Reklámadó: ne siesse el az átállást!

Komoly adókockázat vállalnak azok a hazai társaságok, akik már az új reklámtörvény kihirdetése előtt alkalmazzák annak kedvező szabályait a 2014-es évre, hívja fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Baker Tilly Hungária. A törvényt ugyanis hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, így a kedvező szabályozást igénybe vevő cégek önellenőrzésre kényszerülhetnek, de akár meg is büntetheti őket az adóhatóság,

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan az új reklámadó törvény átmeneti szabálya lehetővé teszi, hogy az adóalanyok az új adómértékeket, illetve az új „TAO-szabályokat” alkalmazzák 2014-re is, azonban a törvénybe az is belekerült, hogy a TAO-t (Társasági Adó) érintő változások csak a kihirdetést követő napon, a többi változás a kihirdetést követő 31-ik napon lesz hatályos.

„A fenti szabályt azonban hivatalosan még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben, ezért könnyen előfordulhat, hogy azok a cégek, amelyek az átmeneti szabály alapján jártak el és adták be június elsejéig bevallásaikat, azok a kihirdetést követően önellenőrzésre kényszerülnek. De az is elképzelhető, hogy a ki nem hirdetett törvénymódosítást, vagy a már a kihirdetettet még a hatálybalépés előtt visszavonják; ekkor az új szabályozást alkalmazó vállalkozásokat meg is büntetheti az adóhatóság” – hívja fel a figyelmet Bagi Márta, a Baker Tilly Hungária adótanácsadó és könyvvizsgáló cég adópartnere.

A szakember szerint a kihirdetés elmaradása vagy a visszavonás akár azért is bekövetkezhet, mert az EU Bizottság a korábbi reklámadó szabályokat és mértékeket jogellenes, versenytorzító állami támogatásnak minősítette, ezért Magyarországot kötelezte a módosításra. Az elfogadott módosítás azonban az adóalany döntési jogkörébe utalja a régi és új szabályok közti választást, nem írja elő a módosítás kötelezető – visszamenőleges – alkalmazását. Így azonban kérdéses, hogy ez ebben a formában megfelel a Bizottság elvárásainak, mutat rá Bagi Márta

Az Európai Bizottság által sokat kritizált reklámtörvény 2015. májusi módosítása során (amire még nem tudni mit lép az EU) a reklámadó mértéke és az adóalap-sávok jelentősen megváltoztak. Az új séma szerint az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó részére 0%-os adókulcs érvényes, míg afelett 5,3%-os. (Korábban 500 millió forintos alapig 0% volt az adó mértéke, majd felette sávosan emelkedve akár az 50%-ot is elérhette a teher aránya.) Emellett megrendelt hirdetés esetén, nyilatkozat hiányában a továbbiakban  5,3%-os adó fizetendő a korábbi 20%-os helyett.

Ami a társasági adót (TAO) illeti, a korábbi szabály szerint 2014-ben a nyilatkozat nélküli, megrendelt hirdetések összege az első forinttól kezdve TAO-alap növelő tétel. Azonban ez 2015-től úgy módosult, hogy kizárólag az évi 30 millió forintot meghaladó rész növeli a TAO-alapot.

Brutális adóemelés a reklámadó
A szakmai szervezetek szerint az újrafogalmazott reklámadó amellett, hogy óriási adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra, jelentősen megemeli a termelő és szolgáltató cégek költségeit. A nulla százalékos adókulcs pedig a mikrovállalatokon kívül senkinek sem segít.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo