A hónap végén kiderül, ki mentesül a reklámadó alól

Rogán Antal a Kossuth Rádióban meglebegtette a reklámadó alóli mentesség lehetőségét a kis cégeknél. Hasonlóan nyilatkozott Lázár János is, aki szerint március végéig lezárulhat az ezzel kapcsolatos vita.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: PP

A Fidesz szeretné, ha a legkisebb bevételű cégeknek nem kellene reklámadót fizetniük, mert ez esetükben indokolatlan lenne és felesleges bürokratikus költségeket jelentene - mondta Rogán Antal, a kormánypárt frakcióvezetője szerdán a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. A kormány azért kényszerül a sok vitát kiváltott tervezet módosítására, mert a múlt héten az Európai Bizottság állami támogatási vizsgálatot indított a magyar reklámadó kapcsán. Az értékelés lezárultáig egy külön határozatban a Bizottság megtiltotta Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. (A kormány át is alakítaná ezt a kulcsot és így még rosszabbul járhatnak a vállalkozások.)

Rogán Antal a szerda reggeli rádióinterjúban kiemelte: a költségvetésben tervezett körülbelül 7 milliárd forintos reklámadó-bevétel nagyságrendjét tartani kell, ezért beszélt a gazdasági bizottság keddi ülésén - idézte fel - "3-5 százalékos intenzitásról, ami nem kulcsot jelent, hiszen ez az összes Magyarországon keletkező reklámbevételre vonatkozó intenzitási kérdés".

Ha a reklámadó kulcsai csökkennek, akkor - a tervezett adóbevétel tartása érdekében - "nyilvánvalóan teríteni kell", vagyis az adófizetésre kötelezettek körét bővíteni kell - mondta a fideszes politikus. A parlament gazdasági bizottságának keddi ülésén Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén arról számolt be, tárgyalásokat folytatnak arról, hogy a legkisebb bevétellel rendelkező cégek kaphatnak-e mentességet.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete szerint a reklámadó az egész gazdaságnak árt és még inkább növeli a globális online szereplők versenyelőnyét a magyar vállalkozásokkal szemben.

A kabinet kész előterjeszteni a reklámadó csökkentését, fontos azonban, hogy "a magyar tulajdonban lévő kisvállalkozások érdekeit meg tudjuk védeni", ezért harcol a kormány az ő reklámadó-mentességükért - mondta a Miniszterelnökség vezetője, jelezve, hogy éppen ez az egyik tárgya az uniós vitának. Lázár János arra számít, hogy március végéig lezárulhat a vita.

MOST LESZ CSAK NAGY BAJ A REKLÁMADÓBÓL
A kormány 3-5 százalékos, egysávos reklámadót mérlegelhet, és arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje, de az, hogy ez sikerül is, még nagy kérdés – ez körvonalazódott az Országgyűlés gazdasági bizottságának keddi ülésén. Egy ilyen adónem kis cégek százait teheti tönkre.

Véleményvezér

A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget

A szuverenitásvédelmi törvénytervezet minden vállalkozást fenyeget 

A Fidesz lebontaná a jogállamot.
Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban

Amikor a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője pislog, mint hal a szatyorban 

Egyoldalú Szuverenitásvédelmi Hivatal.
Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak

Nőket abuzáló, korrupt politikust jelölt a Fidesz alkotmánybírónak 

Az alkotmánybíróság lassan olyan lesz, mint egy fideszes menhely kivénhedt politikusainak.
15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható

15-20 százalékos gyümölcsár emelkedés várható 

Végnapjait éli a magyar gyümölcsnemesítés.
Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo