Még nincs vége, mi lesz a reklámadóval?

Az Európai Unió Bíróságának a minap közzétett ítélete értelmében az Európai Bizottság nem támasztotta alá megfelelően, hogy a reklámadó kifogásolt jellemzői sértik az állami támogatás uniós szabályait. Ennek megfelelően a Bíróság megsemmisítette az Európai Bizottság reklámadót támadó határozatát.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámadó története 2014-ben kezdődött, amikor is hatályba lépett egy új, reklámtevékenységet adóztató, szektoriális adó. A törvény rövidsége és a saját célú reklámot is hatálya alá vonó, ezzel szinte mindenkit érintő adó sok fejtörést adott a cégeknek.

depositphotos.com

A történetet tovább bonyolította, hogy az Európai Bizottság 2016-ban megtámadta a reklámadót, kifogásolva – egyéb szabályai mellett – annak progresszív jellegét (magasabb árbevétel nagyobb mértékű adóztatása). A Bizottság többek között azzal érvelt, hogy az adó felépítése indokolatlanul nem adóztat cégeket (100 milliós árbevétel alatt), míg másokat, szintén indokolatlanul túl magas adóval súlyt (20 milliárd forintot meghaladó rész után 40%, amely később 50%ra emelkedett).

Az eljárás hivatalos befejezése előtt a reklámadó többször módosult. A

A Reklámszövetség üdvözli a reklámadó megszűnését
A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei üdvözlik a reklámadó mértékének 0%-ra csökkentését.
törvényből kikerült pl. a kifogásolt progresszív adóztatás, a saját célú reklám adóztatása. A Bizottság a módosítások ellenére sem fogadta el teljes mértékben az adó jellemzőit. Ennek megfelelően a korábbi módosításokat újabbak követték (0%-os adómérték megszüntetése, az egyetlen kulcs megemelése). Mindezek mellett Magyarország az Európai Unió Bírósága előtt megtámadta a Bizottság határozatát, melyben arra szólította fel Magyarországot, hogy függessze fel a reklámadót.

Az újabb fordulatot a 2019-ben benyújtott, nyári adócsomag jelentette. A javaslat értlemében ugyanis a reklámadó mértéke 0%-ra csökkenne 2019. július 1-jétől kezdődően, ideiglenesen, 2022. december 31-ig. A javaslat oka, hogy a lengyel kiskereskedelmi, sávosan progresszív mértékrendszerű adót összeegyeztethetőnek tartotta az Európai Unió Bírósága az állami támogatások uniós jogával.

Erre tekintettel a javaslat, az Európai Unió Bíróságának végleges döntéséig a magyar reklámadó ügyében, a hatályos, lineáris adómértéket felfüggesztené azáltal, hogy az adó mértékét 0%-ban határozza meg.
Az Európai Unió Bíróságának ítélete kedvező a reklámadó tekintetében. A döntés egyelőre még nem végleges, ugyanis az arra nyitva álló határidőn belül még jogkérdés kapcsán lehetőség van fellebbezést benyújtani. Így kérdés, hogy mi lesz a javaslat sorsa, ugyanis a zárószavazást megelőzően annak tartalma még módosulhat” – emelte ki Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának szenior menedzsere.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo