Fontos határidő jár le ma: előleget kell fizetni a reklámadóra

Kell-e reklámadó-előleget fizetni októberben azoknak, akiknek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettségük, és így bevallást sem kellett benyújtaniuk? Kit érint a törvény év közbeni módosítása? Szakértőnk segít!

Kép: PP Archív

A reklámadóról szóló többször módosított 2014. évi XXII. törvény évközi változásával kapcsolatban gyakran merül fel a kérdés, hogy akinek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettsége, és így bevallást sem kellett benyújtania, annak a módosult értékhatárokra tekintettel kell-e előleget fizetnie az idei évben. Tekintettel arra, hogy a jogszabály szerint – adminisztrációs egyszerűsítési szempontok miatt – nem kell bevallást benyújtania annak, akinek nincs fizetési kötelezettsége, ezt úgy kell tekinteni, mintha nullás adattartalmú bevallást nyújtott volna be – figyelmeztet szakértő partnerünk, a Saldo adótanácsadó.

(Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadótörvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba.)

Az új szabályok visszamenőleg is alkalmazhatóak a 2015. július 5-e előtti időszakra. Érdemes ezért cégre szabottan átgondolni és kiszámítani, melyik szabályrendszer a kedvezőbb, valamint a reklámtörvény változásait is figyelembe véve áttekinteni a különféle marketing- és reklámtevékenységeket érintő szerződéseket.

(Hogy mit kell tenni azoknak, akik most kerültek az adó hatálya alá, arról itt olvashat.)

Ezek alapján a nullás bevallásból kiindulva, valamint figyelembe véve, hogy a jogszabály módosítása sem ír elő bázismódosítási kötelezettséget, nem terheli előlegfizetési kötelezettség azokat, akik a korábbi szabályok szerint – kötelezettség hiányában – nem nyújtottak be bevallást 2014. évre.

Fentiekkel kapcsolatban fontos felhívni a figyelmet, hogy a lecsökkent értékhatárok miatt több vállalkozásnak keletkezhet adófizetési kötelezettsége az idei évben, és ha előleget nem is kell fizetniük a tavalyi adatok alapján, a december 20-i bevallási és feltöltési kötelezettség rájuk is vonatkozik.

Így számoljunk önköltséget a reklámadóhoz
A saját célú reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költséget a számviteli törvény szerinti közvetlen önköltség alapján kell meghatározni, ugyanakkor nem feltétlenül van azonosság. Szakértő segít!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo