Mindig a tartalom lesz a király

Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

A magyarok 3 százaléka fizet online „video on demand” (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék.  Ebből a szempontból Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti a rangsort 35, illetve 32 százalékos aránnyal – derült ki a Nielsen felméréséből.

„Napjaink összetett médiakínálatában a videoprogramokat letöltésre kínáló szolgáltatók növekedése a média minden szereplője számára kínál lehetőségeket” – jelentette ki Megan Clarken, a Nielsen termékfejlesztési elnöke. – „Mind a közönség, mind reklámozók és tartalomszolgáltatók számára előnyt jelent, ha mélységében is ismerik nem csak a fogyasztók nézettségi dinamikájának változásait, hanem azt is, hogy miért változik. Két dolog soha nem volt annyira érvényes, mint manapság: mindig a tartalom lesz a király, és a fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák, igényeikhez igazítsák a nézés élményét. Azok a tartalomszolgáltatók, akik mind a két fronton kiemelkedőt nyújtanak, előnyös helyzetbe kerülnek”.

A Nielsen globális video on demand (vod) kutatása során összesen több mint 30 ezer internet használót kérdeztek meg hatvanegy országban, hogy felmérjék a vod nézés és reklámozás módjait. Figyelemre méltó arányt, 65 százalékot érnek el a megkérdezettek közt azok, akik néznek valamilyen igényük szerint letöltött rövid vagy hosszú video tartalmat.

Teljes gőzzel előre!

Amíg az összes válaszadók többsége, 68 százaléka azt mondja, hogy nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, addig egyharmaduk (32%) megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni. Az európai átlag pedig 83 százalék.

Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on
A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.
Figyelmet érdemel itt egy újabb kutatás az USA-ban, amely szerint azok közül, akik azt mondták, hogy lemondanák a hagyományos műsorvételt, nagyon kevesen váltották valóra tervüket.

„A csak online video szolgáltatások növekvő népszerűsége továbbra is nyomást gyakorol a hálózati, kábeles és műholdas tartalomszolgáltatókra, de valószínűtlen, hogy bármelyik is eltűnne” – mondta Clarken. – „Egyes fogyasztók ugyan visszavesznek a hagyományos tévé szolgáltatások használatából, de sokan nem vágják el teljesen a szálakat. Legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást. Sőt, inkább a video programok online, hálózati és többcsatornás szolgáltatói találkoznak ugyanazokkal a kihívásokkal;  mint például a fogyasztók elvárásainak gyors változása, a túlkínálat, illetve a tartalom költségeinek emelkedése. Rövidtávon nem a szolgáltatások lemondása fenyeget leginkább. Ugyanis a fogyasztók értékelik a prémium színvonalú szolgáltatások vagy hálózatok előnyeit. Inkább választják a csatornák karcsúbb csomagjait, amelyek megfelelnek igényeiknek és pénztárcájuknak”.

Jelenleg a média környezetének egyetlen szilárd jellemzője a folytonos változás. Lehet, hogy amikor betört a piacra az igény szerinti videó anyagok letöltése, csak újabb tényező jelent meg, amely növeli a média széttöredezettségét. De mindenképpen folytatódik vele a vad vihar, amelybe a telekommunikáció most már több mint egy évtizede belekerült. És egyhamar nem csillapodik a változások ereje. A nézők megnyerése soha nem volt nehezebb, mint jelenleg. Bár a változás és a bizonytalanság nehézségeket okoz a tartalomszolgáltatóknak, fontos számukra, hogy mozgékonyak, rugalmasak maradjanak, és elébe menjenek a következő kihívásoknak.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo