Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadótörvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba.
Az új szabályok visszamenőleg is alkalmazhatóak a 2015. július 5-e előtti időszakra. Érdemes ezért cégre szabottan átgondolni és kiszámítani, melyik szabályrendszer a kedvezőbb, valamint a reklámtörvény változásait is figyelembe véve áttekinteni a különféle marketing- és reklámtevékenységeket érintő szerződéseket.
(Hogy mit kell tenni azoknak, akik most kerültek az adó hatálya alá, arról itt olvashat.)
Tekintettel arra, hogy a jogszabály szerint – adminisztrációs egyszerűsítési szempontok miatt – nem kell bevallást benyújtania annak, akinek nincs fizetési kötelezettsége, ezt úgy kell tekinteni, mintha nullás adattartalmú bevallást nyújtott volna be – figyelmeztet szakértőnk, a Saldo adótanácsadó.
Ezek alapján a nullás bevallásból kiindulva, valamint figyelembe véve, hogy a jogszabály módosítása sem ír elő bázismódosítási kötelezettséget, nem terheli előlegfizetési kötelezettség azokat, akik a korábbi szabályok szerint – kötelezettség hiányában – nem nyújtottak be bevallást 2014. évre.
Fentiekkel kapcsolatban fontos felhívni a figyelmet, hogy a lecsökkent értékhatárok miatt több vállalkozásnak keletkezhet adófizetési kötelezettsége az idei évben, és ha előleget nem is kell fizetniük a tavalyi adatok alapján, a december 20-i bevallási és feltöltési kötelezettség rájuk is vonatkozik.