Reklámadó cikkek
Ezért meszelte el Brüsszel a reklámadót
Az EU feltételes adómegállapításokról szóló határozatok bekérésével, vagy megosztásával törekszik tiltott állami támogatások felderítésére, illetőleg az átláthatóság növelésére. A megújult offenzíva része a magyar reklámadó elleni fellépés is.
Már hatályos a reklámadó-törvény
Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.
Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna
Mi lesz a sales house-ok szerepe, mire vonatkozik a szeptember 30-i határidő a korábban megkötött megállapodások esetében, megspórolható-e a 15%-os hatóságilag szabályozott médiaügynökségi díj, várható-e hogy a jövőben a hirdető, kihagyva az eddigi csatornákat közvetlenül a médiához fordul? Ezekre a kérdésekre is megpróbáltak válaszolni a Piac & Profit konferenciáján résztvevő szakértők. Íme néhány tanács, amely a reklámpiaci szereplőknek és a hirdetőknek is segít eligazodni az új rendszerben.
Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó
Alapvetően megváltozik a reklámügynökségek, a reklámközlők és a reklámmegrendelők kapcsolata a hamarosan életbe lépő reklámadó miatt. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy véli, a szabályozás kifejezetten káros a piacra nézve, ugyanakkor a 30 napos fizetési határidő könnyebb kiszámíthatóságot is eredményez.
Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket
2015. július 5-én életbe lép a módosított reklámadó- szabályozás. Még mindig rengeteg a kérdőjel. A legfontosabb alapszabályokat segített áttekinteni Dr. Szilágyi Zsuzsa, a Magyar Lapkiadók Egyesülete Jogi Bizottságának elnöke a Piac & Profit konferenciáján többek között azoknak, akik most, a változás után kerülnek az adó hatálya alá.
Segítünk felkészülni a reklámadóra!
Két törvénymódosítás alapvetően érinti a reklámpiac szereplőit. Nem csak a lap- és/vagy online kiadóknak, tartalomszolgáltatóknak, sales house-oknak, reklámügynökségeknek kell felkészülnie de minden hirdető cégnek, pénzügyesnek és könyvelőnek is!
Reklámadó: ne siesse el az átállást!
Komoly adókockázat vállalnak azok a hazai társaságok, akik már az új reklámtörvény kihirdetése előtt alkalmazzák annak kedvező szabályait a 2014-es évre, hívja fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Baker Tilly Hungária. A törvényt ugyanis hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, így a kedvező szabályozást igénybe vevő cégek önellenőrzésre kényszerülhetnek, de akár meg is büntetheti őket az adóhatóság,
Mit fog lépni Brüsszel a reklámadóra?
Új reklámadó törvény nem, csak ráncfelvarrás készült. Kérdéses, hogy a sebtében összeállított kozmetika elég lesz-e a törvény koncepcionális hibáinak eltakarására.
Átment: egykulcsos a reklámadó
Múlt pénteken nyújtotta be a kormány a Parlamentnek a reklámadóról szóló törvénymódosító javaslatot, és az Országgyűlés kedden kivételes eljárás keretében tárgyalta, és szerdán meg is szavazta az egykulcsos reklámadóról szóló javaslatot.- számolt be a reklámadóblog.hu
Ilyen lesz a reklámadó
A kormány benyújtotta pénteken a parlamentnek a reklámadóhoz kapcsolódó törvények módosításáról szóló javaslatát, a módosításban már nincs nagy meglepetés, százmilliós árbevételig él a nulla százalékos kulcs, afelett 5,3 százalékot kell fizetni.
Brutális adóemelés a reklámadó
A szakmai szervezetek szerint az újrafogalmazott reklámadó amellett, hogy óriási adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra, jelentősen megemeli a termelő és szolgáltató cégek költségeit. A nulla százalékos adókulcs pedig a mikrovállalatokon kívül senkinek sem segít.
A kis cégekre is kivetheti a kormány a reklámadót
Nem kizárt, hogy mégsem mentesülnek a reklámadó alól a legkisebb cégek. A közteher elbocsátásokhoz és áremelésekhez vezethet a kereskedelemben is, miközben a médiavállalkozások piacát teljes egészében átrendezheti.
Ez durva adónövekedés
Súlyos teher a kereskedőknek a reklámadó, mivel jelentős hányada, közvetlenül vagy közvetve, a fogyasztási cikk kereskedelmet terheli. A fogyasztási cikkek piaca rendkívül árérzékeny, így a kereskedők és a beszállító gyártók számára alapvető piaci követelmény az áremelések fékezése - az OKSZ szerint.
Több kárt okoz, mint hasznot a kormány kedvenc adója
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt, a költségvetési bevételnél ugyanis sokszor nagyobb a gazdaságnak okozott kár.
Ki nyer az új reklámadókulcsokkal?
Mindenki felkötheti a nadrágját, mert a héten nyilvánosságra került törvénytervezet alapján gyakorlatilag minden vállalkozásnak, amelynek reklám közzétételi tevékenységből bevétele származik adófizetési kötelezettsége fog keletkezni.
Ki fizeti be a reklámadót?
A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles.
Van, aki jól jár, de a többség szívhatja a fogát a reklámadó miatt
A most megjelentetett törvénymódosítással a kormány lezárná az Európai Bizottsággal folytatott jogvitát. 100 millió forint lesz a 0 százalékos reklámadóalap felső határa, és jól járnak azok, akik a Google vagy Facebook hirdetéseket használták.
Itt a kormány megoldása a reklámadóra
A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után nulla százalék marad a reklámadó mértéke, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után pedig 5,3 százalék lesz valamennyi adóalany esetén a hétfőn közzétett módosító javaslat szerint.
Mit tehet Brüsszel a reklámadóval?
A Bizottság szerint fennáll a veszélye, hogy a magyar reklámadó torzítja a piaci versenyt, ezért vizsgálatot indított vele kapcsolatban. Mik a problémák és mik lehetnek a következmények, ha ezeket bizonyítottnak látja a vizsgálat?
Meddig kotlik még a kormány a reklámadón?
Nagy a várakozás, hogy miként fogja a kormány rendezni a reklámadó sorsát, hisz az nemcsak a médiapiacot érinti. Nem mindegy ezért, hogy milyen irányt vesz a reklámadó törvény Uniós elvárásoknak megfelelő átalakítása. Az éves adóbevallás benyújtására kötelezettek jelenleg nem tudják, miként kell adókötelezettségüket teljesíteniük.
Megint több ezer munkahellyel játszik a kormány
Lesz reklámadó és az Európában a legmagasabb lesz, még akkor is, ha lesznek olyanok, akik mentesülnek az adófizetés alól – bár, hogy kik lesznek ezek, továbbra is rejtély. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre, több ezer munkahelyet sodorva veszélybe ezzel.
5,3 százalékos reklámadót akar a kormány
A kormány azt javasolja azt Országgyűlésnek, hogy 5,3 százalék legyen a reklámadó maximális mértéke - ismertette a kabinet előző napi döntését a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten.
Kétkulcsos lehet a reklámadó
A reklámadónak várhatón két kulcsa lesz, a kisebb médiavállalkozások és a sportegyesületek megsegítésére megtarthatják a nullás kulcsot, a másikat pedig 5-6 százalék között rögzíthetik.
A hónap végén kiderül, ki mentesül a reklámadó alól
Rogán Antal a Kossuth Rádióban meglebegtette a reklámadó alóli mentesség lehetőségét a kis cégeknél. Hasonlóan nyilatkozott Lázár János is, aki szerint március végéig lezárulhat az ezzel kapcsolatos vita.
Nem mond le az állam a Google pénzéről
A külföldi illetőségű cégeken, például a Google-on és Facebookon is behajthatja a magyar adóhatóság az 1500 eurót meghaladó reklámadó tartozást. Az uniós jogszabályok ugyanis ekkora érték felett biztosítanak lehetőséget arra, hogy a tagállami hatóságok egymás segítségét kérjék, ha belföldön nem tudják rendezni az adótartozást.
Még nem tudják hogyan, de megtartanák a reklámadót
A kormány a jövő héten tárgyal arról, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. Az Európai Bizottság ugyanis eddig hazánkban példa nélkül álló intézkedésben megtiltotta a progresszív adókulcs használatát.
Brüsszel takarékra tette a reklámadót
A Bizottság állami támogatási vizsgálatot indít a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását.
Rést keres a Google páncélján a NAV
Éppen azokon nehéz behajtania az államnak a reklámadót, akiken a legjobban szeretné: a Google és a Facebook fölözik le az online hirdetési piacot, most az ő páncéljukon keres rést az adóhatóság.
Még brutálisabb lehet a reklámadó
Öt-tíz százalékos reklámadót lebegtetett be a kormányzat, amely szerint a költségvetésben tervezett 6,6 milliárdos előirányzat érdekében van szükség arra, hogy jelentősen kiszélesítsék az adókötelezettek körét.
MLE: a reklámadó az egész gazdaságnak árt
Ez az ágazati különadó kárt okoz a magyar gazdasági növekedésnek és csak az online piacon túlsúlyban lévő online szereplők versenyelőnyét növeli a reklámadó a Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint.
Most lesz csak nagy baj a reklámadóból
A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.
3-5 százalékos lehet a reklámadó
A kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje - ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János és Rogán Antal szavaiból.
Több száz céget tehet tönkre a reklámadó
A reklámadó mértékének tervezett egységesítése és kiterjesztése a fél milliárd forint éves árbevétel alatti cégekre is súlyos terhet jelentene a kisebb médiaszolgáltató cégek számára. Míg a médiapiac nagyszereplői csak nyerhetnek az adókulcs egykulcsossá tételével, addig a kis és közepes árbevételű cégek tömegesen mehetnek tönkre a növekvő adóterhek miatt. Több mint 1400 médiavállalkozást érint negatívan az adókulcs módosítása.
Mindenki fizetni fogja az egykulcsos reklámadót?
Egykulcsossá alakítaná a reklámadót a kormányzat – amely így várhatóan mindenkit sújtana. Az adó mértékéről egyelőre nincs hír, de valószínűleg öt százalék körüli lehet. A kormány 6-10 milliárdos bevételt vár az adónemtől.
Zúg az adóforradalom, de jó ez így?
Az adórendszer régi, levitézlett intézményei mellé új, különadók érkeznek. A kormányzat változatos és eddig nem ismert módszerekkel áll elő az adóelkerülés elleni harcban is – legyen az akár a pénztárgépek bekötése a NAV rendszerébe vagy az EKAER bevezetése. Ráadásul mindez olyan szédítő sebességgel zajlik, amire a forradalom szó semmiképpen sem túlzó megfogalmazás.
Ilyen adó a világon nincs
A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére. Ilyen sávosan számított reklámadó egyébként sehol a világban nincs.
A reklámadó és az új Ptk. felülírja az üzletmenetet
Mire kell ügyelnünk az új Ptk. kapcsán az idén: egy Ft-os cégalapítás, tagi kölcsönből törzstőke-emelés? Megváltoznak a szerződésszegés szabályai, szigorúbb szabályok vonatkoznak az ügyvezetői felelősségre és a kezességre, illetve a reklámadó is megbonyolítja a helyzetet.
Reklámadó és kötelezettségszegés - meleg július volt
Megszavazott reklámadó, milliárdok zárolása és jó néhány Magyarország ellen indított és időközben lezárt brüsszeli eljárás - így sommázhatóak a júliusi gazdasági események.
Reklámadó: a telemarketing is pórul járhat
Érdemes figyelniük a telesales és telemarketing tevékenységet folytató telefonos ügyfélszolgálatoknak (call-centereknek) és megrendelőiknek, mert anélkül lehetnek a reklámadó alanyai, hogy tudnának róla. Menthető azonban a helyzet, hogyha ez a felismerés még a december 20-án esedékes reklámadó-előleg feltöltési kötelezettség előtt éri őket. Minden az alkalmazott technológián múlik.
Reklámadó: így jelenthetjük fel a közzétevőnket
A NAV állásfoglalást adott ki azzal kapcsolatban, hogy jelenthetik a vállalkozások azokat a közzétevőket, amelyektől nem kapnak nyilatkozatot – és ennek hiányában a reklámadó megfizetésére kötelezik őket.
Ráfaraghatunk, ha nem ügyelünk a közelgő határidőre
A beszámolójukat a naptári évvel összhangban összeállító vállalkozásoknak december 22-ig kell az adóévre már befizetett adóelőlegek összegét kiegészíteni az adóévi várható fizetendő adó összegére. Összeszedtük, milyen adónemek tekintetében állhat fenn adófeltöltési kötelezettség.
Reklámadó: foltozgatás jövőre is
Folyamatosan alakítgatják, pontosítgatják a reklámadó szabályozását, a Mazars szakértői szerint ezzel is legfeljebb annyit lehet elérni, hogy valamennyire életszerűvé válik az egyébként végrehajthatatlan törvény.
Világszerte csökkennek a vállalatok terhei – nálunk nem
A vállalkozások számára az elmúlt évben világszerte könnyebbé vált az adófizetés. Egy átlagos vállalkozásnak a korábbiakhoz képest mintegy négy órával kevesebb időt kellett adókötelezettségei teljesítésére fordítania. Nálunk kicsit bonyolultabb a helyzet.
Mégse sújtja a hirdetőket a reklámadó?
Az adótörvényekkel együtt elfogadott reklámadó törvény módosítás értelmében valószínűleg egyetlen hirdető sem fog valójában reklámadót fizetni a Szecskay Ügyvédi iroda kommentárja szerint.
Közösségi jogba ütközik a reklámadó?
A reklámadót már eddig is heves támadások érték politikai szempontból, valamint a reklámszakma oldaláról egyaránt. Az Európai Bíróság néhány héttel ezelőtt közzétett ítélete azonban arra is rávilágít, hogy a reklámadó – akár részben vagy egészben – a közösségi joggal ellentétesnek is bizonyulhat – mutat rá a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.
Még brutálisabb lesz a reklámadó
Jelentősen, tíz százalékkal emelné meg a reklámadó felső kulcsát a kormányzat, pedig a nemrégiben hozott jogszabály már így is komoly adminisztrációs és pénzügyi terheket ró a vállalkozásokra.
Nem csak megfizetni nehéz a reklámadót
A reklámadóval kapcsolatos legkellemetlenebb feladat talán a nyilatkozatok begyűjtése, amely a megrendelőket terheli, beleértve a másodlagos/megrendelői reklámadó alanyokat és az ő megrendelőiket is.
Reklámadó: itt a lényeg
Mi is többször írtuk, hogy nem könnyű értelmezni, hogy mit és hogyan is kéne tenni pontosan a reklámadó kapcsán. Egy infógrafikát mutatunk, ahol a lényeg könnyen és gyorsan áttekinthető! Ha nem akar bogarászni, érdemes megnézni!