Online kereskedelem cikkek


A cégadatokból is látszik: az onlineban van a pénz

A cégadatokból is látszik: az onlineban van a pénz 

Változatlanul egyre többen élnek az internet nyújtotta lehetőségekkel, és szerzik be a karácsonyi ajándékokat a világhálóról. A növekvő népszerűségnek köszönhetően az online kereskedelemmel foglalkozó cégek bevétele egyötödével lett magasabb 2015-ben. Persze a forgalom nem minden, a piaci szereplők közel harminc százaléka – köztük a legnagyobbak is – veszteségesen működnek.
31 milliárd ment el játékra

31 milliárd ment el játékra 

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák. Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint – a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten volt.
Kemény ellenőrzésekre számíthatnak a webshopok

Kemény ellenőrzésekre számíthatnak a webshopok 

Jövőre az e-kereskedelem kerül a fogyasztóvédelem fókuszába, kiemelte ellenőrzésekre számíthatnak a webshopok. január elsejétől változik a fogyasztóvédelem intézményrendszere, 197 járásban megjelenik a fogyasztóvédelmi feladatkör, itt első fokú hatóságként járnak el, a másodfok országos illetékességgel a Pest megyei kormányhivatalhoz kerül.
Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?

Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt? 

A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.
Retteghetnek a tisztességtelen webshopok

Retteghetnek a tisztességtelen webshopok 

A tisztességesebb elektronikus kereskedelem érdekében módosította kedden az Országgyűlés az elektronikus hírközléssel és a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos törvényeket a kormány kezdeményezésére, így adatbázis készül jövőre a tisztességtelen online kereskedőkről.
Erősen sikerült a szezon rajt

Erősen sikerült a szezon rajt 

Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek

Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek 

Idén minden eddiginél nagyobb lehet a forgalom a Black Friday, azaz a Fekete Péntek napján. A vásárlók tizede tudatosan készül az eseményre, a kereskedők pedig egyre nagyobb számban csatlakoznak a kezdeményezéshez. Ugyanakkor ilyenkor megszaporodnak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszok.
Ne csak egyetlen napról szóljon a Black Friday

Ne csak egyetlen napról szóljon a Black Friday 

Az idei Black Friday a szakemberek várakozásai szerint még a tavalyinál is nagyobb durranás lehet a kereskedelemben. Az akciókkal, leárazásokkal becsábított fogyasztók tömegeinek azonban hosszú távon is hasznát veheti egy vállalat. Mutatjuk, hogyan!
A magyarok is ráharaptak a Black Fridayre

A magyarok is ráharaptak a Black Fridayre 

Egyre nő a magyar online kiskereskedelemben a Black Friday jelentősége. Bár csak néhány éve gyűrűzött be hazánkba az amerikai szokás, népszerűségét jól mutatják a Google-keresések növekvő számai, valamint a gomba módjára szaporodó, különleges hazai Black Friday akciók.
Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót

Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót 

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: a Google-al érdemes készülni a karácsonyra.

Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk 

Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából 

A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.

Idén szép lesz a karácsony a kereskedőknek 

Minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján. Érdemes már most készülni a rohamra. Az idei év egésze nagyon jól telt a kereskedőknek, az éves forgalomnövekedés meghaladja az öt százalékot a boltokban.

Kínában az online eladáshoz is jelen kell lenni 

Kína a világ legnagyobb e-piaca, vonzó is a magyar cégeknek. De nem sokat ér az itt megszerzett tudás. Az online sikerekhez is fontos a személyes jelenlét, és tudni kell, mik azok a nekünk talán észrevehetetlen apróságok, amin bukhat az üzlet.

Mindent felülír a mobil 

Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.

Hobbinak indult, ma megkerülhetetlen: 25 éve van magyar internet 

Ma lett negyedszázada, hogy bejegyezték az első „.hu-s” domainnevet, ezzel Magyarországon hivatalosan is megkezdődött az internet előretörése. 25 éve kezdődött itthon a digitális forradalom, de sok kisvállalkozás mintha még mindig a nyolcvanas években élne.

Ideje odafigyelni a mobilra 

Fordulat az e-kereskedelemben: a Criteo kutatási eredményei szerint hamarosan több vásárlás történik mobilon, mint asztali gépen. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak.

Rászáll a webshopokra a kormány 

Megemelné az NGM a szabálytalanságot elkövető internetes áruházakra kiszabható bírságok összegét, mégpedig nem is kicsit. Főleg a kicsiknek lesz ez gond.

Mobil nélkül? Öngyilkosság 

Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.

Már most gyúrjunk a Black Friday-re 

Az idei év bővelkedett olyan eseményekben, amelyek felpörgethették az eladásokat a kiskereskedelemben, gondoljunk csak a foci-EB-re, az Olimpiára, a most zárult iskolakezdési akciókra. De máris kopogtat a következő nagy esemény, a Black Friday, amivel kezdetét veszi az ünnepi szezon a boltokban – és érdemes már most készülni rá.

Ez a nyár a sportról szólt 

Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.

Rugalmasan kezelik a szabályokat a kereskedők 

Az online kereskedelem fellendülésével egyre fontosabbá válik a fogyasztók védelme a tisztességtelen kereskedelmi magatartással szemben. Ezért maguk a fogyasztók tehetik a legtöbbet, de a legtöbben mind a mai napig nincsenek tisztában a jogaikkal.

Iskolakezdés: nem csak mi hagyjuk a bevásárlást az utolsó pillanatra 

A gyerekek iskolakezdésre való felkészítése nem könnyű feladat, mégis egyre többen hagyják az utolsó pillanatra. A nehézségekkel azonban a világ összes szülőjének szembe kell néznie, és a taneszközök online beszerzése bárki számára megkönnyítheti ezt az időszakot!

Az egész világgal meg kell küzdeniük a magyar cégeknek 

A magyar online vásárlók 75 százaléka rendszeresen rendel külföldi webáruházakból. A legnépszerűbbek a kínai, németországi, egyesült királyságbeli, és az egyesült államokbeli webshopok. Emellett egyre többen látunk pénzkeresési lehetőséget az e-kereskedelemben: 10% értékesít már nem használt személyes tárgyakat az interneten, és 8% kap online kifizetéseket az interneten nyújtott szolgáltatásokért.

Aki nem fejleszt, az le is húzhatja a rolót 

A kiskereskedelmi cégek sem hanyagolhatják el a digitális fejlesztést és innovációt. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak, ezen a terepen pedig csak állandó fejlődéssel lehet versenyben maradni – derült ki a UPS felméréséből.

Nincs Wi-Fi? Oda nem is megyünk 

A magyarok 65%-a rendkívül hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében és a nyaralás során 87% csatlakozik fel a világhálóra. A Wi-Fi elérés a magyar utazók 48%-a számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor, míg a lengyelek a mosógépet tartják szem előtt, a görögök pedig a városközpontban szeretnek lakni.

Hét módszer a több online vásárlóért 

Az online áruházak sikeres üzemeltetésében és az elégedett vásárlókör megteremtésében a minőségi termékeken és szolgáltatásokon túl ma már óriási a szerepe a kereshetőségnek és az oldalon elérhető fizetési megoldásoknak. Mutatunk hét technikát, amellyel sikeresebb lehet a webshop.

Hitelből veszünk tévét az Eb-re 

A júniusi labdarúgó-Eb továbbélénkítheti a már egyébként is növekvő magyarországi áruhitel-piacot, hiszen nőhet a kereslet a televíziók iránt – vélik a Magyar Cetelem Bank szakértői. A Cetelem felmérése szerint az internet előretörése mellett is stabil a televíziózás népszerűsége, amely az Eb alatt várhatóan kiugrást mutat majd.

A fizetett kommentet is külön jelölni kell 

Mindössze egy-két éve maradt a magyarországi webshopoknak és árösszehasonlító oldalaknak, hogy átnézzék a rendszerüket, jön ugyanis az új uniós szabályozás, ami a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szankcionálja.

A logisztikának is szárnyakat ad az e-kereskedelem 

Az online kereskedelem meredek fejlődése az ipari logisztikai szegmensnek is szárnyakat ad, a fellendülés hatására több webshop üzemeltető évente ötven százalékkal is bővíti az általa bérelt raktárhelyiségeket.

Tíz webshop harap a legnagyobbat az online tortából 

Egyre jobban koncentrálódik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, jelenleg a tíz legnagyobb szereplő a teljes online kiskereskedelmi forgalom harmadát adja. Ez nem azt jelenti, hogy nincs növekedési lehetőség: a teljes online piac 16 százalékkal bővül és most már a mindennapi élelmiszerek rendelése is növekedésnek indult.

Nagyot lehet szakítani a foci EB-n 

Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.

15 millió csomag megy át a futárok kezén 

Még mindig szeretik a magyarok a személyes átvételt az online vásárlás esetén, de a kép lassan változni kezd. 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.

Minden eladható, csak jó időzítés kell hozzá 

Megfelelő időzítéssel bármi eladható – vallják az igazán gyakorlott aprózók. A többségnek a pénzspórolás és a környezettudatosság a két fő motivációja, melyek új társadalmi réteget vonzottak be a netes adásvételbe, ami mára egyenesen szárnyal.

Többet vásárolunk, mert visszakaptuk a vasárnapot 

Várhatóan tovább folytatódik a fellendülés a kiskereskedelemben, a reálkeresetek növekedése, az állami adócsökkentések és a vasárnapi boltzár eltörlése ugyanis növelheti a fogyasztók vásárlási kedvét. Most már a munkaerőhiány a legnagyobb baj.

ÁSZF: jó lesz a konkurenciáé? 

Az online értékesítéssel foglalkozó kkv-k többsége szerencsére azt már tudja, hogy a jogszerű működéshez szükség van az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) megfogalmazására és közzétételére. Azonban sokan nem akarnak ügyvédet megfizetni, hogy egyedi szerződést hozzon létre a cég számára. Használhatjuk másokét? Szakértőnk segít!

Újító hangulatban a magyar webshopok 

Optimisták a magyar webáruházak a jövőt illetően, tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban – derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából. A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.

Tényleg csak a hülyéknek nincs webshopja? 

Egyre népszerűbb az online vásárlás a magyarországi fogyasztók körében, ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál a piacban. A magyar kkv-k többsége ennek ellenére nem él a digitális világ lehetőségeivel, it-eszközeit tekintve pedig egyenesen a középkorban ragadt.

Kommenthuszárok hasítják a netet 

Az okoseszközök terjedése jelenti a fejlődés motorját az online kereskedelemben és a digitális marketingben. Ezért fontos tudnunk, hogy kik és mire használják az okoseszközöket – egy friss kutatás most ennek eredt a nyomába.

A neten megnézzük, a boltban megvesszük 

Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25%-a, addig tavaly már 50%-uk tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt

Jön az első magyar Ecommerce Expo 

A hazai e-kereskedelmi forgalom 2014-ben elérte a 273 milliárd forintot (26%-os növekedés), míg ez a szám a 2015-ös évet vizsgálva már a 340 milliárd forintot is megközelítheti a szakértők szerint. Az elmúlt 5 évben gyakorlatilag megduplázódott, míg 10 éves távlatot nézve megtízszereződött a szektor árbevétele. Ezt a dinamikusan növekvő területet mutatja be a 2016. március 24-én, Budapesten megrendezésre kerülő Ecommerce Expo

Az autópiac is a netre költözik 

Európa meghatározó piacán, Németországban az autók közel 10 százalékát már online felületen értékesítik és az előrejelzések szerint ez a szám még növekedni fog. Az eredeti autógyáraknak és a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell a gyors változáshoz – mondja a Roland Berger tanulmánya.

Nem csak karácsonykor lehet ám eladni 

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.

Ezt ki kell írni minden webáruházra 

Az európai, így a magyar online webáruházaknak és online piactereknek is kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az uniós online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint e-mail címüket. Az európai online vitarendezési platform 2016. február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára.

A krémek is a Facebookra mennek 

A kozmetikai ipar sem vonhatja ki magát az általános kereskedelmi trendek alól - vagyis az online értékesítés növelésén belül a mobilra és a közösségi oldalas marketingre kell koncentrálni a sikerhez.

Mobilfizetés? Az meg mi? 

Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben, mivel a magyar lakosság egyáltalán nincs tisztában a mobilfizetési megoldásokkal.

Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs 

A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.

Köszönjük Black Friday 

Elemzők szerint idén is folytatódhat a kiskereskedelmi forgalom növekedése, a novemberi adatokat a mosógépcsere-program és a Fekete Péntek húzta fel.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo