Reklámadó: közeledik az előlegfizetési-határidő

Kell-e reklámadó-előleget fizetni októberben azoknak, akiknek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettségük, és így bevallást sem kellett benyújtaniuk? Kit érint a törvény év közbeni módosítása? Szakértőnk segít!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Fotolia

Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadótörvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba.

Az új szabályok visszamenőleg is alkalmazhatóak a 2015. július 5-e előtti időszakra. Érdemes ezért cégre szabottan átgondolni és kiszámítani, melyik szabályrendszer a kedvezőbb, valamint a reklámtörvény változásait is figyelembe véve áttekinteni a különféle marketing- és reklámtevékenységeket érintő szerződéseket.

(Hogy mit kell tenni azoknak, akik most kerültek az adó hatálya alá, arról itt olvashat.)

Tekintettel arra, hogy a jogszabály szerint – adminisztrációs egyszerűsítési szempontok miatt – nem kell bevallást benyújtania annak, akinek nincs fizetési kötelezettsége, ezt úgy kell tekinteni, mintha nullás adattartalmú bevallást nyújtott volna be – figyelmeztet szakértőnk, a Saldo adótanácsadó.

Ezek alapján a nullás bevallásból kiindulva, valamint figyelembe véve, hogy a jogszabály módosítása sem ír elő bázismódosítási kötelezettséget, nem terheli előlegfizetési kötelezettség azokat, akik a korábbi szabályok szerint – kötelezettség hiányában – nem nyújtottak be bevallást 2014. évre.

Fentiekkel kapcsolatban fontos felhívni a figyelmet, hogy a lecsökkent értékhatárok miatt több vállalkozásnak keletkezhet adófizetési kötelezettsége az idei évben, és ha előleget nem is kell fizetniük a tavalyi adatok alapján, a december 20-i bevallási és feltöltési kötelezettség rájuk is vonatkozik.

Így számoljunk önköltséget a reklámadóhoz
A saját célú reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költséget a számviteli törvény szerinti közvetlen önköltség alapján kell meghatározni, ugyanakkor nem feltétlenül van azonosság. Szakértő segít!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo