Reklámtörvény cikkek


Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint

Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint 

Durva és indokolatlan beavatkozásnak nevezte a Magyar Reklámszövetség a tervet, hogy maximalizálnák, mennyit költhetnek reklámra a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek. A szakmai szervezet szerint a gazdaságnak és a kisboltoknak is rossz lenne a korlátozás.
Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre

Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre 

Újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok életét megnehezítő javaslatcsomag került a kormány el az Index információi szerint. Az élelmiszerbotrányra hivatkozva húszmilliárdos parkolódíjat, korlátozott reklámozási lehetőséget és kötelező munkaerő felvételt írnának elő.
Így pörgeti a reklám a GDP-t

Így pörgeti a reklám a GDP-t 

A reklám hasznos, mert hozzájárul a gazdaság bővüléséhez, támogatja az innovációt, munkahelyeket teremt – hogy csak néhány dolgot említsünk. Ez derül ki egy friss kutatásból, amelynek eredményei szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.
Már nem a reklámadó a legnagyobb probléma

Már nem a reklámadó a legnagyobb probléma 

A reklámpiac számára jelenleg nem a reklámadó jelenti a legnagyobb problémát, hanem a bónusztörvény, amelynek értelmében szerdáig át kellett volna írni az összes meglévő hirdetői szerződést. A gond, csak az, hogy a jogszabály nehezen értelmezhető.
Már hatályos a reklámadó-törvény

Már hatályos a reklámadó-törvény 

Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.
Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna

Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna 

Mi lesz a sales house-ok szerepe, mire vonatkozik a szeptember 30-i határidő a korábban megkötött megállapodások esetében, megspórolható-e a 15%-os hatóságilag szabályozott médiaügynökségi díj, várható-e hogy a jövőben a hirdető, kihagyva az eddigi csatornákat közvetlenül a médiához fordul? Ezekre a kérdésekre is megpróbáltak válaszolni a Piac & Profit konferenciáján résztvevő szakértők. Íme néhány tanács, amely a reklámpiaci szereplőknek és a hirdetőknek is segít eligazodni az új rendszerben.
Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó

Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó  

Alapvetően megváltozik a reklámügynökségek, a reklámközlők és a reklámmegrendelők kapcsolata a hamarosan életbe lépő reklámadó miatt. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy véli, a szabályozás kifejezetten káros a piacra nézve, ugyanakkor a 30 napos fizetési határidő könnyebb kiszámíthatóságot is eredményez.
Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket

Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket 

2015. július 5-én életbe lép a módosított reklámadó- szabályozás. Még mindig rengeteg a kérdőjel. A legfontosabb alapszabályokat segített áttekinteni Dr. Szilágyi Zsuzsa, a Magyar Lapkiadók Egyesülete Jogi Bizottságának elnöke a Piac & Profit konferenciáján többek között azoknak, akik most, a változás után kerülnek az adó hatálya alá.
Segítünk felkészülni a reklámadóra!

Segítünk felkészülni a reklámadóra!  

Két törvénymódosítás alapvetően érinti a reklámpiac szereplőit. Nem csak a lap- és/vagy online kiadóknak, tartalomszolgáltatóknak, sales house-oknak, reklámügynökségeknek kell felkészülnie de minden hirdető cégnek, pénzügyesnek és könyvelőnek is!
Végleges! Átment a bónusztörvény és csúszik az egykulcsos TAO

Végleges! Átment a bónusztörvény és csúszik az egykulcsos TAO 

Módosul az adósságképlet, és változik az egykulcsos társasági adóról, a reklámközvetítési tevékenységről, valamint a dohánytermékek kiskereskedelméről rendelkező jogszabály.

Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz 

Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.

Ilyen lett a reklámtörvény 

Csak akkor csökkenthető az idei reklámadó-alap, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív és a megrendelő adózik a külföldi szolgáltatónál megjelent reklám után.

Akár duplán is fizethetik a reklámadót 

A reklámadó-törvényhez minap benyújtott módosító indítvány célja egyértelmű: betömni mindazon kiskapukat, amelyeket az eredeti törvényszöveg nyitva hagyott. Ez azonban várhatóan méltánytalan adóterhet és súlyos jogi bizonytalanságot fog okozni a Jalsovszky ügyvédi iroda kommentárja szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo