Lezárult a napokban az a hazai viszonylatban jelentősnek mondható internetes médiapiaci tranzakció, amelynek során az Alma Media finn médiavállalkozás 24 millió euróért megvette a Lapcom Csoport online álláshirdetési és – kereső portáljait. A megvásárolt álláshirdetési portálok számos országban, így Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában és Bosznia Hercegovinában is meghatározó jelenléttel rendelkeznek. A megvásárolt portfólió részesedés-arányosan 8.5 millió euró bevétellel és 2.8 millió euró EBITDA-val (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel) rendelkezik.
„A válság kezdetén az online álláshirdetési piac is jelentősen visszaesett Kelet-Európában, de 2010-től újra növekedni kezdett, olyannyira, hogy az elmúlt két évben a régió egyes országai közül a piac évi 10 százalékot meghaladó mértékben bővült” – mondta Herczku György a tranzakcióban az Alma Media pénzügy tanácsadójaként közreműködő KBC Securities corporate finance üzletágának vezetője.
Új befektetésével és két korábbi akvizíciójával az Alma Media rövid időn belül Kelet és Közép-Európa online álláshirdetési és keresési piacának meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. A tranzakcióban közreműködő KBC Securities továbbra is az egyik legaktívabb M&A tanácsadó Magyarországon és a kelet-európai régióban, cégeladásokban vagy éppen akvizíciókon keresztüli terjeszkedésben segítve ügyfeleit.