Ki fizeti be a reklámadót?

A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Kép: SXC

Mint azt korábban megírtuk, a most benyújtott módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalékos reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe. Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak (a többi önkormányzat, alapítvány, egyház, vagy más főtevékenységet végző vállalat) közölte a Whitereport.hu.

A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: egy 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a WR Ad Upgrade szerint.

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel - jegyzik meg.

A törvényjavaslat indoklása felidézi, hogy a reklámadóról szóló törvény egyes szabályait az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja, a kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja a törvény kifogásolt rendelkezéseinek módosítását.

Van, aki jól jár, de a többség szívhatja a fogát a reklámadó miatt
A most megjelentetett törvénymódosítással a kormány lezárná az Európai Bizottsággal folytatott jogvitát. 100 millió forint lesz a 0 százalékos reklámadóalap felső határa, és jól járnak azok, akik a Google vagy Facebook hirdetéseket használták.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo