A kis cégekre is kivetheti a kormány a reklámadót

Nem kizárt, hogy mégsem mentesülnek a reklámadó alól a legkisebb cégek. A közteher elbocsátásokhoz és áremelésekhez vezethet a kereskedelemben is, miközben a médiavállalkozások piacát teljes egészében átrendezheti.

Kép: PP

A kormány tervei szerint a szórólapok, akciós újságok, belső, eladótéri reklámok után is meg kell fizetni a közterhet. A Népszabadság számításai szerint egy nagyobb láncnak ez akár félmilliárd forintos terhet is jelenthet. „Egy nagyáruház léphet úgy, hogy kevésbé fogja tájékoztatni a fogyasztókat. Hogyha mégis úgy dönt az áruház vezetése, hogy ez a tájékoztatás nem spórolható meg, akkor költségnövekedése lesz, jelentős. Ezt valahol meg fogja spórolni. Hol tudja megspórolni? Alapvetően két lépés áll előtte: vagy spórol az egyik legnagyobb költségén, az élőmunkán, a munkabéreken, ez is egy járható út, de ettől nem lesznek boldogok a kereskedelmi dolgozók. Vagy a fogyasztói árakban megpróbálja elismertetni ezt a költségnövekedést. Ekkor viszont a vásárlók nem lesznek boldogak. Tehát ennek pozitív kihatása szinte lehetetlen, hogy legyen” – nyilatkozta a Hír TV-nek Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára. (Az OKSZ szerint a tervezet durva adóemelést jelent a cégeknek.)

Egyelőre azonban a kisebb magyar vállalkozások sem lélegezhetnek fel. Lázár János kancelláriaminiszter ugyanis közölte: Brüsszel bírálja a százmilliós küszöböt. „Az Európai Bizottság megtámadta a százmilliós küszöböt, tehát még egyelőre azt sem látjuk tisztán, hogy azzal mi lesz. (Mint azt korábban megírtuk, a Bizottság állami támogatási vizsgálatot március 12-én a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását.) Egy biztos, hogy 5,3 százalék lesz százmillió forint felett, és ki tudja, lehet, hogy alatta is – mondta a kancelláriaminiszter. A jövő évi költségvetésben tízmilliárd forintos bevétellel számol a kormány a reklámadóból. (Hogy mit tehet Brüsszel a reklámadóval, arról itt olvashat!)

Egyeztetnének a szakmai szervezetek
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt, a költségvetési bevételnél ugyanis sokszor nagyobb a gazdaságnak okozott kár.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo