Reklámadó: ne siesse el az átállást!

Komoly adókockázat vállalnak azok a hazai társaságok, akik már az új reklámtörvény kihirdetése előtt alkalmazzák annak kedvező szabályait a 2014-es évre, hívja fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Baker Tilly Hungária. A törvényt ugyanis hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, így a kedvező szabályozást igénybe vevő cégek önellenőrzésre kényszerülhetnek, de akár meg is büntetheti őket az adóhatóság,

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Ugyan az új reklámadó törvény átmeneti szabálya lehetővé teszi, hogy az adóalanyok az új adómértékeket, illetve az új „TAO-szabályokat” alkalmazzák 2014-re is, azonban a törvénybe az is belekerült, hogy a TAO-t (Társasági Adó) érintő változások csak a kihirdetést követő napon, a többi változás a kihirdetést követő 31-ik napon lesz hatályos.

„A fenti szabályt azonban hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, ezért könnyen előfordulhat, hogy azok a cégek, amelyek az átmeneti szabály alapján jártak el és adták be június elsejéig bevallásaikat, azok a kihirdetést követően önellenőrzésre kényszerülnek. De az is elképzelhető, hogy a ki nem hirdetett törvénymódosítást, vagy a már a kihirdetettet még a hatálybalépés előtt visszavonják; ekkor az új szabályozást alkalmazó vállalkozásokat meg is büntetheti az adóhatóság” – hívja fel a figyelmet Bagi Márta, a Baker Tilly Hungária adótanácsadó és könyvvizsgáló cég adópartnere.

A szakember szerint a kihirdetés elmaradása vagy a visszavonás akár azért is bekövetkezhet, mert az EU Bizottság a korábbi reklámadó szabályokat és mértékeket jogellenes, versenytorzító állami támogatásnak minősítette, ezért Magyarországot kötelezte a módosításra. Az elfogadott módosítás azonban az adóalany döntési jogkörébe utalja a régi és új szabályok közti választást, nem írja elő a módosítás kötelezető – visszamenőleges – alkalmazását. Így azonban kérdéses, hogy ez ebben a formában megfelel a Bizottság elvárásainak, mutat rá Bagi Márta

Az Európai Bizottság által sokat kritizált reklámtörvény 2015. májusi módosítása során (amire még nem tudni mit lép az EU) a reklámadó mértéke és az adóalap-sávok jelentősen megváltoztak. Az új séma szerint az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó részére 0%-os adókulcs érvényes, míg afelett 5,3%-os. (Korábban 500 millió forintos alapig 0% volt az adó mértéke, majd felette sávosan emelkedve akár az 50%-ot is elérhette a teher aránya.) Emellett megrendelt hirdetés esetén, nyilatkozat hiányában a továbbiakban  5,3%-os adó fizetendő a korábbi 20%-os helyett.

Ami a társasági adót (TAO) illeti, a korábbi szabály szerint 2014-ben a nyilatkozat nélküli, megrendelt hirdetések összege az első forinttól kezdve TAO-alap növelő tétel. Azonban ez 2015-től úgy módosult, hogy kizárólag az évi 30 millió forintot meghaladó rész növeli a TAO-alapot.

Brutális adóemelés a reklámadó
A szakmai szervezetek szerint az újrafogalmazott reklámadó amellett, hogy óriási adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra, jelentősen megemeli a termelő és szolgáltató cégek költségeit. A nulla százalékos adókulcs pedig a mikrovállalatokon kívül senkinek sem segít.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo