Médiapiac cikkek


Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon

Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon 

Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió.
Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon?

Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon? 

A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.
Fontos médiacég hagyja el a magyar piacot

Fontos médiacég hagyja el a magyar piacot 

Lengyelországra összpontosítja kelet-európai médiaüzletét az Axel Springer, a Ringier médiacéggel létesített vegyesvállalatnak a többi kelet-európai piacon folytatott médiaüzletét pedig a Ringier viszi tovább - jelentette be szerdán az Axel Springer és a Ringier.
Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom

Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom 

A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.
Tisztán akar látni hirdetési árakban az ÁSZ

Tisztán akar látni hirdetési árakban az ÁSZ 

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) közleményben hívta fel a figyelmet, hogy a választási eljárásról szóló törvény szerint a 2018. évi országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg hirdetési árjegyzékét az ÁSZ részére megküldte.
Egy egész iparágat vág haza a reklámadó módosítás

Egy egész iparágat vág haza a reklámadó módosítás 

Bár első látásra úgy néz ki, hogy elengedi a kormány a reklámadót, hosszabb távon közel duplázódó teherről van szó a nagyobb árbevételű cégek esetében. Szakmai szervezetek szerint ez kigazdálkodhatatlan és elveszi a piacban rejlő növekedési lehetőséget.
Mindig a tartalom lesz a király

Mindig a tartalom lesz a király 

Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Ki fizeti be a reklámadót?

Ki fizeti be a reklámadót? 

A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Az önkormányzatokat ünnepelte az OTP

Az önkormányzatokat ünnepelte az OTP 

Megrendezte Önkormányzati Fórum rendezvényét az OTP.

Költségkímélés

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül  

Egyértelműen szükség van az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után igénybe vehető szja-visszatérítés szabályainak változtatására.

Pénzszerzés

Csaba László: Indokolt lenne kisebb várakozással lenni a kormányváltás iránt

Csaba László: Indokolt lenne kisebb várakozással lenni a kormányváltás iránt 

Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 85. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Klímablog

Ők a Fenntartható jövőért díj idei díjazottjai

Ők a Fenntartható jövőért díj idei díjazottjai 

Soha nem volt olyan fontos, hogy a vezetők, vállalatok a rendszerszintű változások élére álljanak.

Gazdaság

Majdnem Európa csúcsán a magyar lakásárak

Majdnem Európa csúcsán a magyar lakásárak 

A második negyedévben csak két országban emelkedtek nagyobb mértékben a lakásárak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo