Reklámtörvény cikkek


Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint

Diszkriminatív a reklámköltés szabályozása az MRSZ szerint 

Durva és indokolatlan beavatkozásnak nevezte a Magyar Reklámszövetség a tervet, hogy maximalizálnák, mennyit költhetnek reklámra a napi fogyasztási cikkeket áruló üzletek. A szakmai szervezet szerint a gazdaságnak és a kisboltoknak is rossz lenne a korlátozás.
Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre

Újabb sarcot vetne ki a kormány a kereskedelemre 

Újabb, a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok életét megnehezítő javaslatcsomag került a kormány el az Index információi szerint. Az élelmiszerbotrányra hivatkozva húszmilliárdos parkolódíjat, korlátozott reklámozási lehetőséget és kötelező munkaerő felvételt írnának elő.
Így pörgeti a reklám a GDP-t

Így pörgeti a reklám a GDP-t 

A reklám hasznos, mert hozzájárul a gazdaság bővüléséhez, támogatja az innovációt, munkahelyeket teremt – hogy csak néhány dolgot említsünk. Ez derül ki egy friss kutatásból, amelynek eredményei szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.
Már nem a reklámadó a legnagyobb probléma

Már nem a reklámadó a legnagyobb probléma 

A reklámpiac számára jelenleg nem a reklámadó jelenti a legnagyobb problémát, hanem a bónusztörvény, amelynek értelmében szerdáig át kellett volna írni az összes meglévő hirdetői szerződést. A gond, csak az, hogy a jogszabály nehezen értelmezhető.
Már hatályos a reklámadó-törvény

Már hatályos a reklámadó-törvény 

Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.
Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna

Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna 

Mi lesz a sales house-ok szerepe, mire vonatkozik a szeptember 30-i határidő a korábban megkötött megállapodások esetében, megspórolható-e a 15%-os hatóságilag szabályozott médiaügynökségi díj, várható-e hogy a jövőben a hirdető, kihagyva az eddigi csatornákat közvetlenül a médiához fordul? Ezekre a kérdésekre is megpróbáltak válaszolni a Piac & Profit konferenciáján résztvevő szakértők. Íme néhány tanács, amely a reklámpiaci szereplőknek és a hirdetőknek is segít eligazodni az új rendszerben.
Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó

Urbán: a növekedést gátolja a reklámadó  

Alapvetően megváltozik a reklámügynökségek, a reklámközlők és a reklámmegrendelők kapcsolata a hamarosan életbe lépő reklámadó miatt. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke úgy véli, a szabályozás kifejezetten káros a piacra nézve, ugyanakkor a 30 napos fizetési határidő könnyebb kiszámíthatóságot is eredményez.
Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket

Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket 

2015. július 5-én életbe lép a módosított reklámadó- szabályozás. Még mindig rengeteg a kérdőjel. A legfontosabb alapszabályokat segített áttekinteni Dr. Szilágyi Zsuzsa, a Magyar Lapkiadók Egyesülete Jogi Bizottságának elnöke a Piac & Profit konferenciáján többek között azoknak, akik most, a változás után kerülnek az adó hatálya alá.
Segítünk felkészülni a reklámadóra!

Segítünk felkészülni a reklámadóra!  

Két törvénymódosítás alapvetően érinti a reklámpiac szereplőit. Nem csak a lap- és/vagy online kiadóknak, tartalomszolgáltatóknak, sales house-oknak, reklámügynökségeknek kell felkészülnie de minden hirdető cégnek, pénzügyesnek és könyvelőnek is!
Végleges! Átment a bónusztörvény és csúszik az egykulcsos TAO

Végleges! Átment a bónusztörvény és csúszik az egykulcsos TAO 

Módosul az adósságképlet, és változik az egykulcsos társasági adóról, a reklámközvetítési tevékenységről, valamint a dohánytermékek kiskereskedelméről rendelkező jogszabály.

Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz 

Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.

Ilyen lett a reklámtörvény 

Csak akkor csökkenthető az idei reklámadó-alap, ha az adóalany 2013-as üzleti évének adózás előtti eredménye nulla vagy negatív és a megrendelő adózik a külföldi szolgáltatónál megjelent reklám után.

Akár duplán is fizethetik a reklámadót 

A reklámadó-törvényhez minap benyújtott módosító indítvány célja egyértelmű: betömni mindazon kiskapukat, amelyeket az eredeti törvényszöveg nyitva hagyott. Ez azonban várhatóan méltánytalan adóterhet és súlyos jogi bizonytalanságot fog okozni a Jalsovszky ügyvédi iroda kommentárja szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Úton a klímasemlegesség felé

Úton a klímasemlegesség felé 

A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport mind a 14 országára vonatkozóan.

Pénzszerzés

Hamarosan nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között

Hamarosan nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között 

Jövő júniusban lép hatályba a bérek átláthatóságáról szóló uniós irányelv, amely számos feladatot ró a vállalatokra.

Adózás

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél 

Kiszivárgott az Európai Bizottság drasztikus jövedékiadó-emelést kilátásba helyező dohányipari reformja.

Gazdaság

Hamarosan nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között

Hamarosan nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között 

Jövő júniusban lép hatályba a bérek átláthatóságáról szóló uniós irányelv, amely számos feladatot ró a vállalatokra.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo