Online kereskedelem cikkek


Téglát is inkább online veszünk

Téglát is inkább online veszünk 

Látványosan változnak a lakosság vásárlási szokásai az építőipar területén. Jelentősen megerősödött az interneten való tájékozódás, információszerzés, egyre tudatosabbak a megrendelők és erősödött az online építőanyag vásárlás 2015-ben. Az országgyűlés által most megszavazott áfa csökkentés miatt várható élénkülés tovább erősítheti e trendeket. 2016. online építőanyag kereskedelem éve lehet – állítja a Mapei Kft. ügyvezetője.
A cégek közti üzletbe is betört a net

A cégek közti üzletbe is betört a net 

Magyarországon egyre gyorsabban bővül a cégek közötti (B2B) online kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest – derült ki a Tablazat.hu online beszerzési portál elemzéséből.
Mindenki ráugrik a fekete péntekre, és még csak most jön a Karácsony

Mindenki ráugrik a fekete péntekre, és még csak most jön a Karácsony 

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Így fognak visszatérni a vásárlók

Így fognak visszatérni a vásárlók 

A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Nem megvenni akarjuk, csak használni

Nem megvenni akarjuk, csak használni 

A használat, a hozzáférés fontosabbá válik, mint a tulajdon? Valószínűnek tűnik, hiszen ma már egyre nagyobb teret hódít a bérlés, a csere és a közösségi fogyasztás Magyarországon is - derült ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból.
Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat

Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat 

A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.
Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen

Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen 

Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. A kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük. De ezeket el is kerülhetjük, a Webshop Experts szakértőjének segítségével megmutatjuk, hogyan!
Mit és kinek lehet online eladni?

Mit és kinek lehet online eladni? 

Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online, háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben. A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória. A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen – derül ki az Extreme Digital felméréséből.
Baba-mama webáruház lett a 2015-es év Ország Boltja

Baba-mama webáruház lett a 2015-es év Ország Boltja 

Az idei Ország Boltja gálán a Pihe-Tex online bababolt vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat.Az Ország Boltja versenyt júliusban indította el az Árukereső.hu azzal a céllal, hogy kiderüljön, mely webáruházakat tartják a legjobbnak a vásárlók népszerűségi és minőségi kategóriákban. Az idei az 5. alkalom, amikor az online kereskedelemben tevékenykedő szereplők megmérettetik szolgáltatásukat.
Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet

Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet 

Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.

Milyen színű legyen a webshop? 

A webáruház tervezésének folyamatában az egyik legkritikusabb pont a design, ugyanis itt megjelennek olyan szubjektív faktorok, mint a színek – ahol csak egy alapos piackutatás segíthet döntésre jutni.

Idegen nyelvű webshop? Csak haladóknak 

Webáruházat indítani magyarul sem egyszerű, de külön izgalmassá válik a dolog, ha több nyelv is szóba kerül. Ilyenkor ugyanis nem csak a fordításokkal kell megküzdeni, de bizony technikailag és marketing ügyileg is sok érdekes kérdés felmerül. Szakértő partnerünk a Webshop Experts segítségével megmutatjuk, hogy milyen megoldások vannak a többnyelvűség kivitelezésére, mikor melyiket célszerű választani, és milyen módon lehet az egyes problémákat megoldani!

Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért 

2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.

Mit érdemes automatizálni a webáruházban? 

A legtöbb webáruházban eljön az a pillanat, amikor nehézkesebbé válik a megrendelések összeállítása és egyre több időnket veszi el. Míg kezdőként napi 1-5 csomagot kellett összeállítanunk mostanra akár napi 10, 20 vagy akár napi 50, 100 megrendelést is kezelnünk kell. Mutatunk néhány lépést, amivel hatékonyabbá, gyorsabbá tehetjük a működésünket.

Az E-bay a legmenőbb online pláza 

Egyre többen vásárolunk a weben, minden statisztika ezt támasztja alá. A legnagyobb forgalmat magyar webáruházakon keresztül bonyolítjuk, de jut amerikai és kínai projekteknek hely. A top 10 webshop viszont letarolja a piac ötödét, a top 30 pedig majdnem a teljes forgalom felét.

Ezen lehet spórolni webáruház indításakor 

Ha Önnek (is) korlátozottak az anyagi erőforrásai, akkor bizony alaposan végig kell gondolni, hogy mire költi a pénzt, mikor elindítja új webáruházát. Sokan követik el azt a hibát, hogy kevésbé fontos dolgokra sok pénzt szórnak el, míg más, fontosabb dolgokon spórolnak, és ezzel sokkal több kárt okoznak, mint amennyit nyernek vele – vélekednek a Webshop Experts szakértői.

Egyre jobban mennek a webshopok 

Még mindig nem nyitnak a külföldi vásárlók felé a magyar webshopok, de ennek ellenére nőnek a bevételek - ha valaki elég türelmes. Ez derül ki többek között az idei Nagy Webáruház Felmérésből.

A csütörtök lett az új bevásárlónap 

Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt tettük, derül ki a MasterCard legfrissebb adataiból. A kártyatársaság kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a csütörtök lett az egyik új bevásárló nap.

Jönnek az első weboldal letiltások itthon is 

Több mint száz olyan weboldalt azonosítottak a magyar szervek és nyomozóhatóságok a nemzetközi PANGEA akció keretében, amelyek gyanús gyógyszereket és étrend-kiegészítőket kínáltak. Ezek közül a jogellenesen működők hamarosan elérhetetlenné válnak.

Rakétaként száguld a magyar e-kereskedelem 

Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz - közölte a SzEK.org.

A vásárlók szívének kulcsa: a logisztika 

Idén várhatóan lassul az új vásárlók belépése az online kiskereskedelembe, ezért a forgalom növeléséhez a fogyasztók aktivitásának növelésére lesz szükség a webshopoknál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.

Kik uralják a magyar netpiacot? 

A hazai webshopok a magyar megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak – derül ki a GFK felméréséből. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.

Itt van a vasárnapi boltzár pozitív hatása 

Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,7 százaléka – derült ki az eNET Internetkutató Kft. friss kutatásából. Az online kereskedők több fogyasztót tudnak elcsábítani a vasárnapi zárva tartás miatt.

Az online piacterek öt végzetes buktatója 

Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.

Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk 

Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.

Logót kapnak a biztonságos online patikák 

Idén júliustól egy logó segítségével lehet majd beazonosítani a biztonságosan működő online gyógyszertárakat az unió tagállamaiban, így Magyarországon is - hangzott el egy gyógyszerhamisításról szóló budapesti sajtótájékoztatón szerdán.

Öröm a KDNP-nek? Vásárlás helyett pizzát rendelnek a családok 

A leleményes magyarok hamar rájöttek, hogyan juthatnak ételhez a hét utolsó napján, hiszen az online ételrendelő portálokra nem vonatkozik az új boltzár, így ezeknél a kiszolgáló egységeknél jelentősen, néhol 30 százalékkal nőtt a forgalom.

Van amiben verjük a szomszédokat 

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.

Tusfürdőt szívesebben veszünk a neten, mint sajtot 

Minden hatodik magyar fogyasztó vásárolt már interneten az élelmiszer-kiskereskedelemben kapható árut, amit házhoz szállítottak neki. Rajtuk kívül pedig a magyar fogyasztók több mint fele kész arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket.

Keresik a legjobb internetes kereskedőt 

Vasárnaponként derül ki manapság igazán, hogy miért is szeretjük a webshopokat: Soha nincsenek zárva, nem kell sorba állni és nem néznek furcsán, ha hatodjára megyünk vissza megnézni még egyszer a kiszemelt terméket. Sőt, egy igazán jó webshop ezt észreveszi és segít összehasonlítani, másikat találni, dönteni vagy csak ajánl egy jó akciót.

Már a nyuszi is a neten vásárol 

Egy felmérés szerint idén átlagosan 4-5000 forintot szánnak egy-egy gyerekre a családok, a legtöbben társasjátékot vagy építőjátékot vesznek ajándékba. Az ünnepek előtt megnő az online bankkártyás vásárlások száma: 64 százaléka a családoknak webshopon keresztül vesz ajándékot.

Elad a weben? Erre ügyeljen! 

Egyre népszerűbb az interneten keresztül bonyolított használtcikk-kereskedelem, mind többen adnak-vesznek ingóságokat - például használt gyerekruhákat, elektronikai eszközöket, háztartási kisgépeket - a világhálón, ennek azonban adóvonzata is lehet - hívja fel a figyelmet az adóhivatal.

Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem 

Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.

Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók 

Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.

A piperék és a vitaminok húzzák az online piacot 

A napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a piperék és kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória – derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Reportjából. Emellett az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése.

A karácsony viszi a hátán az online kereskedelmet 

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül.

Ezért érdemes befektetni az okostelefonos vásárlókba 

A mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak.

Ez vár ránk a weben 

Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!

Ezek Európa legjobb appjai 

A MasterCard bemutatta 36 európai ország legjobb mobilvásárlási alkalmazásait. A Mobile Top App Index 19 kiskereskedelmi kategóriában mutatja be a legjobb vásárlási alkalmazásokat és rávilágít a legfontosabb ágazati trendekre.

Tovább folyik a harc az apróhirdetési piacon 

A meglehetősen mozgalmas, felvásárlásokkal, márkanévváltással és újításokkal tűzdelt 2014-es év után az online apróhirdetési piac uralmáért folytatott verseny 2015-ben is folytatódik.

Tippek, trükkök, tanácsok online kereskedőknek 

Dinamikusan növekvő szektor a webáruházaké, érdemes hát időben megjelennie a neten minden kereskedőnek! De hogy készüljünk fel megfelelően? És kell-e valamit kezdeni online is a vasárnapi zárva tartás új szabályával? Szakértőinktől megtudhatja!

A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók 

A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek 

Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat? 

2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac a bónuszos/kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és a vásárlói klubokat tömöríti.

Már a játékpiacot is elérte az online forradalom 

Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.

Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak 

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

Még szigorúbb a vasárnapi zárvatartás szabálya 

Pontosította a boltok zárvatartásáról szóló törvényt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM): az online megrendelt termékek vasárnapi kiszállítását is megtiltották.

A "boltélményt" keresik a vásárlók 

A vásárlók 79 százaléka még mindig boltban vásárol termékeket, az üzletek tehát nem vesztettek népszerűségükből az online kereskedelem terjedése miatt. A vásárlók társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és a legtöbb vásárló még mindig szereti látni, érezni és lehetőség szerint azonnal megvenni az árucikket.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Ömlik a fegyver Ukrajnába

Ömlik a fegyver Ukrajnába 

Ukrajnai háború - Minden eddiginél nagyobb katonai segélyt nyújt a brit kormány Ukrajnának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo