Reklámadó cikkek


Ezért meszelte el Brüsszel a reklámadót

Ezért meszelte el Brüsszel a reklámadót 

Az EU feltételes adómegállapításokról szóló határozatok bekérésével, vagy megosztásával törekszik tiltott állami támogatások felderítésére, illetőleg az átláthatóság növelésére. A megújult offenzíva része a magyar reklámadó elleni fellépés is.
Már hatályos a reklámadó-törvény

Már hatályos a reklámadó-törvény 

Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.
Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna

Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna 

Mi lesz a sales house-ok szerepe, mire vonatkozik a szeptember 30-i határidő a korábban megkötött megállapodások esetében, megspórolható-e a 15%-os hatóságilag szabályozott médiaügynökségi díj, várható-e hogy a jövőben a hirdető, kihagyva az eddigi csatornákat közvetlenül a médiához fordul? Ezekre a kérdésekre is megpróbáltak válaszolni a Piac & Profit konferenciáján résztvevő szakértők. Íme néhány tanács, amely a reklámpiaci szereplőknek és a hirdetőknek is segít eligazodni az új rendszerben.
Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó

Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó  

Alapvetően megváltozik a reklámügynökségek, a reklámközlők és a reklámmegrendelők kapcsolata a hamarosan életbe lépő reklámadó miatt. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy véli, a szabályozás kifejezetten káros a piacra nézve, ugyanakkor a 30 napos fizetési határidő könnyebb kiszámíthatóságot is eredményez.
Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket

Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket 

2015. július 5-én életbe lép a módosított reklámadó- szabályozás. Még mindig rengeteg a kérdőjel. A legfontosabb alapszabályokat segített áttekinteni Dr. Szilágyi Zsuzsa, a Magyar Lapkiadók Egyesülete Jogi Bizottságának elnöke a Piac & Profit konferenciáján többek között azoknak, akik most, a változás után kerülnek az adó hatálya alá.
Segítünk felkészülni a reklámadóra!

Segítünk felkészülni a reklámadóra!  

Két törvénymódosítás alapvetően érinti a reklámpiac szereplőit. Nem csak a lap- és/vagy online kiadóknak, tartalomszolgáltatóknak, sales house-oknak, reklámügynökségeknek kell felkészülnie de minden hirdető cégnek, pénzügyesnek és könyvelőnek is!
Reklámadó: ne siesse el az átállást!

Reklámadó: ne siesse el az átállást! 

Komoly adókockázat vállalnak azok a hazai társaságok, akik már az új reklámtörvény kihirdetése előtt alkalmazzák annak kedvező szabályait a 2014-es évre, hívja fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Baker Tilly Hungária. A törvényt ugyanis hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, így a kedvező szabályozást igénybe vevő cégek önellenőrzésre kényszerülhetnek, de akár meg is büntetheti őket az adóhatóság,
Mit fog lépni Brüsszel a reklámadóra?

Mit fog lépni Brüsszel a reklámadóra? 

Új reklámadó törvény nem, csak ráncfelvarrás készült. Kérdéses, hogy a sebtében összeállított kozmetika elég lesz-e a törvény koncepcionális hibáinak eltakarására.
Átment: egykulcsos a reklámadó

Átment: egykulcsos a reklámadó 

Múlt pénteken nyújtotta be a kormány a Parlamentnek a reklámadóról szóló törvénymódosító javaslatot, és az Országgyűlés kedden kivételes eljárás keretében tárgyalta, és szerdán meg is szavazta az egykulcsos reklámadóról szóló javaslatot.- számolt be a reklámadóblog.hu
Ilyen lesz a reklámadó

Ilyen lesz a reklámadó 

A kormány benyújtotta pénteken a parlamentnek a reklámadóhoz kapcsolódó törvények módosításáról szóló javaslatát, a módosításban már nincs nagy meglepetés, százmilliós árbevételig él a nulla százalékos kulcs, afelett 5,3 százalékot kell fizetni.

Brutális adóemelés a reklámadó 

A szakmai szervezetek szerint az újrafogalmazott reklámadó amellett, hogy óriási adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra, jelentősen megemeli a termelő és szolgáltató cégek költségeit. A nulla százalékos adókulcs pedig a mikrovállalatokon kívül senkinek sem segít.

A kis cégekre is kivetheti a kormány a reklámadót 

Nem kizárt, hogy mégsem mentesülnek a reklámadó alól a legkisebb cégek. A közteher elbocsátásokhoz és áremelésekhez vezethet a kereskedelemben is, miközben a médiavállalkozások piacát teljes egészében átrendezheti.

Ez durva adónövekedés 

Súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó, mivel jelentős hányada, közvetlenül vagy közvetve, a fogyasztási cikk kereskedelmet terheli. A fogyasztási cikkek piaca rendkívül árérzékeny, így a kereskedők és a beszállító gyártók számára alapvető piaci követelmény az áremelések fékezése - az OKSZ szerint.

Több kárt okoz, mint hasznot a kormány kedvenc adója 

A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt, a költségvetési bevételnél ugyanis sokszor nagyobb a gazdaságnak okozott kár.

Ki nyer az új reklámadókulcsokkal? 

Mindenki felkötheti a nadrágját, mert a héten nyilvánosságra került törvénytervezet alapján gyakorlatilag minden vállalkozásnak, amelynek reklám közzétételi tevékenységből bevétele származik adófizetési kötelezettsége fog keletkezni.

Ki fizeti be a reklámadót? 

A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles.

Van, aki jól jár, de a többség szívhatja a fogát a reklámadó miatt 

A most megjelentetett törvénymódosítással a kormány lezárná az Európai Bizottsággal folytatott jogvitát. 100 millió forint lesz a 0 százalékos reklámadóalap felső határa, és jól járnak azok, akik a Google vagy Facebook hirdetéseket használták.

Itt a kormány megoldása a reklámadóra 

A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén a hétfőn közzétett módosító javaslat szerint.

Mit tehet Brüsszel a reklámadóval? 

A Bizottság szerint fennáll a veszélye, hogy a magyar reklámadó torzítja a piaci versenyt, ezért vizsgálatot indított vele kapcsolatban. Mik a problémák és mik lehetnek a következmények, ha ezeket bizonyítottnak látja a vizsgálat?

Meddig kotlik még a kormány a reklámadón? 

Nagy a várakozás, hogy miként fogja a kormány rendezni a reklámadó sorsát, hisz az nemcsak a médiapiacot érinti. Nem mindegy ezért, hogy milyen irányt vesz a reklámadó törvény Uniós elvárásoknak megfelelő átalakítása. Az éves adóbevallás benyújtására kötelezettek jelenleg nem tudják, miként kell adókötelezettségüket teljesíteniük.

Megint több ezer munkahellyel játszik a kormány 

Lesz reklámadó és az Európában a legmagasabb lesz, még akkor is, ha lesznek olyanok, akik mentesülnek az adófizetés alól – bár, hogy kik lesznek ezek, továbbra is rejtély. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre, több ezer munkahelyet sodorva veszélybe ezzel.

5,3 százalékos reklámadót akar a kormány 

A kormány azt javasolja azt Országgyűlésnek, hogy 5,3 százalék legyen a reklámadó maximális mértéke - ismertette a kabinet előző napi döntését a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten.

Kétkulcsos lehet a reklámadó 

A reklámadónak várhatón két kulcsa lesz, a kisebb médiavállalkozások és a sportegyesületek megsegítésére megtarthatják a nullás kulcsot, a másikat pedig 5-6 százalék között rögzíthetik.

A hónap végén kiderül, ki mentesül a reklámadó alól 

Rogán Antal a Kossuth Rádióban meglebegtette a reklámadó alóli mentesség lehetőségét a kis cégeknél. Hasonlóan nyilatkozott Lázár János is, aki szerint március végéig lezárulhat az ezzel kapcsolatos vita.

