Google vs. Párizs: az asztalra csapnak a franciák

Látva, hogy a Google anyavállalata, az Alphabet az utóbbi időben több európai országban is megállapodott adóhátralékainak kifizetéséről, Franciaországban is az asztalra csaptak. Párizs követései ráadásul igencsak vérmesek, miután nem kevesebb, mint 1,6 milliárd eurót, azaz közel 500 milliárd forintot szeretnének kipréselni az amerikai informatikai óriásból.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

A követelés alapja a vállalattal szemben az, hogy a Google az elmúlt évek során Franciaországban mintegy egymilliárd eurónyi adót mulasztott el befizetni helyben megtermelt nyeresége után, a többi, azaz a fennmaradó 600 millió euró pedig a késedelmi kamat lenne. Hogy a franciák nem a levegőbe beszélnek, annak demonstrálására Emmanuel Macron francia gazdasági miniszter egy személyes találkozót kért a Google, Inc. tavaly kinevezett vezérigazgatójától, Sundar Pichaitól. Utóbbi azonban az ott hallottak egy részéről aligha esett kétségbe, hiszen a gall adóhivatal már csaknem két éve próbálja az összeg egymilliárdos tételét behajtani. Az újdonság a cégvezető számára a csekélynek egyáltalán nem mondható 600 milliós részösszeg lehetett - írta a Népszabadság.

A franciákban a tüzet bizonyosan szítja, hogy a informatikai óriás a közelmúltban Londonnal és Rómával is kiegyezett hasonló témában. A britek számára ugyanakkor a párizsi elvárásokhoz képest jelentéktelen összeget utaltak át, hiszen mindössze 130 millió fonttal megúszták a kalandot. Ez igencsak ügyesnek mondható a vállalat részéről, hiszen egyes helyi hírek szerint a 2005–2015 közötti időszakra legalább egymilliárd fontot kellett volna kicsengetniük. Ha a franciák akarata végül érvényre jut, akkor borítékolható a londoni kormánykritikusok kiborulása. Akkor pedig végkép lemehet lemehet a köd, ha a Rómának is sikerült behajtania kedvezmények nélkül azt a közel 300 millió eurót, amelyet ott is hasonló jogcímen követelnek a Google-től.

A magyar kormány kevésbé sikeresen a Google és a Facebook hazai hirdetési bevételeinek megadóztatása érdekében vezette be a reklámadót, amelyet, ha a vállalatok nem fizetnek be, a hirdetést megrendelő magyar kkv-knak kellett volna kifizetnie.

A 2015. január 1-től hatályos szabályok szerint a reklám közzétételt megrendelő adóalanyok reklámadó-nyilatkozat hiányában is mentesülhetnek a reklámadó-fizetési kötelezettségük alól. Az adómentesség feltétele, hogy igazolni tudják, hogy a reklám közzétevőktől bekérték a nyilatkozatot, és ezt a tényt be is jelentették az adóhatóságnak. Ennek alapján vélelmezhető, hogy a NAV nagyon komoly adatbázist építhet a kérdéses cégek által a magyar adóalanyok részére értékesített szolgáltatásokról. Az előzetes szakértői vélemények azt feltételezték, hogy csak a legnagyobb reklámozók jelentik majd be költéseiket az adóhatóságnak, mert ha a havi reklámköltések nem haladják meg a 2,5 millió forintot, akkor a megrendelőket sem reklámadó- sem pedig társasági adófizetési kötelezettség nem terheli. Azonban még így is egyedülálló értékű adatvagyon állhat elő, mivel sem a Google sem pedig a Facebook nem kommunikálta még a Magyarországról származó bevételeinek nagyságát

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo