Online médiapiac cikkek
Egy egész iparágat vág haza a reklámadó módosítás
Bár első látásra úgy néz ki, hogy elengedi a kormány a reklámadót, hosszabb távon közel duplázódó teherről van szó a nagyobb árbevételű cégek esetében. Szakmai szervezetek szerint ez kigazdálkodhatatlan és elveszi a piacban rejlő növekedési lehetőséget.
A Facebook olyan mint egy levehetetlen szemüveg – és torzít
Egy olyan jelenség elharapózására figyelmeztetett bennünket Eli Pariser, amely ma már szinte levehetetlen szemüvegként torzítja a látásunkat. Egy „szűrőbuborék” jelenségről beszél, amely miatt a közösségi oldalak felhasználóinak személyre szabott szűrőkön keresztül jelennek meg a hírek és az információk. A TOPTALQ elemzése szerint az amerikai elnökválasztás a gyakorlatban is rávilágított erre a jelenségre.
Mindig a tartalom lesz a király
Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Elkelt az online állásközvetítő
A válságot ugyancsak megszenvedő állásközvetítő portálok 2010 óta ismét növekvő bevételt produkálnak a régióban. A javuló eredmények felkeltették a befektetők érdeklődését is, mint azt a napokban lezárult hazai tranzakció is bizonyítja, amelynek keretében a finn Alma Media - a KBC Securities közreműködésével - megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és álláskereső portáljait 24 millió euróért.