Szállítmányozás cikkek
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el
A logisztikai költségek tovább nőnek.
Több mint 1 millió forint büntetést kell fizetnie annak a kamionsofőrnek, aki manipulálta a tachográfját
Sietős paradicsomszállítmány.
Elsöprő kínai fölény a tengeri szállítmányozás piacán
Hol van már az üresen visszaszállított konténerek korszaka.
Válságközeli állapotban a nemzetközi kereskedelem
Épphogy csak felocsúdott a világ a koronavírus-járvány okozta mélyrepülésből, egy újabb katasztrófa kopogtat a nemzetközi kereskedelem küszöbén.
Csökkentik a bürokráciát egyes jogosítványok megszerzésénél
ÉKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés.
Horrorbüntetésre számíthatnak a fuvarozók, ha túlsúlyos a járművük
Drága a plusz teher.
Megegyezett a fuvarozókkal a kormány
Együttműködési megállapodást kötöttek.
Döntött a kormány: árplafon jön a cégek áramszerződéseinél
Gazdaságvédelmi akciótervet fogadtak el.
Ez már a gépkorszak?
A nem túl távoli jövőben teljesen autonóm kamionok kommunikálnak majd egymással és a termelésben szükséges adatokat folyamatosan továbbítják a gyárak felé.
A szállítmányozás visszazöldíthető?!
A globalizált piac megköveteli az áruk egyre intenzívebb mozgását, ezzel pörgetve a fuvarozás iránti igényt.
Sorra hagynák ott Kínát a vállalatok - mit jelent ez Magyarországnak?
Az európai vállalatok nagy többsége át akarja helyezni a távoli helyszíneken történő gyártást a jelenlegi felvevőpiacaira.
Nem lesz elég karácsonyi ajándék?
Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.
Hogyan csökkenti a fluktuációt egy szállítmányozással foglalkozó cég?
Munkaerő-piaci szempontból a fuvarozó cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek.
A legnagyobb melegben, hűtés nélkül szállították a párizsit - lecsapott a NAV
Az árut lefoglalta az adóhatóság.
Hogyan kerülhetnek tengeri szállítmányok dugóba?
Hétköznapi embereknek a közlekedési dugó a nagyvárosokra, az ünnepek előtti és utáni csúcsokra, de mindenképpen a közúti dugókra vonatkozik. Ezzel szemben az utóbbi 2-3 évben folyamatosan lehet az úton lévő hajóknál is dugóról beszélni. Ez nem más, mint úton feltorlódott hajók tömkelege, akik elhajózásra vagy kikötésre várakoznak a kikötők körül. De mit is jelent ez és mi van a háttérben?
Egyre durvább a helyzet a tengeri fuvarozásban
A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.
Egyhelyben topogás helyett gyors alkalmazkodás – 2. rész
Szállítmányozási vállalatvezetőként és tulajdonosként sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy megbízóink a stratégiai döntéseikbe is beavatnak bennünket. Ez a covid miatti és a mostani háborús helyzetben még inkább így van. A logisztikai szektor „régi motorosaként” nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk, közben közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a jelenlegi helyzetre.
A bizonytalanság felhalmozásra késztet, és ez nem segít a logisztikai szektor már meglévő terhein - 1. rész
Az orosz-ukrán konfliktus világszerte aggodalmat kelt a gazdasági szereplők és a társadalom körében is. Tulajdonos-vállalatvezetőként, a logisztikai szektor „régi motorosaként” egyrészt nap mint nap harcolunk az elemekkel, hogy a megszokott színvonalon teljesítsünk. Másrészt azt is közelről látjuk, ahogy a különböző piaci szereplők reagálnak a háborús helyzetre, milyen döntéseket hoznak beszerzéseikben a túlélés, újraalakulás jegyében.
A magyar kamion cégek zászlóshajója tovább terjeszkedik
A Waberer's International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Waberer's-Szemerey Kft. adásvételi szerződést kötött a Gyarmati Trans Kft. logisztikai és belföldi fuvarozási üzletágának megvásárlására - közölte a társaság a tőzsde honlapján.
A vállalatoknak stratégiát kell kidolgozni a költségek csökkentésére
A válságok már nem követik egymást, hanem felhalmozódnak. A Covid-járvány, az orosz-ukrán háború és a magas infláció mind nagyon megterhelő a kkv-k számára. A világgazdaság leggyengébb pontja azonban a tengeri szállítmányozás, amelynek költsége megtízszereződött 2019-hez képest. Az iBanFirst szakértői szerint legjobb esetben is 2023-ig tart a kikötői torlódások megszüntetése és a fuvardíjak tartós csökkenése.
Licit a rakterekre: aki többet fizet, annak a konténere kerül fel a hajóra?
A háború következményei az élet minden szintjére átgyűrűznek. Már rövidtávon is érezhetővé válnak a hatások a háztartásokban is. Hiánytermékek, energiaszűke, magasabb árszint… Alternatív beszállítói piacok keresése, új beszerzési csatornák felkutatása jelenthet megoldást – olvasni a választ különböző fórumokon, ez azonban közel sem ennyire egyszerű. Ha megvizsgáljuk a szállítmányozási lehetőségeket, a jelenleg is túlterheltséggel működő logisztikai infrastruktúrát, be kell látnunk, hogy sokkal nagyobb kihívás elé néz most a világ, mint amekkora elé a Covid alatt nézett.
Nincs bajba jutott magyar fuvarozó Ukrajnában
Jelenleg nem tudni pontosan, hány magyar sofőr tartózkodhat a térségben, de legfeljebb pár százan lehetnek.
Nehezített pályára kerültek a logisztikai cégek
A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai új év hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a Dachser szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.
Drága mulatság lett tengeren árut szállítani
Egy év alatt hétszeresére emelkedtek a tengeri szállítási díjak, tavaly nyáron átlagosan 1650 dollárba került egy 40 láb méretű tengerikonténer szállítása Sanghajból Rotterdamba, manapság ugyanekkora áru továbbítása 11 196 dollár - hívta fel a figyelmet a határokon átívelő pénzügyi megoldásokat nyújtó iBanFirst nemzetközi pénzforgalmi intézmény.
Raklapvásárlás gazdaságosan- Mire figyeljünk oda?
A raklapvásárlás mind cégként, mind magánemberként nagyobb feladat, mint azt elsőre gondolnánk. Ez az egészen egyszerű találmány megjelenésével fenekestől felforgatta a szállítmányozást. A korábban minden méretben gyártott raklapok komoly fejtörést okoztak a szakmában hiszen, mint egy kirakót, kellett próbálgatni, hogy a legoptimálisabban lehessen megoldani az áruszállítást és tárolást raklapokon. A szabvány EUR raklapok bevezetésével kiküszöbölték ezt a problémát, és ma már ezekhez igazítva gyártják és tervezik a tehergépjárműveket, raktárakat és gyakran a terméktervezés során is szem előtt tartják a raklap méretét a maximális helykihasználás és költségcsökkentés érdekében.
Százmilliók indulnak meg: milyen kihívásokat tartogat a kínai újév?
A Kínai Újév és a hozzá kapcsolódó ünneplés kétségtelenül a világ legkomolyabb logisztikai feladatai közé tartozik. Az eseménysorozat idén február 5-én veszi kezdetét, a kínai logisztikai vállalatok számára az év ezen része jelenti a legnagyobb kihívást. A legjelentősebb kínai ünnep – a holdújév és a hozzá kapcsolódó tavaszünnep – hatalmas embertömegek utaztatását foglalja magában az egész év folyamán.
Vége a fuvarlevélnek, itt is jön az e-aláírás és az okostelefon
Fuvarlevél helyett okostelefont vagy e-aláíró táblagépet is kaphatnak a sofőrök az adminisztrációhoz, így véget érhet a sok papírmunka, ami rengeteg időt vesz el a sofőröktől, és bonyolult, költséges feladat.
Ewald Raben az év vállalkozója Németországban
Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója megkapta a 2018-as LEO díjat az “Év vállalkozója” kategóriában a Deutsche Verkehrs-Zeitung-tól március 23-án. Ewald Raben egy ünnepélyes gála keretében vette át a díjat a hamburgi Curiohaus-ban.
Szállítmányozás: új utakon
Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése
A UPS logisztikai óriáscég energiahatékonysági és káros anyagkibocsátás csökkentési céljainak megvalósulását mozdítja elő. Az elektromos nagyteherautó technológia újdonságot jelent a UPS járműflottájában. Gyártásuk azonban csak 2019-ben kezdődik meg.
A szállítmányozás egyre kevésbé a kkv-k terepe
A hazai árukereskedelem volumene 2017-ben éves szinten 3,8%-kal lehet magasabb a tavalyi eredménynél. Az import 4,4%-kos növekedése mellett az exportbővülés 3,2%-os lehet, és továbbra is a közúti szállítás dominanciája látható mind a nemzetközi, mind pedig a belföldi árukereskedelemben. A hazai szállítmányozási szektor kifejezetten koncentrált, néhány domináns szereplőnél jelenik meg a forgalom döntő hányada, és ebben nem várható változás 2018-ban sem. A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban az Euler Hermes legújabb, szállítmányozási piacot vizsgáló elemzése alapján.
Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának
A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
30 milliárdos forgalmat várnak az idei fekete péntekre
Újra itt a fekete péntek, és nagyobb, mint eddig bármikor. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozik az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A webáruházak 62 százaléka jelezte, hogy nála is lesz Black Friday. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat várnak.
920 milliárd forintot megközelítő díjbevétel
A magyar fuvarozási vállalkozások minden adminisztratív korlátozás ellenére teret nyernek a nyugat-európai piacokon. Ennek bizonyítéka a hazai szállítmánybiztosítási piac stabil növekedése is, derül ki egyebek mellett a hazai biztosítók 2017-es évkönyvéből, amelyet most tett közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Modern kori útonállók - megemelkedtek a kamionos támadások
Útonállók, kocsisokat fosztogatók – tévedés lenne azt gondolni, ők csak a múltban jelentettek veszélyt az értékes árukat szállító járművezetőkre: régiós szinten tavaly több mint 2600, közúti áruszállításban résztvevő jármű ellen követtek el bűncselekményt. A magyar utakon a rendőrség 2016-ban 50 olyan bűncselekményt regisztrált, ahol az elkövetés helyszíne kamion, vagy tehergépjármű volt. A fuvarcégek esetében a GPS alapú járműkövetés ma már alap védekezési forma az ilyen jellegű bűncselekmények ellen, de ez kiegészülhet egyéb IT megoldásokkal is.
Sokat lehetne spórolni az üzemanyagon
Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával.
Harcba szállhat a fuvarozókért a kormány
A nemzetgazdasági miniszter a fuvarozói érdekképviseletekkel tartott találkozóját követően leszögezte, a közúti árufuvarozási szektorban a pihenőidő eltöltésének új, szigorúbb szabályairól szóló német rendelet aggályos és betarthatatlan, aminek egyetlen célja, hogy nehéz helyzetbe hozza a közép-kelet európai szállítmányozási cégeket. A miniszter szerint a nyugat-európai intézkedések Európa versenyképességét, Magyarországon pedig 15 ezer álláshelyet veszélyeztetnek.
Túlzott terheket jelentenek a vám- és adóhatározatok
A vám területén érintett hazai gazdálkodók körében elvégzett felmérés eredménye azt mutatja, a vám és adókötelezettségekhez kapcsolódó szankciók és azok jogorvoslati költségei túlzott terheket rónak a cégekre. A jogorvoslathoz kapcsolódó illetékek mellett a bírság a pótlólagosan kiszabott vámot és adót tartalmazó határozat jogerőre emelkedése előtt befizetendő, amely akár a vitatott összeg 2-5-szörösét is kiteheti. Az RSM Hungary felmérése, mely több iparági szakmai szövetséggel együttműködve készült, ugyanakkor arra is rámutat, hogy a cégek kétharmada annak ellenére sem végez legalább félévente önellenőrzést vám, és a termékek vámtarifális besorolása terén, hogy tudja, a vámszankció önellenőrzéssel elkerülhető.
Túlélésért fognak össze a magyar fuvarozók
Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből - mondta az MTI érdeklődésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.
Ingyen képeznek embert egy hiányszakmára
Újabb 2500 hivatásos gépjárművezetői jogosítvány megszerzését biztosítja ingyen a munkaerő-piaci változások segítése program a pénteken induló képzéseken - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára az MTI-vel.
Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban
Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.
Zajjal nyírjuk ki a bálnákat
Az elmúlt évtizedben zajosabbak lettek az óceánok. Az olajfúrótornyoktól kezdve a tengeri erőműveken át a növekvő tengeri szállítmányozásig rengeteg minden borzolja a tengeri élővilág idegeit. Az Obama-adminisztráció szabályozást dolgoz ki a zajszint csökkentésérem az EU-ban egyelőre csak ajánlások vannak érvényben, melyek nem kötelező érvényűek.
A fuvarozók se ússzák meg, ha ellenőrzik az ügyfeleiket
Az adóhatóság mindig kiemelten vizsgálja a közúti áruszállítókat, és az ellenőrzések sok esetben elvezetnek a fuvarozó, szállítmányozó cégekhez még akkor is, ha a vizsgálat eredetileg nem kifejezetten rájuk irányult. Az EKÁER adatokhoz is hozzáférnek.
Vonatra rakatnák a kamionokat
Jelentősen javítani kellene az intermodiális áruszállítás lehetőségeit és versenyképességét Magyarországon. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elemzése szerint több tízmilliárdos terheléstől lehetne így megóvni a közutakat.
Mitől lesz olcsóbb a fuvar?
Hatalmas hatása van az árversenyben, hogy milyen – idő, munkaerő és költség – ráfordítást igényel egy-egy fuvar létrejötte. A hatékonyság növeléséhez pedig ki kell használni az újabb és újabb IT megoldásokat. A nemzetközi tendenciák is azt mutatják, hogy a közúti közlekedés minden szegmense az ilyen technológiai megoldások felé fordul. Becslések szerint csak az autóiparban 2015-re már több, mint 128 millió M2M (machine-to-machine, gépek közti kommunikáció; a telematikai rendszerek alapja) modult értékesítettek, 2016-ra pedig ez a szám 180 millió darabra emelkedhet.
Sofőröket képez a kormány
Mintegy ötmilliárd forintos európai uniós és hazai forrásból csaknem hatezer ember gépjárművezető-képzését finanszírozza a kormány - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter. A programra eddig mintegy húszezren jelentkeztek.
Fiatalabb sofőröket kérnénk az uniótól
Súlyos probléma a fuvarozásban a szakember- és utánpótláshiány. A NiT Hungary szakmai szervezet szerint a megoldás a minimum korhatár leszállítása lehetne. Jönnek a 18 éves kamionosok?
Napi hatvan eurót kapnak a kamionosok
A kormány napi 40 euróról 60 euróra emelte 2016. januártól a nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatottak - igazolás nélkül elszámolható - külföldi kiküldetéshez kapcsolódó napidíját. Az erről szóló rendelet a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.