Elkelt az online állásközvetítő

A válságot ugyancsak megszenvedő állásközvetítő portálok 2010 óta ismét növekvő bevételt produkálnak a régióban. A javuló eredmények felkeltették a befektetők érdeklődését is, mint azt a napokban lezárult hazai tranzakció is bizonyítja, amelynek keretében a finn Alma Media - a KBC Securities közreműködésével - megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és álláskereső portáljait 24 millió euróért.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lezárult a napokban az a hazai viszonylatban jelentősnek mondható internetes médiapiaci tranzakció, amelynek során az Alma Media finn médiavállalkozás 24 millió euróért megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és – kereső portáljait. A megvásárolt álláshirdetési portálok számos országban, így Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában  és Bosznia Hercegovinában is meghatározó jelenléttel rendelkeznek. A megvásárolt portfólió részesedés-arányosan 8.5 millió euró bevétellel és 2.8 millió euró EBITDA-val (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel) rendelkezik.

„A válság kezdetén az online álláshirdetési piac is jelentősen visszaesett Kelet-Európában, de 2010-től újra növekedni kezdett, olyannyira, hogy az elmúlt két évben a régió egyes országai közül a piac évi 10 százalékot meghaladó mértékben bővült” – mondta Herczku György a tranzakcióban az Alma Media pénzügy tanácsadójaként közreműködő KBC Securities corporate finance üzletágának vezetője.

Új befektetésével és két korábbi akvizíciójával az Alma Media rövid időn belül Kelet és Közép-Európa online álláshirdetési és keresési piacának meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. A tranzakcióban közreműködő KBC Securities továbbra is az egyik legaktívabb M&A tanácsadó Magyarországon és a kelet-európai régióban, cégeladásokban vagy éppen akvizíciókon keresztüli terjeszkedésben segítve ügyfeleit.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo