Még nem tudják hogyan, de megtartanák a reklámadót

A kormány a jövő héten tárgyal arról, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adórendszerben. Az Európai Bizottság ugyanis eddig hazánkban példa nélkül álló intézkedésben megtiltotta a progresszív adókulcs használatát.

Kép: Pixabay

Az Európai Bizottság úgynevezett mélyreható vizsgálatot indított a tavaly nyáron bevezetett reklámadó ügyében. A bizottság a vizsgálattal arra akar fényt deríteni, hogy a reklámadó hatályos szabályozása összhangban áll-e az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokkal. Azt gyanítja ugyanis, hogy a 0-tól 50 százalékig terjedő progresszív adókulcs szelektív, tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak.

A Bizottság ezért értékelésének lezárultáig egy külön határozatban (úgynevezett felfüggesztő rendelkezés formájában) megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. A mélyreható vizsgálat megnyitása az érdekelt harmadik feleknek is lehetőséget ad észrevételeik benyújtására. A vizsgálat megnyitása mindamellett nem határozza meg eleve az eljárás kimenetelét.

“Ez a tiltás nem azonnal írja felül az ügymenetet” – nyilatkozta lapunknak Balogh László a reklamadoblog.hu szakértője, aki szerint gyakorlati hatása most még csak akkor lehet ennek az intézkedésnek, ha valaki most indítana egy olyan médiavállalkozást, amely árbevételében már eléri az 500 milliós fizetési kötelezettséget, ebben az esetben ugyanis a tevékenység megkezdésétől számított tizenöt napon belül be kellene fizetnie az adóelőlegét. “Egyébként a vállalkozásokat csak május 31-én fogja érinteni az uniós intézkedés, (a bevallási határnapon) és csak akkor, ha különbség áll fenn a befizetett adóelőleg és a tényleges adófizetési kötelezettség között” – mondta a Piac&Profitnak a szakember. Ám mivel ilyen intézkedésre Magyarországon még nem került sor, nagy a bizonytalanság a teendőkkel kapcsolatban a kormányzatban is. A szakember szerint érdemes megvárni a NAV és az NGM állásfoglalásait, illetve addig sem elhanyagolni a konkrét teendőket. (Ezekről itt olvashat részletesebben!)

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

Ilyen adó a világon nincs
A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére. Ilyen sávosan számított reklámadó egyébként sehol a világban nincs.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo