Reklámadó cikkek


Rossz bőrben a magyar reklámpiac

Rossz bőrben a magyar reklámpiac 

A magyar gazdaság tükre nem jó képet mutat.
Kitolnák a reklámadó felfüggesztését

Kitolnák a reklámadó felfüggesztését  

A Magyar Reklámszövetség egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal.
Újabb megszorításokat kapnak az önkormányzatok, de jól járnak a vállalkozások

Újabb megszorításokat kapnak az önkormányzatok, de jól járnak a vállalkozások 

A kormány iparűzési adó kedvezményt ad azon kisvállalkozóknak, akiknek az árbevétele nem haladja meg a 25 millió forintot.
A magyar reklámadóról döntött az Európai Bíróság

A magyar reklámadóról döntött az Európai Bíróság 

A magyar reklámadó, és a kiskereskedelmi ágazatban kivetett lengyel adó nem sérti az állami támogatásokra vonatkozó uniós jogot - közölte döntését az Európai Unió luxemburgi székhelyű bírósága.
A klinikai halál állapotában a reklámadó

A klinikai halál állapotában a reklámadó 

A 2019-es nyári adócsomag részeként a jogalkotó határozott időre felfüggesztette a reklámadó rendelkezéseinek alkalmazását – méghozzá év közben –, ugyanakkor magát a szabályrendszert érintetlenül hagyta. Hogyan hat mindez a reklámok megrendelőire? Ezt foglalja össze a MAZARS.
Még nincs vége, mi lesz a reklámadóval?

Még nincs vége, mi lesz a reklámadóval? 

Az Európai Unió Bíróságának a minap közzétett ítélete értelmében az Európai Bizottság nem támasztotta alá megfelelően, hogy a reklámadó kifogásolt jellemzői sértik az állami támogatás uniós szabályait. Ennek megfelelően a Bíróság megsemmisítette az Európai Bizottság reklámadót támadó határozatát.
A Reklámszövetség üdvözli a reklámadó megszűnését

A Reklámszövetség üdvözli a reklámadó megszűnését 

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei üdvözlik a reklámadó mértékének 0%-ra csökkentését.
A pizzafutár hirdetését is adminisztrálni kell a NAV-nál

A pizzafutár hirdetését is adminisztrálni kell a NAV-nál 

Az eddigiekkel ellentétben azoknak is fontos dolguk lehet a reklámadóval, akiknek csak csekély mértékű reklámbevételük volt. Nekik 100 millió forintos bevétel alatt adót ugyan továbbra sem kell fizetniük, de az adóhatóság honlapján megjelent nyomtatványt ki kell tölteniük és be kell benyújtaniuk május végéig. Ellenkező esetben akár el is veszíthetik adómentességüket.
Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook

Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook 

A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.
Reklámadó: megkezdődött a harc a Facebook és a Google ellen

Reklámadó: megkezdődött a harc a Facebook és a Google ellen 

2017. január 1-jétől a hazánkban reklámközzétevői tevékenységet folytató, de nem Magyarországon működő vállalkozásoknak is regisztrálniuk kell a reklámadó alanyaként, melynek elmulasztása akár 1 milliárd forintnyi mulasztási bírságot is eredményezhet.

Brutális adóemelésre készül a kormány 

Több mint harmadával, 35 százalékkal emelné meg egy Semjén Zsolt által jegyzett törvénymódosítás a reklámhordozókra kivetett termékdíjat. A lépés szinte fenntarthatatlanná teszi az eddig ingyenes reklámújságokat, tájékoztató füzeteket.

Reklámadó újratöltve: milliárdos bírság a tét 

A reklámadó a magyar adórendszer talán legvitatottabb adóneme európai szinten is, melynek története újabb fordulópontjához érkezett. Ismét változnak a szabályok, adó-visszatérítés, de a milliárdos bírság lehetősége is benne van a pakliban! A legújabb módosítások 2017. május 26-án és július 1-jén léptek hatályba, de nem szabad azonban elfelejtkezni a már 2017. január 1-jétől érvényben lévő szankciókról sem. a LeitnerLeitner adótanácsadó szakértőinek segítségével összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.

Megszavazták az adóemelést 

Megszavazták a reklámadó emelését, 5,3 helyett 7,5 százalék lesz az új adómérték. Szakmai szervezetek szerint a szabad médiapiac és a társadalom is veszít.

Kinek és hogyan járhat vissza a reklámadó? 

Ha a reklámadó törvény módosítását elfogadja a parlament, az adókulcs a reklámközzétevők esetén 2017 júniusától 7,5 százalékra emelkedik. Ugyanakkor a 2017. május 31-ig lezárult adóévekre megfizetett reklámadót a cégek adótúlfizetésként vehetik figyelembe. De mi lesz a túlfizetéssel?

A szabad médiapiac és a társadalom is veszít a reklámadóval 

Haladéktalanul meg kell szüntetni a reklámadót a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei szerint. A szakmai szervezetek elutasítják a kormány reklámadó fenntartására vonatkozó szándékát, valamint a reklámadó mértékének emelését - közölték a szövetségek az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményükben.

Reklámadó: kisebb, de emelés 

A nagy felháborodást kiváltó tervezett 9 százalék helyett "csak" 7,5 százalékra emeli a reklámadó mértékét a kormány Kósa Lajos bejelentése szerint.

Újra jön a vasárnapi boltzár? 

Visszatért a kiskereskedelmet sújtó, egy hónapja napvilágot látott javaslatcsomag. Az új verzió szerint korlátoznák a kiskereskedelmi láncok reklámköltését, betiltanák az ingyenes reklámújságokat, csendben visszahoznák a vasárnapi zárva tartást és kötelező létszámbővítést – vagy helyette büntetőadót vezetnének be a legújabb, kiskereskedelmi láncokat sújtó törvénytervezet szerint. A javaslatok egy része mérettől függetlenül minden boltost érint.

Mégse futnak neki a reklámadó módosításnak 

Jövőre nem 9 százalék lesz a reklámadó - jelentette ki Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Ugyan pár nappal ezelőtt terjesztették csak be az emelés ötletét. Mégis átnézik, így jó lesz-e az EU-nak.

Mennyire biztos a reklámadó módosítás? 

A tervek szerint módosítja a kormány az EU által kifogásolt reklámadó törvényt, van, aki még korábban befizetett adót is visszakap. Lehetséges-e, hogy ezt később mégis be kell fizetni? A Faludi Wolf Theiss szakértője szerint bizony elképzelhető.

Egy egész iparágat vág haza a reklámadó módosítás 

Bár első látásra úgy néz ki, hogy elengedi a kormány a reklámadót, hosszabb távon közel duplázódó teherről van szó a nagyobb árbevételű cégek esetében. Szakmai szervezetek szerint ez kigazdálkodhatatlan és elveszi a piacban rejlő növekedési lehetőséget.

Nő az adó, de nem mindenki fizeti 

Benyújtották a reklámadó módosításáról szóló javaslatot. A kormány ragaszkodik a kicsik adómentességéhez, de minimis támogatás lesz. A nagyobb adózók terhe viszont nő nyártól. A saját reklám viszont adómentes lesz a javaslat szerint.

Továbbra sem tiszta a reklámadó sorsa 

Az Európai Bizottság 2016. november 4-én hozott határozatában két hónapot biztosított Magyarországnak a reklámadótörvény módosítására, amely határidő 2017. január elején lejárt. Törvénymódosításra nem került sor, Magyarország ugyanakkor 2017. január 16-án eljárást kezdeményezett az Európai Bíróságnál a Bizottság határozatával szemben. Az ügy iratai jelenleg nem nyilvánosak – olvasható a Wolf Theiss Ügyvédi Iroda sajtóközleményében.

Sokaknak főhet a feje idén a reklámadó miatt 

A reklámozók helyzete adózási szempontból eddig sem volt éppen könnyű, de január 1-től a terület még szigorúbban ellenőrzötté vált. Ráadásul a nagy internetes tartalomszolgáltatók üldözésének akár a nemzetközi hátterű hazai vállalkozások csoportszintű marketing részlegei is áldozatul eshetnek. Ezért a vállalatcsoportok Magyarországra átnyúló reklámtevékenységét érdemes újra átvizsgálni – hívta fel a figyelmet a LeitnerLeitner nemzetközi adótanácsadó-könyvvizsgáló.

