Megjelent a július 15-i Magyar Közlönyben a reklámadóról szóló törvény hivatalos szövege, amely a kihirdetést követő 31. napon lép hatályba, így ebben a hónapban el kell kezdeni az adóval kapcsolatos adminisztratív munkákat. A cégeknek augusztus 21-ig fel kell mérniük, hogy pontosan milyen tevékenységük, azoknak mekkora része tartozik a törvény hatálya alá. Eddig az időpontig kell ugyanis az előző adóév alapján számított első előleg bevallását és befizetését teljesíteni. Még ez előtt kell a cégüket átvilágítani, hogy mely kommunikációs, tájékoztatási, értékesítési célú tevékenységeik esnek a törvény hatálya alá.
A jelenlegi állás szerint pedig úgy tűnik, gyakorlatilag minden céget érint a reklámadó.A törvény számos olyan pontot tartalmaz, amely ellentétes a törvényalkotó, és a kormányzati kommunikáció eredeti céljával, vagyis azzal, hogy árbevételük alapján a legnagyobb médiacégeket, illetve amennyiben ezek a médiacégek nem vallanak, úgy a reklámok megrendelőit megadóztassa, továbbá a Facebookot és a Google-t is adózásra bírja - írja a kreatív.hu.
Az eredeti cél szerint például a saját reklám megadóztatásának célja a médiavállalatok saját reklámjainak megadóztatása volt, a törvény végső szövege szerint viszont a saját reklámot közzétevő vállalkozás lényegében bárki lehet. Így például lehet egy benzinkút is, amelynek a külterületen megjelenik a logója, márkaarculata, továbbá ilyenek lehetnek a klasszikus, boltok előtt elhelyezett "kettőt fizet, hármat kap"-típusú promóciók is.De ide tartoznak a szóróanyagok, a saját website vagy épp a számlákon elhelyezett DM üzenetek is. De a Kreatív cikke szerint akár a szponzoráció is adóalapot jelenthet, hiszen egy-egy szervezet a szponzorációs szerződés esetében a logók feltüntetésévél közzétevővé válik. A kisebb cégek és rendezvények sem "ússzák meg" a reklámadó terhét, mert ha nem is érik el a fizetésre kötelező értékhatárt, bevallási kötelezettségük van, tehát jelentős plusz adminisztrációval kell számolniuk. Ugyanis a jogszabály nem ad felmentést a bevallási kötelezettség alól azoknak, akik nem érik el az 500 milliós értékhatárt.