalmazott meg: teljesen kiüríteni a Beérkezett üzenetek (Inbox) mappát, vagyis végére járni minden fennálló feladatnak. De valójában megtalálták a szakértők a hatékony munkavégzés csodafegyverét?

3+1 mérőszám, amire érdemes odafigyelni 

Üzleti mantráink közül az egyik legerősebb: ismerd a számaidat. Azokra a számokra hívjuk fel most a figyelmet, amelyek a vállalkozást a legjellemzőbben leírják, és érzékenyen mutatják, hol és hogyan kell változtatni a növekedés érdekében. Könnyen mérhetőek, könnyen értelmezhetőek, és az alkalmazhatóság érdekében – kifejezetten kezdő vállalkozó olvasóink számára – leegyszerűsítettük őket. Gyakorló vállalkozóknak tehát azt javasoljuk: bocsássák meg nekünk az egyszerűsítést, de a biztonság kedvéért fussák át velünk a listát, tényleg minden szám rendben van-e az ő cégeikben is.

Minőségbiztosítás emberekre? 

Nem csak a termék, de az azt előállítók „minőségbiztosítására” is szükség van ahhoz, hogy jelentős eredményeket produkáljon a cég. Ha keménynek is hangzik, megéri!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta  

A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől. 

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Mi elé néz a magyar agrárium?

Mi elé néz a magyar agrárium?  

Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo