Itt a tervezett bevallási forma a reklámadóhoz

Felkerült a NAV honlapjára a reklámadóval kapcsolatos előzetes tájékoztató. Az adót először augusztusban kell bevallania azoknak, akik elérik az 500 millió forintos adóalap határt.

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvényben foglalt rendelkezések alapján, a bevallási kötelezettség teljesítésére történő felkészülés érdekében, kizárólag tájékoztatás céljából a NAV megjelentette a "Bevallás a 2014. évi reklámadó előlegéről, az adóalap-kiegészítéséről, a 2014. évi reklámadóról, reklám-közzététel megrendelőt terhelő havi kötelezettségéről, valamint a 2015. évi reklámadó adóelőlegéről" megnevezésű, 1494 jelű bevallás képének és kitöltési útmutatójának .pdf formátumú tervezetét.

Az újonnan kialakított bevallás csak az internetes kitöltő-ellenőrző program publikálását követően - a jogszabály hatályba lépésének napjától -, 2014. augusztus 15-től nyújtható be az állami adóhatósághoz.

KKV-Akadémia a reklámadóról és az ügyvezetői felelősségről
Az új Ptk. veszélyesen kiterjesztette az ügyvezetők felelősségét. Erről már tavasszal nagy sikerű konzultációt tartottunk. A nagy érdeklődésre való tekintettel szeptember 4-én, a már jobban letisztult értelmezések birtokában ismét részletes információkkal szolgálhatunk.
A rendezvényen a reklámadóval kapcsolatos kötelezettségeket és problémákat is áttekintjük. Hallgassuk meg az ügyvédeket, szakértőket, mit tanácsolnak, hogyan oldjuk meg törvényi kötelezettségeinket úgy, hogy még maradjon is időnk az üzletvitelre!

A tervezet és a kitöltési útmutató itt letölthető.

Viszonylag kevés ember problémája lesz a reklámadó – sok gondot csak azoknak a cégeknek jelent majd, amelyek marketing vagy reklám értékesítési tevékenysége eléri az adóalapot képező 500 millió forintos éves határt. Ez alatt adófizetési kötelezettség nincs, és nullás bevallást sem kell beadni az adóhatóságnak - hangsúlyozta Vadász Iván, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke.

A Piac & Profit kérdésére válaszolva a szakember elmondta, külön nyilvántartás vezetésére sincs szükség az ő értelmezése szerint. Az Art. szerint olyan nyilvántartást kell vezetnie a cégeknek, amiből az adóalap nyomon követhető. Amennyiben viszont egy vállalkozás számviteli politikájában rögzíti, az elszámolás módját, illetve minden szerződésében/számláján megjeleníti a reklámadóval kapcsolatos nyilatkozatot, akkor mindebből az adóalap elvileg már nyomon követhető.

Tehát amire minden cégnek ügyelnie kell, az a reklámot közzétevőtől beszerzett nyilatkozatok megléte. Így véleménye szerint leginkább nyilatkozat háborúra kell számítania a kisebb cégeknek. A további részleteket és pontos teendőket a reklámadóval kapcsolatban itt találja.

Véleményvezér

Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat

Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat 

A fényképeken jóságos képviselő kemény üzletember.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?
Nagyot javult a közbiztonság Európában

Nagyot javult a közbiztonság Európában 

Csak a nézettség számít.
Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo