Még brutálisabb lehet a reklámadó

Öt-tíz százalékos reklámadót lebegtetett be a kormányzat, amely szerint a költségvetésben tervezett 6,6 milliárdos előirányzat érdekében van szükség arra, hogy jelentősen kiszélesítsék az adókötelezettek körét.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Freestockphotos

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a kormány 5-10 százalék közötti javaslattal élhet a reklámadó mértékének módosításakor. Lázár János ezt kedden az Országházban - több médium, köztük az ATV és a HírTV beszámolója szerint - a gazdasági bizottság ülését követően mondta újságíróknak.

Mint azt megírtuk, az Országgyűlés gazdasági bizottsága előtt Lázár János még 3-5 százalékos reklámadóról beszélt, amelyről márciusban teheti meg előterjesztését a kormány. A miniszter egyben emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság (EB) két főigazgatósága - adó- és versenyjogi - is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra. Ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban.

Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára kiemelte: költségvetési szempontból 6,6 milliárd forint az idei reklámadó bevételi előirányzat, erre a büdzsének szüksége van, ezért olyan megoldást kell keresnie a kormánynak, hogy ez teljesíthető legyen.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

Rogán: teríteni kell a költségeket

A Fidesz szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük, mert ez esetükben indokolatlan lenne és felesleges bürokratikus költségeket jelentene - mondta Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetője szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Jelezte ugyanakkor, hogy az ügyben ütközésre számítanak Brüsszellel, mert az egyik európai uniós hivatal azt szeretné, hogy a legkisebb cégeknek és a legkisebb reklámbevétel után is fizetni kelljen az adót. Ha a reklámadó kulcsai csökkennek, akkor - a tervezett adóbevétel tartása érdekében - "nyilvánvalóan teríteni kell", vagyis az adófizetésre kötelezettek körét bővíteni kell - mondta a fideszes politikus.

Most lesz csak nagy baj a reklámadóból
A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés – ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo