Szállítmányozás cikkek
Több milliós veszteség is lehet az üzemanyagon havonta
Havonta átlagosan 1000 kilométernyi út megtételére elegendő gázolaj tűnik el flottánként egy-egy közepes méretű szállítmányozó vállalatnál a különböző, üzemanyaggal kapcsolatos visszaélések miatt a WebEye Magyarország adatai szerint. A lopásokon túl az üzemanyag hígítása akár esetenként 1,5 millió forintos kárt is okozhat a járművekben.
EKÁER: így bírják a cégek
Több mint egy hónapja működőképes az elektronikus árukövetési rendszer (EKÁER), a vállalkozások kezdik kitapasztalni az erősségeit és gyengeségeit. Van, aki informatikai fejlesztéssel oldotta meg a kérdést, van, aki új munkaerőt vett fel, és van akinél semmilyen gondot nem okoz. Cégeket kérdeztünk az eddigi tapasztalatokról.
Lélegzetvételnyi türelmi időt kaptak a fuvarozók
A kormány két héttel meghosszabbította az EKAER bírságmentes időszakát, így január végéig tart a próbaidőszak. A fuvarozó szervezetek és szakértők szerint azonban legalább két hónap kellene a felkészülésre.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Csődhullám jöhet: nehéz év elé néznek a fuvarozók
Idén rekordszámú felszámolási és kényszertörlési eljárás indult a szállítmányozási cégek ellen Magyarországon, közülük is a közúti fuvarozók állnak a legrosszabbul. Az útdíj tervezett emelése vagy kiterjesztése tovább ronthat a helyzeten.
Bezárultak a kiskapuk
Kamionok ezrei róják a sztrádákat, hatalmas árutömegeket mozgatva naponta. Nagyon nem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül, és mennyire megbízhatóan, biztonságosan történik. A telemetria segítségével mindkét igény könnyedén kielégíthető.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
A fuvarozóknak a legnagyobb gond az üzemanyagár
Az európai közúti fuvarozóknak a fő kihívást az üzemanyagár és a nemzeti és uniós szabályozás jelenti, de a sofőrök megtartása és az utánpótlás is egyre fontosabb, mivel átlagéletkoruk egyre nő.
Menet közben is kipakolják a kamiont
A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.
A verseny fokozása növelné a hatékonyságot
A közúti fuvarozásra vonatkozó uniós szabályok egyszerűsítésére és pontosítására szólított fel Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, közlekedési politikáért felelős biztos. A még meglévő korlátozások felszámolása segítséget jelentene az európai gazdaságnak, és javítaná a környezet állapotát.
A vezetési stíluson is múlik a károsanyag kibocsátás
Számottevő mértékben csökkenthető a szállítmányozás során a légkörbe kerülő üvegházhatású gázok mennyisége az útvonal alapos megtervezésével, a flottakövető megoldások segítségével, illetve a vezetési stílus megfelelő megválasztásával.
E-útdíj: áthárították!
Éves szinten mintegy egy százalékkal emelheti az élelmiszerárakat a július 1-jén bevezetett útdíj. A drágulás mérsékeltnek tekinthető annak fényében, hogy a fuvarozó cégek szinte teljesen áthárították a többletköltségeket a megrendelőikre, és a jelentős szállítási igényű élelmiszer-feldolgozó ipar szereplői is emelték átadási áraikat.
Brutálisan sokat szakít az állam az e-útdíjból, de nem eleget
A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból. Azonban az év végéig még kilencmilliárdnak kellene becsorognia a kasszába, ahhoz, hogy az eredeti bevételi terv teljesüljön.
E-útdíj: olcsóbb nem lesz
2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számíthatunk. A jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.
Holnaptól él a hosszabb kamionstop
Július első szombatján lép életbe és augusztus végéig tart a nehéz tehergépjárművek meghosszabbított forgalomkorlátozása: a nyári kamionstop szombaton este 22 óra helyett már délután 15 órakor elkezdődik.
Tényleg ingyenes az útdíj a termelőknek
Nem terheli illeték a termelők útdíjfizetés alóli mentesítését. Vagyis ingyenes lenne az ingyenességet biztosító eljárás.
E-útdíj: csak a gond van vele
Csúszik a regisztráció, 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók, és jelentősen drágulhatnak az alapélelmiszerek. Tíz nap múlva indulnia kell a rendszernek, de még komoly akadályokat kell eltakarítani az útból.
Új szinten az élelmiszer-logisztika
A jövőben tizenkét európai élelmiszer-logisztikai szolgáltató fog együttműködni egy erőteljes, határokon átívelő szövetség keretében. A „European Food Network” megbízható, nemzetközi élelmiszer-logisztikai szolgáltatásokat nyújt, egységes szabványok szerint. Október 1-től bevezetésre kerül a hálózatban az új “vivengo” termékcsalád is.
Érdemes a védelembe fektetni a szállítmányozóknak
Karácsony közeledtével a megszokottnál is több nagy értékű áru mozog az utakon. Az ilyeneket szállító kamionok gyakori célpontjai a közúti tolvajoknak, és lopás esetén pedig az okozott kár meghaladhatja akár a több százmillió forintot is. Modern biztonságtechnikai megoldások és megfelelő árubiztosítás segítségével hatékonyan csökkenthetőek az anyagi károk.
Már nem csak lát a WebEye
A WebEye International Kft. 16 millió forint uniós támogatást nyert el GPS alapú WebEye telematikai rendszerének továbbfejlesztéséhez az Új Széchényi Terv keretében. A fejlesztés a vagyonvédelmi és biztonságtechnikai, valamint a készpénz-logisztikai iparágak támogatását szolgálja. Az új rendszer nagy értékű árukat fuvarozó, illetve pénzszállító cégek teljes logisztikai folyamatát valós időben monitorozza, szükség esetén riaszt, sőt a zárszerkezetet távolból a diszpécser is vezérelheti.
Szállítmányozás – Kihívás a kánikula
A közúti fuvarozás során számos kihívással kell szembenézniük a szállítmányozó vállalatoknak, ez pedig különösen igaz az olyan speciális ellátást igénylő rakományok esetében, mint a hűtött áru fuvarozása. Mindez pedig hatványozottan igaz kánikula esetén.
Nőtt a magyar haszongépjármű piac
A gazdasági válság miatt májusban folytatódott a lemorzsolódás az Európai Unió haszongépjármű-piacán; a csökkenés a legnagyobb mértékű volt 2009 óta, Magyarországon viszont növekedést regisztrált az ACEA szakmai szövetség.
Postázott optimizmus
A válság sújtotta gazdaságban tevékenykedő vállalkozásoknak szolgáltatva érték el javuló eredményeiket a hazai csomaglogisztikai cégek, amelyeknek fejlődése jótékonyan hat vissza partnereikre is. Az üzemanyagárak folyamatos növekedése viszont azzal a következménnyel járhat, hogy az ügyfelek egyre kevésbé fogadják el a megdrágult szállítási költségeket a portékák árában, s erre a logisztikai cégeknek nehéz lesz igazán jó választ találni.
Lemaradunk a versenyben?
2012-ben elvileg az export húzhatja majd a magyar gazdaságot, ami pozitívan hathat az áruszállításra is. Ennek ellenére az MKB CEB elemzés szerint az idei növekedés jelentősen elmaradhat az elmúlt év első három negyedévében tapasztalt 1,8 százalékos bővüléstől. Az áruszállítás bővüléséhez szükséges infrastruktúrafejlesztések többnyire az unió kohéziós támogatásaiból valósultak meg.
Olcsóbb lesz az áruszállítás
Az északi-sarkon keresztül érkezhetnek boltjainkba az áruk, ha beválik Vlagyimir Putyin terve. A Szuez-csatorna forgalmának egy részét váltaná ki az északi-sarkköri hajózási útvonal fellendítésével, és Oroszország gondoskodik róla, hogy így is legyen.
Szigorított ellenőrzés indult
Mivel kiderült, hogy díjköteles budapesti területre behajtó tehergépjárművek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást, 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.
Nagyobb üzemanyag-hatékonyság: páfránnyal
Új vívmányt fejlesztenek ki a világkereskedelem alapköveinek számító nagy uszályok üzemanyagfelhasználásának csökkentésére. A megoldás a vízzel érintkező felület módosításában rejlik: a vízi növényt utánzó burkolat csökkenti az ellenállást.
"Tisztább" füstöt pöfékelnek ezentúl a hajók
90 százalékkal csökkenhet a levegő kéndioxid-szennyezettsége az évtized közepétől, ha az Európai Unióban jóváhagyják az Európai Bizottság pénteken közzétett javaslatát a hajóüzemanyagok kéntartalmának csökkentéséről.
Zöldülés helyett zendülés: konfliktus a hajózás jövőjéről
Az ENSZ alá tartozó Nemzetközi Hajózási Szervezet (IMO) immár bő egy évtizede képtelen rá, hogy az ENSZ égisze alatt megkötött kiotói egyezményhez hasonló globális megállapodással fogja vissza a tengeri szállítmányozás üvegház-emisszióját. A világban mozgó áruk 90 százalékát szállító ágazat felel az éves globális széndioxid-kibocsátás 3 százalékáért.
Leesett a kamionról: mindent lopnak az utakon
200 millió euró értékben tűnnek el, sérülnek meg szállítmányok Európa, a Közel-Kelet és Afrika útjain. A „leesett a kamionról" effektus miatt egyre több cég kénytelen a lopásokat is bekalkulálni az áraiba. A szállítmányozással kapcsolatos bűncselekmények elszaporodása miatt a boltokban végeredményben a fogyasztóknak kell többet fizetniük. - derül ki a Sectran Kft és az OS Security Kft. szakértőinek tapasztalataiból.
A napelemes hajóké a jövő?
Kinézetre kissé futurisztikusak, és olyan látványt keltenek, mintha a Star Trek-filmekből teleportálódtak volna ide. De a távol-keleten egyre terjedő napelemes hajók és golfpályán használatos kisautók tágítják a zöld közlekedés fogalmát. Nemcsak a személygépkocsik kiváltsága a napelemes technológia. A konténerek használata hatékonyabbá és pergőbbé tette a vízi szállítmányozást, amely továbbra is nagy részét adja a világkereskedelemnek. Ez is zöldülni fog? Kiváltják az uszályokon is az olajat?
A fuvarozó cégek nem zöldülnek
Ma már természetes, hogy szoftver segítségével tervezik meg az optimális útirányt a szállítmányozó cégek. Eközben a politika próbálja visszaszorítani a közúti fuvarozást. Ennek egyik eszköze a vasút szolgáltatásainak a piacképessé tétele azért, hogy megérje a vasutat mint alternatívát igénybe venni.