Nem mond le az állam a Google pénzéről 

A külföldi illetőségű cégeken, például a Google-on és Facebookon is behajthatja a magyar adóhatóság az 1500 eurót meghaladó reklámadó tartozást. Az uniós jogszabályok ugyanis ekkora érték felett biztosítanak lehetőséget arra, hogy a tagállami hatóságok egymás segítségét kérjék, ha belföldön nem tudják rendezni az adótartozást.

Még nem tudják hogyan, de megtartanák a reklámadót 

A kormány a jövő héten tárgyal arról, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. Az Európai Bizottság ugyanis eddig hazánkban példa nélkül álló intézkedésben megtiltotta a progresszív adókulcs használatát.

Brüsszel takarékra tette a reklámadót 

A Bizottság állami támogatási vizsgálatot indít a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását.

Rést keres a Google páncélján a NAV 

Éppen azokon nehéz behajtania az államnak a reklámadót, akiken a legjobban szeretné: a Google és a Facebook fölözik le az online hirdetési piacot, most az ő páncéljukon keres rést az adóhatóság.

Még brutálisabb lehet a reklámadó 

Öt-tíz százalékos reklámadót lebegtetett be a kormányzat, amely szerint a költségvetésben tervezett 6,6 milliárdos előirányzat érdekében van szükség arra, hogy jelentősen kiszélesítsék az adókötelezettek körét.

MLE: a reklámadó az egész gazdaságnak árt 

Ez az ágazati különadó kárt okoz a magyar gazdasági növekedésnek és csak az online piacon túlsúlyban lévő online szereplők versenyelőnyét növeli a reklámadó a Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint.

Most lesz csak nagy baj a reklámadóból 

A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.

3-5 százalékos lehet a reklámadó 

A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból.

Több száz céget tehet tönkre a reklámadó 

A reklámadó mértékének tervezett egységesítése és kiterjesztése a fél milliárd forint éves árbevétel alatti cégekre is súlyos terhet jelentene a kisebb médiaszolgáltató cégek számára. Míg a médiapiac nagyszereplői csak nyerhetnek az adókulcs egykulcsossá tételével, addig a kis és közepes árbevételű cégek tömegesen mehetnek tönkre a növekvő adóterhek miatt. Több mint 1400 médiavállalkozást érint negatívan az adókulcs módosítása.

Mindenki fizetni fogja az egykulcsos reklámadót? 

Egykulcsossá alakítaná a reklámadót a kormányzat – amely így várhatóan mindenkit sújtana. Az adó mértékéről egyelőre nincs hír, de valószínűleg öt százalék körüli lehet. A kormány 6-10 milliárdos bevételt vár az adónemtől.

Zúg az adóforradalom, de jó ez így? 

Az adórendszer régi, levitézlett intézményei mellé új, különadók érkeznek. A kormányzat változatos és eddig nem ismert módszerekkel áll elő az adóelkerülés elleni harcban is – legyen az akár a pénztárgépek bekötése a NAV rendszerébe vagy az EKAER bevezetése. Ráadásul mindez olyan szédítő sebességgel zajlik, amire a forradalom szó semmiképpen sem túlzó megfogalmazás.

Ilyen adó a világon nincs 

A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére. Ilyen sávosan számított reklámadó egyébként sehol a világban nincs.

A reklámadó és az új Ptk. felülírja az üzletmenetet 

Mire kell ügyelnünk az új Ptk. kapcsán az idén: egy Ft-os cégalapítás, tagi kölcsönből törzstőke-emelés? Megváltoznak a szerződésszegés szabályai, szigorúbb szabályok vonatkoznak az ügyvezetői felelősségre és a kezességre, illetve a reklámadó is megbonyolítja a helyzetet.

Reklámadó és kötelezettségszegés - meleg július volt 

Megszavazott reklámadó, milliárdok zárolása és jó néhány Magyarország ellen indított és időközben lezárt brüsszeli eljárás - így sommázhatóak a júliusi gazdasági események.

Reklámadó: a telemarketing is pórul járhat 

Érdemes figyelniük a telesales és telemarketing tevékenységet folytató telefonos ügyfélszolgálatoknak (call-centereknek) és megrendelőiknek, mert anélkül lehetnek a reklámadó alanyai, hogy tudnának róla. Menthető azonban a helyzet, hogyha ez a felismerés még a december 20-án esedékes reklámadó-előleg feltöltési kötelezettség előtt éri őket. Minden az alkalmazott technológián múlik.

Reklámadó: így jelenthetjük fel a közzétevőnket 

A NAV állásfoglalást adott ki azzal kapcsolatban, hogy jelenthetik a vállalkozások azokat a közzétevőket, amelyektől nem kapnak nyilatkozatot – és ennek hiányában a reklámadó megfizetésére kötelezik őket.

Ráfaraghatunk, ha nem ügyelünk a közelgő határidőre 

A beszámolójukat a naptári évvel összhangban összeállító vállalkozásoknak december 22-ig kell az adóévre már befizetett adóelőlegek összegét kiegészíteni az adóévi várható fizetendő adó összegére. Összeszedtük, milyen adónemek tekintetében állhat fenn adófeltöltési kötelezettség.

Reklámadó: foltozgatás jövőre is 

Folyamatosan alakítgatják, pontosítgatják a reklámadó szabályozását, a Mazars szakértői szerint ezzel is legfeljebb annyit lehet elérni, hogy valamennyire életszerűvé válik az egyébként végrehajthatatlan törvény.

Világszerte csökkennek a vállalatok terhei – nálunk nem 

A vállalkozások számára az elmúlt évben világszerte könnyebbé vált az adófizetés. Egy átlagos vállalkozásnak a korábbiakhoz képest mintegy négy órával kevesebb időt kellett adókötelezettségei teljesítésére fordítania. Nálunk kicsit bonyolultabb a helyzet.

Mégse sújtja a hirdetőket a reklámadó? 

Az adótörvényekkel együtt elfogadott reklámadó törvény módosítás értelmében valószínűleg egyetlen hirdető sem fog valójában reklámadót fizetni a Szecskay Ügyvédi iroda kommentárja szerint.

Közösségi jogba ütközik a reklámadó? 

A reklámadót már eddig is heves támadások érték politikai szempontból, valamint a reklámszakma oldaláról egyaránt. Az Európai Bíróság néhány héttel ezelőtt közzétett ítélete azonban arra is rávilágít, hogy a reklámadó – akár részben vagy egészben – a közösségi joggal ellentétesnek is bizonyulhat – mutat rá a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.

Még brutálisabb lesz a reklámadó 

Jelentősen, tíz százalékkal emelné meg a reklámadó felső kulcsát a kormányzat, pedig a nemrégiben hozott jogszabály már így is komoly adminisztrációs és pénzügyi terheket ró a vállalkozásokra.

Nem csak megfizetni nehéz a reklámadót 

A reklámadóval kapcsolatos legkellemetlenebb feladat talán a nyilatkozatok begyűjtése, amely a megrendelőket terheli, beleértve a másodlagos/megrendelői reklámadó alanyokat és az ő megrendelőiket is.

Reklámadó: itt a lényeg 

Mi is többször írtuk, hogy nem könnyű értelmezni, hogy mit és hogyan is kéne tenni pontosan a reklámadó kapcsán. Egy infógrafikát mutatunk, ahol a lényeg könnyen és gyorsan áttekinthető! Ha nem akar bogarászni, érdemes megnézni!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Megfeküdte az ingatlanvásárlók gyomrát Budapest

Megfeküdte az ingatlanvásárlók gyomrát Budapest 

Országosan 4 százalékkal nőtt az eladó lakások iránti kereslet májusban havi összevetésben.

Infokom

Bedurvultak az online csalók

Bedurvultak az online csalók  

Az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo