Még nem tudják hogyan, de megtartanák a reklámadót

A kormány a jövő héten tárgyal arról, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. Az Európai Bizottság ugyanis eddig hazánkban példa nélkül álló intézkedésben megtiltotta a progresszív adókulcs használatát.

Kép: Pixabay

Az Európai Bizottság úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.

A Bizottság ezért értékelésének lezárultáig egy külön határozatban (úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában) megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. A mélyreható vizsgálat megnyitása az érdekelt harmadik feleknek is lehetőséget ad észrevételeik benyújtására. A vizsgálat megnyitása mindamellett nem határozza meg eleve az eljárás kimenetelét.

“Ez a tiltás nem azonnal írja felül az ügymenetet” – nyilatkozta lapunknak Balogh László a reklamadoblog.hu szakértője, aki szerint gyakorlati hatása most még csak akkor lehet ennek az intézkedésnek, ha valaki most indítana egy olyan médiavállalkozást, amely árbevételében már eléri az 500 milliós fizetési kötelezettséget, ebben az esetben ugyanis a tevékenység megkezdésétől számított tizenöt napon belül be kellene fizetnie az adóelőlegét. “Egyébként a vállalkozásokat csak május 31-én fogja érinteni az uniós intézkedés, (a bevallási határnapon) és csak akkor, ha különbség áll fenn a befizetett adóelőleg és a tényleges adófizetési kötelezettség között” – mondta a Piac&Profitnak a szakember. Ám mivel ilyen intézkedésre Magyarországon még nem került sor, nagy a bizonytalanság a teendőkkel kapcsolatban a kormányzatban is. A szakember szerint érdemes megvárni a NAV és az NGM állásfoglalásait, illetve addig sem elhanyagolni a konkrét teendőket. (Ezekről itt olvashat részletesebben!)

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

Ilyen adó a világon nincs
A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére. Ilyen sávosan számított reklámadó egyébként sehol a világban nincs.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo