Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz

Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 

Kép:PP archív

Megjelent a július 15-i Magyar Közlönyben a reklámadóról szóló törvény hivatalos szövege, amely a kihirdetést követő 31. napon lép hatályba, így ebben a hónapban el kell kezdeni az adóval kapcsolatos adminisztratív munkákat. A cégeknek augusztus 21-ig fel kell mérniük, hogy pontosan milyen tevékenységük, azoknak mekkora része tartozik a törvény hatálya alá. Eddig az időpontig kell ugyanis az előző adóév alapján számított első előleg bevallását és befizetését teljesíteni. Még ez előtt kell a cégüket átvilágítani, hogy mely kommunikációs, tájékoztatási, értékesítési célú tevékenységeik esnek a törvény hatálya alá.

A jelenlegi állás szerint pedig úgy tűnik, gyakorlatilag minden céget érint a reklámadó.A törvény számos olyan pontot tartalmaz, amely ellentétes a törvényalkotó, és a kormányzati kommunikáció eredeti céljával, vagyis azzal, hogy árbevételük alapján a legnagyobb médiacégeket, illetve amennyiben ezek a médiacégek nem vallanak, úgy a reklámok megrendelőit megadóztassa, továbbá a Facebookot és a Google-t is adózásra bírja - írja a kreatív.hu.

Az eredeti cél szerint például a saját reklám megadóztatásának célja a médiavállalatok saját reklámjainak megadóztatása volt, a törvény végső szövege szerint viszont a saját reklámot közzétevő vállalkozás lényegében bárki lehet. Így például lehet egy benzinkút is, amelynek a külterületen megjelenik a logója, márkaarculata, továbbá ilyenek lehetnek a klasszikus, boltok előtt elhelyezett "kettőt fizet, hármat kap"-típusú promóciók is.De ide tartoznak a szóróanyagok, a saját website vagy épp a számlákon elhelyezett DM üzenetek is. De a Kreatív cikke szerint akár a szponzoráció is adóalapot jelenthet, hiszen egy-egy szervezet a szponzorációs szerződés esetében a logók feltüntetésévél közzétevővé válik. A kisebb cégek és rendezvények sem "ússzák meg" a reklámadó terhét, mert ha nem is érik el a fizetésre kötelező értékhatárt, bevallási kötelezettségük van, tehát jelentős plusz adminisztrációval kell számolniuk. Ugyanis a jogszabály nem ad felmentést a bevallási kötelezettség alól azoknak, akik nem érik el az 500 milliós értékhatárt.

 

 

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo