Reklámadó cikkek
Reklámadó: mikrocég is lehet érintett
A legkisebb cég is érintettje lehet a reklámadónak, ugyanis a társasági adó kötelezettséget már egy forint olyan reklámkiadás is befolyásolja, amelyről nincs záradékolt számla. Érdemes tehát alaposan megismerkedni az új adónemmel.
Még mindig nehéz a reklámadót értelmezni
A közel három hónapja hatályos jogszabály egyes rendelkezéseinek értelmezése és gyakorlati alkalmazása továbbra is komoly fejtörést okoz a reklámszakma képviselőinek és a pénzügyi szakembernek egyaránt.
Már látszik, hogy túlzott teher a reklámadó
Látva az adótörvény egyes rendelkezéseinek hatását, talán bízhatunk abban, hogy az év végi adócsomaggal változni fog a reklámadó jelenlegi "szankciós rendszere" - vélik az RSM DTM szakértői.De addig is segítünk megtudni, hogy Önnek kell-e fizetni a mostani szabályok szerint!
Rezsicsökkentés cafeteriával
Megjelent az októberi Piac & Profit, az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinja. A lapból megismerheti az alig tíz hónapja alapított startupot, amely máris meghódította a Szilícium-völgy big data guruit és olvashat szenvedélyes kisvállalkozásokról, amelyek az italbizniszben nyomulnak. Mindemellett tippeket is kapnak a kis- és középvállalkozások, hogy minél hatékonyabban tudják működtetni cégüket az állandóan változó jogszabályok között. Szó van a lapban a reklámadóról, a cafeteriáról és a most megjelenő pályázatokról is. Tájékozódjon szórakozva a Piac & Profitból!
Levonható-e a reklámszolgáltatás áfája?
A nemrégiben életbe lépett reklámadóval kapcsolatban még mindig sok a megválaszolatlan kérdés: például levonható-e a reklámszolgáltatás Áfa-tartalma, melynek nyújtója nem adott nyilatkozatot? A Saldo adószakértői erre keresték a választ.
Okozhat kellemetlen meglepetést a reklámadó
Bár a reklámadó körüli bizonytalanságokat részben eloszlatták a hatósági állásfoglalások, a törvény alkalmazása okozhat még kellemetlen meglepetéseket. Olyan cégeknél is adókötelezettség keletkezhet, amelyekről nem is gondolnák, hogy a reklámadó alanyaivá válhatnak. A beszállítóikkal vagy bérlőikkel kötött speciális megállapodásaik miatt ezzel szembesülhetnek például a nagykereskedelmi tevékenységet végző vállalkozások, bevásárlóközpontok és áruházláncok is.
Reklámadó: fogynak a kérdések
A 2014. július 15-én kihirdetett végleges jogszabályszöveg szűkszavúsága számos ponton bizonytalanságot hagyott az adókötelezettség tárgyát, az adóalanyok körét és az adminisztrációs kötelezettségeket tekintve, de az elmúlt hetekben sok mindenre fény derült. Ezeket gyűjtöttük össze a Mazars szakértői segítségével.
Átírnák a reklámadót?
A hamarosan a Parlament elé kerülő jövő évi adótörvényekben módosulhat a reklámadó mértéke, vagy számítási módja. A nemrégiben hozott jogszabály komoly adminisztrációs és pénzügyi terheket ró a vállalkozásokra.
Így nem hoz kellemetlen meglepetést a repiajándék
Ha kiállításra készülünk, tankoljunk fel bőségesen lufiból, tollakból. Csakhogy ezek a szóróajándékok is lehetnek az adókötelesek, ezért összeszedtük, melyik adónemnél mire kell ügyelni, hogy ne legyen kellemetlen vége egy adóellenőrzésnek.
Reklámadó: nyakunkon az újabb határidő!
Megrendelők figyelem - két hét múlva, szeptember 20-án (22-én) jön a reklámadó havi bevallásának első határideje! A reklámadó kötelezettség első körének lecsengését követően tehát újabb adóbevallási, adófizetési határidő közeleg.
Reklámadó: így csökkenthető az adóalap
A reklámadó ugyan komoly kötelezettségeket ró a cégekre, viszont a rendelkezések szerint az adóalap egészen nulláig csökkenthető. Kinek érdemes az elhatárolt veszteséggel csökkenteni a reklámadó alapját? Szakértőnk válaszol.
Kisokos a reklámadóhoz
Bár az NGM közleménye szerint a reklámadó törvény világos, rövid és egyszerű, a jogalkalmazók ezt egészen máshogy látják. Nyári Zsolt a Mazars senior adómenedzsere a Piac&Profit KKV-Akadémiáján összefoglalta, kinek, mit és hogyan kell tennie reklámadó ügyben - legalábbis a jelenlegi álláspont szerint.
Így számoljunk önköltséget a reklámadóhoz
Az augusztus 15-én hatályba lépett reklámadóval kapcsolatos számos kérdés közül sokakat foglalkoztat a saját célú reklám önköltségének számítási módja. A Leitner&Leitner szakértői segítségével lássuk a lényeget!
Reklámtörvény: Orbán kedvencei is fizethetnek
Még a pólókra nyomtatott reklámok is adókötelesek lesznek, de reklámanyagnak minősülhetnek a tollak a molinók és a kitűzők is. A reklámtörvény így a sportolókat is érinti: a focisták pólóinak feliratai is adókötelesek lehetnek.
Négy fontos tudnivaló a reklámadóról
Augusztus 15-étől reklámadót kell fizetni a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után. Szakmai szervezetek most összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat a vállalkozásoknak a bevallással és az adminisztrációval kapcsolatban.
Hogyan védjük ki a korlátlanná tett ügyvezetői felelősség és a reklámadó veszélyeit?
Ismét indul a KKV-AKADÉMIA konferenciasorozat, ahol a kis- és középvállalkozások szert tehetnek a sikeres működésükhöz elengedhetetlen tudásra. A szeptemberi első akadémia az ügyvezetők korlátlan felelősségéről és a reklámadó terheinek kivédéséről szól. A kkv-vezetőknek szóló konzultáción kiderül, hogy az ügyvezetők hogyan optimalizálhatják megnövekedett adminisztrációs terheiket.
Itt a reklámadó!
Augusztus 15-étől reklámadót kell fizetni a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után a médiavállalkozásoknak, a kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók használóinak, az internetes reklámok közlőinek.
Most már tényleg mindenkit sújt a reklámadó?
Nehéz helyzetben vannak az adóalanyok, hiszen a reklámadó értelmezésével kapcsolatban megjelent cikkek között esetenként ellenmondások vannak, a különböző blogbejegyzések és hozzászólások pedig eltérően értelmezik a törvény egyes rendelkezéseit.
Itt a tervezett bevallási forma a reklámadóhoz
Felkerült a NAV honlapjára a reklámadóval kapcsolatos előzetes tájékoztató. Az adót először augusztusban kell bevallania azoknak, akik elérik az 500 millió forintos adóalap határt.
Íme, a reklámadóval kapcsolatos konkrét teendők
Hatalmas pánikot okozott a kkv-k körében is a reklámadó bevezetése, mert bár az adókötelezettséget jelentő 500 millió forintos adóalapot nem sok cég éri el, az adminisztrációs teher minden cég számára ijesztőnek tűnt. Valójában azonban valószínűleg inkább csak nyilatkozat háborúra kell számítani. Adótanácsadó segítségével lássuk, mik a vállalkozások konkrét teendői!
KKV-AKADÉMIA a reklámadótól a tartalommarketingig
Szeptembertől ismét indul a KKV-AKADÉMIA konferenciasorozat 7 új, a kis- és középvállalati döntéshozókat érintő témával. A témák ismételten, mint az eddig években, azonnal használható, gyakorlati tudást adnak a kkv-vezetőknek mindennapi üzletvitelükhöz. Az előadók maguk is gyakorló vállalkozók, az adott témák legjobb, legtapasztaltabb szakemberei, akik a legújabb trendekről, jogszabályokról adnak át sehol le nem írt tudást.
Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz
Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.
Reklámadó: azt hitte, az ön cégét nem érinti?
A reklámadóval eddig nyilvánosan vitatott problémák hatása eltörpül az önreklámra vonatkozó adókötelezettségből fakadó következmények mellett. Ez ugyanis a legszélesebb adózói kört érinti: gyakorlatilag minden vállalkozás kötelezett lehet valamilyen formában. Sokan lesznek, akiknek ugyan végül nem kell adót fizetniük, de a bizonytalanságok tisztázása, a bevallási és a nyilvántartási kötelezettség minden cégre súlyos terheket róhat.
Ilyen lett a reklámtörvény
Csak akkor csökkenthető az idei reklámadó-alap, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív és a megrendelő adózik a külföldi szolgáltatónál megjelent reklám után.
Akár duplán is fizethetik a reklámadót
A reklámadó-törvényhez minap benyújtott módosító indítvány célja egyértelmű: betömni mindazon kiskapukat, amelyeket az eredeti törvényszöveg nyitva hagyott. Ez azonban várhatóan méltánytalan adóterhet és súlyos jogi bizonytalanságot fog okozni a Jalsovszky ügyvédi iroda kommentárja szerint.
Elutasítják a reklámadót a szakmai szervezetek
A kommunikációs iparág a Magyar Reklámszövetség összefogásával a tavalyi és idei évben tárgyalásokat folytatott a kormányzattal az iparágat érintő esetleges új adónemek kapcsán. Ezen folyamatok alapján meglepetésként érte az iparágat és annak meghatározó szakmai szervezeteit, hogy az elmúlt napokban a sajtó tényként kezelte a reklámadót tartalmazó törvénytervezet újbóli felvetését, majd ez az Országgyűlés honlapján a mai napon meg is jelent, lévén az iparágat erről a kormányzat semmilyen módon nem értesítette.
"Súlyos" a reklámadó a szakmai szervezetek szerint
Súlyosnak tartják kommunikációs szakmai szervezetek a sajtóban „reklámadóként” megjelent médiaadót és szakmai egyeztetést javasolnak.