Reklámadó: közeledik az előlegfizetési-határidő

Kell-e reklámadó-előleget fizetni októberben azoknak, akiknek a 2014-ben hatályos szabályok alapján nem volt kötelezettségük, és így bevallást sem kellett benyújtaniuk? Kit érint a törvény év közbeni módosítása? Szakértőnk segít!

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Fotolia

Az Európai Bizottság vizsgálatának hatására év közben módosították a reklámadótörvényt, az új szabályok 2015. július 5-én léptek hatályba.

Az új szabályok visszamenőleg is alkalmazhatóak a 2015. július 5-e előtti időszakra. Érdemes ezért cégre szabottan átgondolni és kiszámítani, melyik szabályrendszer a kedvezőbb, valamint a reklámtörvény változásait is figyelembe véve áttekinteni a különféle marketing- és reklámtevékenységeket érintő szerződéseket.

(Hogy mit kell tenni azoknak, akik most kerültek az adó hatálya alá, arról itt olvashat.)

Tekintettel arra, hogy a jogszabály szerint – adminisztrációs egyszerűsítési szempontok miatt – nem kell bevallást benyújtania annak, akinek nincs fizetési kötelezettsége, ezt úgy kell tekinteni, mintha nullás adattartalmú bevallást nyújtott volna be – figyelmeztet szakértőnk, a Saldo adótanácsadó.

Ezek alapján a nullás bevallásból kiindulva, valamint figyelembe véve, hogy a jogszabály módosítása sem ír elő bázismódosítási kötelezettséget, nem terheli előlegfizetési kötelezettség azokat, akik a korábbi szabályok szerint – kötelezettség hiányában – nem nyújtottak be bevallást 2014. évre.

Fentiekkel kapcsolatban fontos felhívni a figyelmet, hogy a lecsökkent értékhatárok miatt több vállalkozásnak keletkezhet adófizetési kötelezettsége az idei évben, és ha előleget nem is kell fizetniük a tavalyi adatok alapján, a december 20-i bevallási és feltöltési kötelezettség rájuk is vonatkozik.

Így számoljunk önköltséget a reklámadóhoz
A saját célú reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költséget a számviteli törvény szerinti közvetlen önköltség alapján kell meghatározni, ugyanakkor nem feltétlenül van azonosság. Szakértő segít!

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo