A kis cégekre is kivetheti a kormány a reklámadót

Nem kizárt, hogy mégsem mentesülnek a reklámadó alól a legkisebb cégek. A közteher elbocsátásokhoz és áremelésekhez vezethet a kereskedelemben is, miközben a médiavállalkozások piacát teljes egészében átrendezheti.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

A kormány tervei szerint a szórólapok, akciós újságok, belső, eladótéri reklámok után is meg kell fizetni a közterhet. A Népszabadság számításai szerint egy nagyobb láncnak ez akár félmilliárd forintos terhet is jelenthet. „Egy nagyáruház léphet úgy, hogy kevésbé fogja tájékoztatni a fogyasztókat. Hogyha mégis úgy dönt az áruház vezetése, hogy ez a tájékoztatás nem spórolható meg, akkor költségnövekedése lesz, jelentős. Ezt valahol meg fogja spórolni. Hol tudja megspórolni? Alapvetően két lépés áll előtte: vagy spórol az egyik legnagyobb költségén, az élőmunkán, a munkabéreken, ez is egy járható út, de ettől nem lesznek boldogok a kereskedelmi dolgozók. Vagy a fogyasztói árakban megpróbálja elismertetni ezt a költségnövekedést. Ekkor viszont a vásárlók nem lesznek boldogak. Tehát ennek pozitív kihatása szinte lehetetlen, hogy legyen” – nyilatkozta a Hír TV-nek Dávid Ferenc, a VOSZ főtitkára. (Az OKSZ szerint a tervezet durva adóemelést jelent a cégeknek.)

Egyelőre azonban a kisebb magyar vállalkozások sem lélegezhetnek fel. Lázár János kancelláriaminiszter ugyanis közölte: Brüsszel bírálja a százmilliós küszöböt. „Az Európai Bizottság megtámadta a százmilliós küszöböt, tehát még egyelőre azt sem látjuk tisztán, hogy azzal mi lesz. (Mint azt korábban megírtuk, a Bizottság állami támogatási vizsgálatot március 12-én a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását.) Egy biztos, hogy 5,3 százalék lesz százmillió forint felett, és ki tudja, lehet, hogy alatta is – mondta a kancelláriaminiszter. A jövő évi költségvetésben tízmilliárd forintos bevétellel számol a kormány a reklámadóból. (Hogy mit tehet Brüsszel a reklámadóval, arról itt olvashat!)

Egyeztetnének a szakmai szervezetek
A szakmai szervezetek továbbra is egyeztetéseket sürgetnek a reklámadóról, és a kormánytól azt kérik, hogy fontolja meg az adó eltörlését annak káros gazdasági hatása miatt, a költségvetési bevételnél ugyanis sokszor nagyobb a gazdaságnak okozott kár.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo