A május végén elfogadott szabályok szerint a reklámadó mértéke és az adóalap-sávok jelentősen megváltoztak. Az új séma szerint az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó részére 0%-os adókulcs érvényes, míg a felett 5,3%-os. (Korábban 500 millió forintos alapig 0% volt az adó mértéke, majd felette sávosan emelkedve akár az 50%-ot is elérhette a teher aránya.)
Emellett megrendelt hirdetés esetén, nyilatkozat hiányában a továbbiakban 5,3%-os adó fizetendő a korábbi 20%-os helyett.
Ami a társasági adót (TAO) illeti, a korábbi szabály szerint 2014-ben a nyilatkozat nélküli, megrendelt hirdetések összege az első forinttól kezdve TAO-alap növelő tétel. Azonban ez 2015-től úgy módosult, hogy kizárólag az évi 30 millió forintot meghaladó rész növeli a TAO-alapot.
A törvénymódosításokat a Magyar Közlöny június 4-i számában kihirdették, a jogszabály így 2015. június 5-én hatályba is lépett. Azzal a megjegyzéssel, hogy az új értékhatárokra, adómértékekre valamint az adóévi alkalmazás szabályaira vonatkozó módosítások csak a kihirdetést követő 31. napon, vagyis 2015. augusztus 5-én lépnek majd hatályba.
Nem csak a lap- és/vagy online kiadóknak, tartalomszolgáltatóknak, sales house-oknak, reklámügynökségeknek kell felkészülnie, de minden hirdető cégnek, pénzügyesnek és könyvelőnek is!
A Piac & Profit S.O.S A reklámpiacot alapvetően átrendező törvényi változások című rendezvényén segítünk, hogy gyorsan tisztán lásson, mit kell másként tennie, hogyan kell igazodnia az elfogadott, a reklámpiacot alapvetően átrendező új szabályokhoz.
A felkészítő rendezvényen szakértő előadóink a törvények és azok végrehajtási rendelkezéseinek ismeretében hasznos ismeretekkel, tanácsokkal látják el a piaci szereplőket.
Időpont: 2015. június 25. 10.00−16.00 (csütörtök) Helyszín: Budapest, Lurdy Konferencia – és Rendezvényközpont (Könyves Kálmán krt. 12-14.)
Részletes program és regisztráció itt!