Végre eldöntötték, hogy adózunk jövőre 

Az utolsó pillanatban is jelentősen alakuló, fontos változásokkal elfogadta a Parlament a jövő évi adózással kapcsolatos törvényeket. Összeszedtük a vállalkozásokat érintő legfontosabb módosításokat.

Elmeszelte Brüsszel a reklámadót 

A magyarországi reklámadó sérti az állami támogatásra vonatkozó uniós szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak - írta közleményében az Európai Bizottság.

Reklámadó: ezt kell tennie, hogy nyugodt legyen 

Reklámadó témában arról kevés szó esett eddig, hogy milyen lépéseket érdemes megtennünk annak érdekében, hogy a reklámadó kötelezettségünket feltárjuk, egy belső audit esetén milyen bizonylatokból, nyilvántartásokból építkezhetünk. A Mazars segítségével megmutatjuk, hogy mit kell tenni azért, hogy kellő biztossággal hátradőlhessünk, mert meggyőződtünk arról, hogy reklámadó szempontból minden kötelezettségünknek eleget tettünk.

Ne csak a NAV keressen a reklámon 

Nem mindig világos, hogy a kereskedőre vagy a gyártóra hárul a reklámadó megfizetése, egy rosszul megkötött marketingszerződés miatt pedig többszörös adófizetési kötelezettség keletkezhet – derül ki a Mazars legújabb összefoglalójából.  A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerint a közkedvelt „marketing mix” keretszerződések esetén az egyébként nem adóköteles tételek után is adóznia kell a kereskedőnek, ha nem pontos a szerződés megfogalmazása. A szakértők szerint a már aláírt marketingszerződéseket is megéri felülvizsgálni.

Itt az utolsó nap: ezeket kell bevallani az államnak 

Eljött a végső határidő sok százezer vállalkozásnál: ma összesen tizenegy különféle bevallást, beszámolót kell benyújtaniuk több kormányhivatalnak és a vámhatóságnak. A Saldo adószakértő segítségével összeszedtük, mik ezek. Egyet se felejtsen ki, amire ön is kötelezett!

Meddig ér el a kormány keze? 

A parlament előtt heverő adócsomag egyéb szabályai között a képviselők hamarosan szavazni fognak arról a reklámadó törvény kiegészítésről, amely a digitális reklámpiaci szereplők közül célzottan a külföldi hirdetésszolgáltatókat próbálja adófizetésre szorítani. Kérdés azonban, hogy meddig ér el majd a kormány keze.

Milliárdos bírsággal fenyeget az új reklámadó 

A jövő évre bemutatott adócsomag keretein belül a kormány a reklámadóról szóló törvényt is módosítja, méghozzá komoly bírságtételekkel sújtva a bejelentési kötelezettségeket elmulasztókat. A Piac & Profitnak nyilatkozó szakértők szerint a módosítás abban lehet a NAV segítségére, hogy behajtsa az olyan multinacionális reklám-közzétevőkön az adó összegét, mint a Google.

Most szembesülünk sok új szabállyal, nem árt figyelni! 

Sok cégnél mostanában zárják a 2015-ös évet, és e közben most először kell alkalmazniuk számos új szabályt. Ehhez szeretnénk egyfajta „check list”-et adni a LeitnerLeitner szakértőinek segítségével, hogy senki ne feledkezzen el semmiről, és hogy minden kedvező lehetőséget kihasználhassanak az érintettek.

Együtt mennek neki a Google-nak a visegrádi országok 

Ősszel kerülhet a brüsszeli döntéshozók asztalára a visegrádi négyek (V4) javaslata a nagy nemzetközi internetes cégek adóelkerülésének megszüntetéséről - mondta Deutsch Tamás az Inforádió Aréna című műsorában.

A nagyobb tortából nagyobbat harap az állam 

A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. Az adatokat közzétevő Reklámszövetség szerint a reklámköltés növekedése egyértelműen a piaci élénkülés jele, de a növekedést elszívja a reklámadó.

Google vs. Párizs: az asztalra csapnak a franciák 

Látva, hogy a Google anyavállalata, az Alphabet az utóbbi időben több európai országban is megállapodott adóhátralékainak kifizetéséről, Franciaországban is az asztalra csaptak. Párizs követései ráadásul igencsak vérmesek, miután nem kevesebb, mint 1,6 milliárd eurót, azaz közel 500 milliárd forintot szeretnének kipréselni az amerikai informatikai óriásból.

Nem zavarja a cégeket a reklámadó 

Jelentősen emelkedett a kiskereskedelmi vállalatok reklámaktivitása, ötödével többet költöttek tavaly, mint 2014-ben, a reklámadó ellenére is, igaz sokszor olyan tételek után is befizetik a reklámadót, amelyek után nem kellene.

Nem menekül a Google 

130 millió fontot, azaz 53,6 milliárd forintot fog kifizetni visszamenőleg a Google a brit adóhivatalnak. Ez fedezi a cég elmaradt adóbefizetéseit és a kamatokat is 2005-ig visszamenőleg.

Főtt a fejünk, és nem csak a meleg miatt 

A sorozatos hőségriadók emlékezetesek maradnak az idei nyárból, de nem csak a meleggel kellett megküzdenünk. Volt EKÁER-módosítás, hatályba lépett a reklámadó-törvény módosított változata, és elindultak végre a várva-várt uniós pályázatok.

A május meghozta az új uniós pályázatokat 

A május meghozta az első fecskéket, és az új uniós pályázati időszak első kiírásait is, amelyekre már nagyon vártak a magyar cégek. Megérkezett viszont az is, aminek annyira nem örültek a vállalkozások: az egykulcsos reklámadó és környezetvédelmi termékdíjköteles termékek kiterjesztése.

A hónap, amikor minden megváltozott 

Bővelkedett eseményekben a március: elsején elindult az EKÁER, a hónap közepén bezártak a boltok vasárnap és a reklámadóval is sikerült felborzolni a kedélyeket. Mindent elhomályosított azonban az egész hónapot végigkísérő brókerügy: a Buda-Cash és a Quaestor bebukása a rendszerváltás utáni Magyarország legnagyobb pénzügyi botrányává nőtte ki magát.

Meghűlt bennünk a vér az egykulcsos reklámadóra 

Februárban kinyílt a pénzeszsák a vállalkozásoknak: ekkor hagyta jóvá az Európai Bizottság az új uniós fejlesztési időszak első magyar Operatív Programjait, és a jegybank is ekkor jelentette be a Növekedési Hitelprogram kiterjesztését, az NHP+-t. Ugyanakkor mindenkiben meghűlt a vér, amikor közölték, hogy az addigi sávos helyett egykulcsos lesz a reklámadó. Az év eseményeit összefoglaló írásunk második része.

Már januárban tudtuk: nehéz év elé nézünk 

Az EKAER, a vasárnapi nyitva tartás tilalma, az online kasszák kiterjesztésének tervei miatt már januárban látható volt, hogy 2015 nem a legkönnyebb évek egyike lesz, pedig a kormány sok ötlete került a süllyesztőbe, mint a netadó, vagy az online kasszák kiterjesztése.

Meg lehet úszni a reklámadót, csak tudni kell hogyan 

A 2014-ben bevezetett reklámadó valamennyi vállalkozás életét megnehezíti, ha hirdetni szeretné szolgáltatását, termékeit. A jogszabály alapján ugyanis nem csupán a reklámot közzétevőnek keletkezik a megrendelt reklám után reklámadó fizetési kötelezettsége, hanem a reklámot megrendelő vállalkozást is terhelheti adófizetési kötelezettség. Különösen akkor, ha nem fordít kellő figyelmet a reklámozásra irányuló szerződései megkötésénél, de legalábbis azok pénzügyi rendezésénél, a teljesítéskor.

Fontos határidő jár le ma: előleget kell fizetni a reklámadóra 

Kell-e reklámadó-előleget fizetni októberben azoknak, akiknek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettségük, és így bevallást sem kellett benyújtaniuk? Kit érint a törvény év közbeni módosítása? Szakértőnk segít!

Már nem a reklámadó a legnagyobb probléma 

A reklámpiac számára jelenleg nem a reklámadó jelenti a legnagyobb problémát, hanem a bónusztörvény, amelynek értelmében szerdáig át kellett volna írni az összes meglévő hirdetői szerződést. A gond, csak az, hogy a jogszabály nehezen értelmezhető.

Rábólinthat Brüsszel a reklámadóra 

Az Európai Bizottság idén márciusban mélyreható vizsgálatot kezdeményezett a reklámadóval kapcsolatban. A vizsgálat ideje alatt megtiltotta Magyarországnak a reklámadó progresszív kulcsának alkalmazását. Most úgy tűnik, hogy a nyáron módosított reklámadókulcs már megfelel Brüsszelnek - vonta le a következtetést a reklamadóblog.hu.

Reklámadó: közeledik az előlegfizetési-határidő 

Kell-e reklámadó-előleget fizetni októberben azoknak, akiknek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettségük, és így bevallást sem kellett benyújtaniuk? Kit érint a törvény év közbeni módosítása? Szakértőnk segít!

Reklámadó: jobban járhatunk 

Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadó törvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba. Mivel az új szabályokat visszamenőleg is lehet alkalmazni, érdemes megvizsgálni, hogy melyik szabályrendszer a kedvezőbb, és ha az újak, akkor ellenőrizni.

Szponzoráció másképp  

Újfajta sportszponzoráció van születőben, amely abból áll, hogy a sportolók támogatásával párhuzamosan a cég valamilyen egyéb kedvezményt/támogatást is felajánl a közönsége számára.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Bedurvultak az ingatlanárak Szeged és Debrecen környékén

Bedurvultak az ingatlanárak Szeged és Debrecen környékén  

​​​​​​​Az idei év élénk kereslete emelkedő pályára állította a lakásárakat a tavalyi stagnálás után, de a drágulás továbbra is visszafogott mértékű.
Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után?

Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után? 

Szép hozamokat adott 2023 a kötvényalapok befektetőinek, ritka, hogy ilyen nagy áremelkedést lehet látni. De a jelenlegi állampapírhozamok sem éppen alacsonyak.

Pénzszerzés

Valami történt a hazai ingatlanpiacon

Valami történt a hazai ingatlanpiacon  

Mérséklődött a magyarországi ingatlanpiaci forgalom májusban áprilishoz képest.

Adózás

Sneakerárusok buktak a NAV-nál

Sneakerárusok buktak a NAV-nál  

Limitált gyártású cipők kereskedőinél indult revízió.

Jogi kisokos

Nem lehet elutasítani az örökbefogadást csak azért, mert a kérelmező meleg

Nem lehet elutasítani az örökbefogadást csak azért, mert a kérelmező meleg 

A gyámhatóság nem jogalkotó: hipotetikus jövőbeni kockázatokra hivatkozva nem utasítható el a melegek örökbefogadásra való alkalmassága.

Cégblog

Kreinbacher pezsgőt a sörözőből!

Kreinbacher pezsgőt a sörözőből! 

A győri Apátúr Sörház a Kreinbacher pezsgők „nagykövetévé” vált.

Klímablog

Van valami, amiben Magyarország a világon a harmadik helyen áll

Van valami, amiben Magyarország a világon a harmadik helyen áll 

Idén februárban a saját célra termelő erőművekkel együtt 6000 megawatt fölé nőtt az összes napelemes beépített teljesítmény.

Gazdaság

Bedurvultak az ingatlanárak Szeged és Debrecen környékén

Bedurvultak az ingatlanárak Szeged és Debrecen környékén  

​​​​​​​Az idei év élénk kereslete emelkedő pályára állította a lakásárakat a tavalyi stagnálás után, de a drágulás továbbra is visszafogott mértékű.

Infokom

Íme, ez védheti meg a magyar cégek adatvagyonát a kiberbűnözőktől

Íme, ez védheti meg a magyar cégek adatvagyonát a kiberbűnözőktől 

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo