Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz

Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kép:PP archív

Megjelent a július 15-i Magyar Közlönyben a reklámadóról szóló törvény hivatalos szövege, amely a kihirdetést követő 31. napon lép hatályba, így ebben a hónapban el kell kezdeni az adóval kapcsolatos adminisztratív munkákat. A cégeknek augusztus 21-ig fel kell mérniük, hogy pontosan milyen tevékenységük, azoknak mekkora része tartozik a törvény hatálya alá. Eddig az időpontig kell ugyanis az előző adóév alapján számított első előleg bevallását és befizetését teljesíteni. Még ez előtt kell a cégüket átvilágítani, hogy mely kommunikációs, tájékoztatási, értékesítési célú tevékenységeik esnek a törvény hatálya alá.

A jelenlegi állás szerint pedig úgy tűnik, gyakorlatilag minden céget érint a reklámadó.A törvény számos olyan pontot tartalmaz, amely ellentétes a törvényalkotó, és a kormányzati kommunikáció eredeti céljával, vagyis azzal, hogy árbevételük alapján a legnagyobb médiacégeket, illetve amennyiben ezek a médiacégek nem vallanak, úgy a reklámok megrendelőit megadóztassa, továbbá a Facebookot és a Google-t is adózásra bírja - írja a kreatív.hu.

Az eredeti cél szerint például a saját reklám megadóztatásának célja a médiavállalatok saját reklámjainak megadóztatása volt, a törvény végső szövege szerint viszont a saját reklámot közzétevő vállalkozás lényegében bárki lehet. Így például lehet egy benzinkút is, amelynek a külterületen megjelenik a logója, márkaarculata, továbbá ilyenek lehetnek a klasszikus, boltok előtt elhelyezett "kettőt fizet, hármat kap"-típusú promóciók is.De ide tartoznak a szóróanyagok, a saját website vagy épp a számlákon elhelyezett DM üzenetek is. De a Kreatív cikke szerint akár a szponzoráció is adóalapot jelenthet, hiszen egy-egy szervezet a szponzorációs szerződés esetében a logók feltüntetésévél közzétevővé válik. A kisebb cégek és rendezvények sem "ússzák meg" a reklámadó terhét, mert ha nem is érik el a fizetésre kötelező értékhatárt, bevallási kötelezettségük van, tehát jelentős plusz adminisztrációval kell számolniuk. Ugyanis a jogszabály nem ad felmentést a bevallási kötelezettség alól azoknak, akik nem érik el az 500 milliós értékhatárt.

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo