Elkelt az online állásközvetítő

A válságot ugyancsak megszenvedő állásközvetítő portálok 2010 óta ismét növekvő bevételt produkálnak a régióban. A javuló eredmények felkeltették a befektetők érdeklődését is, mint azt a napokban lezárult hazai tranzakció is bizonyítja, amelynek keretében a finn Alma Media - a KBC Securities közreműködésével - megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és álláskereső portáljait 24 millió euróért.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lezárult a napokban az a hazai viszonylatban jelentősnek mondható internetes médiapiaci tranzakció, amelynek során az Alma Media finn médiavállalkozás 24 millió euróért megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és – kereső portáljait. A megvásárolt álláshirdetési portálok számos országban, így Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában  és Bosznia Hercegovinában is meghatározó jelenléttel rendelkeznek. A megvásárolt portfólió részesedés-arányosan 8.5 millió euró bevétellel és 2.8 millió euró EBITDA-val (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel) rendelkezik.

„A válság kezdetén az online álláshirdetési piac is jelentősen visszaesett Kelet-Európában, de 2010-től újra növekedni kezdett, olyannyira, hogy az elmúlt két évben a régió egyes országai közül a piac évi 10 százalékot meghaladó mértékben bővült” – mondta Herczku György a tranzakcióban az Alma Media pénzügy tanácsadójaként közreműködő KBC Securities corporate finance üzletágának vezetője.

Új befektetésével és két korábbi akvizíciójával az Alma Media rövid időn belül Kelet és Közép-Európa online álláshirdetési és keresési piacának meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. A tranzakcióban közreműködő KBC Securities továbbra is az egyik legaktívabb M&A tanácsadó Magyarországon és a kelet-európai régióban, cégeladásokban vagy éppen akvizíciókon keresztüli terjeszkedésben segítve ügyfeleit.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo