Mégse sújtja a hirdetőket a reklámadó?

Az adótörvényekkel együtt elfogadott reklámadó törvény módosítás értelmében valószínűleg egyetlen hirdető sem fog valójában reklámadót fizetni a Szecskay Ügyvédi iroda kommentárja szerint.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

„Lényeges fordulatot hozhat a reklámadó kezelésében a közelmúltban benyújtott és ma megszavazott módosítás: nem csak akkor kerülhetik el a reklámadó alanyiságot a hirdetések megrendelői, ha rendelkeznek a reklámközzétevők nyilatkozatával, de akkor is, ha igazolni tudják, hogy a nyilatkozatot bekérték a közzétevőtől, de az a számla kézhezvételétől 10 napon belül azt nem bocsátotta a rendelkezésükre - nyilatkozta Dezső  Róbert, a Szecskay Ügyvédi Iroda ügyvédje.

Ez elsősorban azoknak a hirdetőknek kedvez, akik olyan – külföldiek által üzemeltett – felületeken hirdetnek, amelyek nem igazán adtak ki korábban nyilatkozatot; ilyen jellemzően a Google és Facebook.  Ezáltal a hirdetők megspórolják a reklámadót.

Az elfogadott 2015-ös adócsomagról itt olvashat részletesen.

A gyakorlatban ez így nézne ki: létrehoznak egy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt, havonta frissített és publikus adatbázist az adót megfizetőkből: ha a megrendelő a reklámcélú közzétételét egy, a listán szereplő adózótól rendeli meg, akkor eleve nem is kellene igazolást kérnie.

A másik lehetőség pedig az, ha a megrendelő hitelt érdemlően igazolni tudja, hogy kért, de nem kapott igazolást a reklámadó teljesítéséről, és ezt egyúttal be is jelenti elektronikusan a NAV-nak.  Tekintettel arra, hogy ezt valószínűleg mindenki meglépi, valószínűsíthető, hogy jövő évtől reklám megrendelőjeként már alig fog valaki reklámadót fizetni.

 

Mi számít bizonyítéknak?
A módosítás felveti a kérdést, hogy hogyan lehet "hitelt érdemlően bizonyítani", hogy hirdetőként kértük a közzétevő nyilatkozatát. A Piac&Profit kérdésére válaszolva Dezső Róbert kifejtette, egyelőre ezt kizárólag postán ajánlott, ideális esetben tértivevénnyel feladott levéllel tudjuk igazolni.
Érdemes tehát ilyenben kérni a nyilatkozatot egy email helyett. Az ügyvéd szerint egy postai feladóvevényt akkor is el szokott fogadni az ellenőrzés, ha a tértivevény nem érkezett vissza.
A közzétevők - illetve konkrétan az RTL Klub - számára viszont még a korábbinál is súlyosabb teher lesz a reklámadó jövőre, mivel 10 százalékkal emelik a felső adókulcsot.

A módosító valóban kedvez a hirdetőnek, de felveti a kérdést; az adatbázisnak köszönhetően nem lesz-e vajon egyszerűbb a jövőben magától a Google-től és Facebook-tól behajtani a reklámadót?

Hiszen, gondoljunk csak bele; a folyamatosan frissülő adatbázis tartalmazni fogja minden egyes megrendelés összegét. Ha ez az összeg átlép egy bizonyos értéket, akkor a magyar adóhatóság akár nemzetközi egyezményre hivatkozva megpróbálhatja közvetlenül a Google/Facebook-tól behajtani az adót. Hogy ez mekkora sikerrel jár, jelenleg megjósolhatatlan, azonban beszédes, hogy legjobb tudomásunk szerint eddig sem volt-e téren túl aktív a NAV, holott biztosak lehetünk abban, hogy eddig is hirdettek magyar cégek a Facebookon. ”

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo