Nem lesz elég karácsonyi ajándék?

Rémisztő tendencia figyelhető meg a tengerentúli szállítmányozásban: az előző évekhez képest 2022 őszén a kereskedők érzékelhetően kisebb volumenű árurendelésekkel készülnek fel a karácsonyi időszakra. Mihály Attila, a Trans-Sped légi, tengeri és vasúti szállítmányozási osztályvezetője a megfelelő időben történő ajándékvásárlásra hívja fel a figyelmet.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mindennapokban érzékelhető globális nehézségek nemcsak a magánszemélyekre, hanem szinte minden iparág résztvevőire jelentős hatással vannak. Olyan gazdasági hatások, mint az infláció, egekbe szökő rezsiköltségek, üzemanyaghiány, munkaerőhiány, orosz-ukrán konfliktus és a koronavírus-járvány megnehezítik az üzleti élet, különösképpen a szállítmányozási iparág szereplőinek feladatát.

A szállítmányozásnak – legyen szó közúti, légi vagy tengeri szállításról – már több mint 2 éve komoly akadályokat kell legyőznie. 2020 márciusában, a koronavírus-járvány kezdetekor kikötőket zártak le, a szállítási árak többszörösükre emelkedtek és a megbetegedések miatt humánerőforrás-hiány lépett fel világszerte.

Akár 35-40 napos szállítási csúszások is érzékelhetőek voltak, ez pedig számos nagyvállalat termelésében is fennakadásokat okozott. Az azóta eltelt időszakban voltak könnyebb és nehezebb időszakok, de általánosságban elmondható, hogy a 2020 tavasza előtti „normális” állapot eddig nem, és az előrejelzések alapján már nem is lesz tapasztalható.

Milyen változás tapasztalható a tengeri szállítmányozásban?

„Szerencsére pozitív fejleményeket is látunk. A szállítási árak normalizálódnak, a járvány csúcsidőszakában tapasztalt több mint 20 ezer dolláros konténerárak helyett ma már akár konténerenként 10 ezer dolláros ajánlatokat is kaphatunk. A hajózási menetrendekben is vannak még késések, de ezek is javuló tendenciát mutatnak. A legnagyobb nehézség jelenleg a teherszállító hajók kikötőbe történő érkezése után tapasztalható. A megemelkedett üzemanyagárak és munkaerőhiány miatt akár 2-3 hétig is várakoznak a fedélzeten az áruk a lepakolásra, azt követően pedig a vasúti összeköttetésben meglévő nehézségek miatt az elszállításra. Emiatt teljesen bizonytalan, hogy a megrendelt áruk pontosan mikor érkeznek meg a vevőkhöz” – mondta Mihály Attila.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo