Online kereskedelem cikkek
Nagyon pörög az online kereskedelem
Egyre többen élnek az internetes vásárlás lehetőségével Magyarországon, így nem véletlen, hogy 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a 2015-ös év is hasonló bővülést hozhat, ugyanakkor sok nagy szereplő veszteséget könyvelt el.
Téglát is inkább online veszünk
Látványosan változnak a lakosság vásárlási szokásai az építőipar területén. Jelentősen megerősödött az interneten való tájékozódás, információszerzés, egyre tudatosabbak a megrendelők és erősödött az online építőanyag vásárlás 2015-ben. Az országgyűlés által most megszavazott áfa csökkentés miatt várható élénkülés tovább erősítheti e trendeket. 2016. online építőanyag kereskedelem éve lehet – állítja a Mapei Kft. ügyvezetője.
A cégek közti üzletbe is betört a net
Magyarországon egyre gyorsabban bővül a cégek közötti (B2B) online kereskedelem, aminek köszönhetően éveken belül behozható az ország 4-5 éves lemaradása, a globális piac trendjeihez képest – derült ki a Tablazat.hu online beszerzési portál elemzéséből.
Mindenki ráugrik a fekete péntekre, és még csak most jön a Karácsony
Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Így fognak visszatérni a vásárlók
A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Nem megvenni akarjuk, csak használni
A használat, a hozzáférés fontosabbá válik, mint a tulajdon? Valószínűnek tűnik, hiszen ma már egyre nagyobb teret hódít a bérlés, a csere és a közösségi fogyasztás Magyarországon is - derült ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból.
Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat
A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.
Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen
Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. A kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük. De ezeket el is kerülhetjük, a Webshop Experts szakértőjének segítségével megmutatjuk, hogyan!
Mit és kinek lehet online eladni?
Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online, háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben. A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória. A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen – derül ki az Extreme Digital felméréséből.
Baba-mama webáruház lett a 2015-es év Ország Boltja
Az idei Ország Boltja gálán a Pihe-Tex online bababolt vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat.Az Ország Boltja versenyt júliusban indította el az Árukereső.hu azzal a céllal, hogy kiderüljön, mely webáruházakat tartják a legjobbnak a vásárlók népszerűségi és minőségi kategóriákban. Az idei az 5. alkalom, amikor az online kereskedelemben tevékenykedő szereplők megmérettetik szolgáltatásukat.
Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet
Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.
Milyen színű legyen a webshop?
A webáruház tervezésének folyamatában az egyik legkritikusabb pont a design, ugyanis itt megjelennek olyan szubjektív faktorok, mint a színek – ahol csak egy alapos piackutatás segíthet döntésre jutni.
Idegen nyelvű webshop? Csak haladóknak
Webáruházat indítani magyarul sem egyszerű, de külön izgalmassá válik a dolog, ha több nyelv is szóba kerül. Ilyenkor ugyanis nem csak a fordításokkal kell megküzdeni, de bizony technikailag és marketing ügyileg is sok érdekes kérdés felmerül. Szakértő partnerünk a Webshop Experts segítségével megmutatjuk, hogy milyen megoldások vannak a többnyelvűség kivitelezésére, mikor melyiket célszerű választani, és milyen módon lehet az egyes problémákat megoldani!
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért
2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
Mit érdemes automatizálni a webáruházban?
A legtöbb webáruházban eljön az a pillanat, amikor nehézkesebbé válik a megrendelések összeállítása és egyre több időnket veszi el. Míg kezdőként napi 1-5 csomagot kellett összeállítanunk mostanra akár napi 10, 20 vagy akár napi 50, 100 megrendelést is kezelnünk kell. Mutatunk néhány lépést, amivel hatékonyabbá, gyorsabbá tehetjük a működésünket.
Az E-bay a legmenőbb online pláza
Egyre többen vásárolunk a weben, minden statisztika ezt támasztja alá. A legnagyobb forgalmat magyar webáruházakon keresztül bonyolítjuk, de jut amerikai és kínai projekteknek hely. A top 10 webshop viszont letarolja a piac ötödét, a top 30 pedig majdnem a teljes forgalom felét.
Ezen lehet spórolni webáruház indításakor
Ha Önnek (is) korlátozottak az anyagi erőforrásai, akkor bizony alaposan végig kell gondolni, hogy mire költi a pénzt, mikor elindítja új webáruházát. Sokan követik el azt a hibát, hogy kevésbé fontos dolgokra sok pénzt szórnak el, míg más, fontosabb dolgokon spórolnak, és ezzel sokkal több kárt okoznak, mint amennyit nyernek vele – vélekednek a Webshop Experts szakértői.
Egyre jobban mennek a webshopok
Még mindig nem nyitnak a külföldi vásárlók felé a magyar webshopok, de ennek ellenére nőnek a bevételek - ha valaki elég türelmes. Ez derül ki többek között az idei Nagy Webáruház Felmérésből.
A csütörtök lett az új bevásárlónap
Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt tettük, derül ki a MasterCard legfrissebb adataiból. A kártyatársaság kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a csütörtök lett az egyik új bevásárló nap.
Jönnek az első weboldal letiltások itthon is
Több mint száz olyan weboldalt azonosítottak a magyar szervek és nyomozóhatóságok a nemzetközi PANGEA akció keretében, amelyek gyanús gyógyszereket és étrend-kiegészítőket kínáltak. Ezek közül a jogellenesen működők hamarosan elérhetetlenné válnak.
Rakétaként száguld a magyar e-kereskedelem
Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz - közölte a SzEK.org.
A vásárlók szívének kulcsa: a logisztika
Idén várhatóan lassul az új vásárlók belépése az online kiskereskedelembe, ezért a forgalom növeléséhez a fogyasztók aktivitásának növelésére lesz szükség a webshopoknál – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.
Kik uralják a magyar netpiacot?
A hazai webshopok a magyar megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak – derül ki a GFK felméréséből. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.
Itt van a vasárnapi boltzár pozitív hatása
Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,7 százaléka – derült ki az eNET Internetkutató Kft. friss kutatásából. Az online kereskedők több fogyasztót tudnak elcsábítani a vasárnapi zárva tartás miatt.
Az online piacterek öt végzetes buktatója
Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.
Logót kapnak a biztonságos online patikák
Idén júliustól egy logó segítségével lehet majd beazonosítani a biztonságosan működő online gyógyszertárakat az unió tagállamaiban, így Magyarországon is - hangzott el egy gyógyszerhamisításról szóló budapesti sajtótájékoztatón szerdán.
Öröm a KDNP-nek? Vásárlás helyett pizzát rendelnek a családok
A leleményes magyarok hamar rájöttek, hogyan juthatnak ételhez a hét utolsó napján, hiszen az online ételrendelő portálokra nem vonatkozik az új boltzár, így ezeknél a kiszolgáló egységeknél jelentősen, néhol 30 százalékkal nőtt a forgalom.
Van amiben verjük a szomszédokat
Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.
Tusfürdőt szívesebben veszünk a neten, mint sajtot
Minden hatodik magyar fogyasztó vásárolt már interneten az élelmiszer-kiskereskedelemben kapható árut, amit házhoz szállítottak neki. Rajtuk kívül pedig a magyar fogyasztók több mint fele kész arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket.
Keresik a legjobb internetes kereskedőt
Vasárnaponként derül ki manapság igazán, hogy miért is szeretjük a webshopokat: Soha nincsenek zárva, nem kell sorba állni és nem néznek furcsán, ha hatodjára megyünk vissza megnézni még egyszer a kiszemelt terméket. Sőt, egy igazán jó webshop ezt észreveszi és segít összehasonlítani, másikat találni, dönteni vagy csak ajánl egy jó akciót.
Már a nyuszi is a neten vásárol
Egy felmérés szerint idén átlagosan 4-5000 forintot szánnak egy-egy gyerekre a családok, a legtöbben társasjátékot vagy építőjátékot vesznek ajándékba. Az ünnepek előtt megnő az online bankkártyás vásárlások száma: 64 százaléka a családoknak webshopon keresztül vesz ajándékot.
Elad a weben? Erre ügyeljen!
Egyre népszerűbb az interneten keresztül bonyolított használtcikk-kereskedelem, mind többen adnak-vesznek ingóságokat - például használt gyerekruhákat, elektronikai eszközöket, háztartási kisgépeket - a világhálón, ennek azonban adóvonzata is lehet - hívja fel a figyelmet az adóhivatal.
Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.
Gombnyomással vásárolhatnak a Facebook-felhasználók
Az Amerikai Egyesült Államokban a Facebook-felhasználók nemsokára pénzt is küldhetnek egymásnak. Ezért az applikáció egy új, dollár-szimbólumos gombot fog kapni. Az újítás várhatóan felpörgeti a közösségi oldalon folytatott online kereskedelmet.
A piperék és a vitaminok húzzák az online piacot
A napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a piperék és kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória – derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Reportjából. Emellett az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése.
A karácsony viszi a hátán az online kereskedelmet
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül.
Ezért érdemes befektetni az okostelefonos vásárlókba
A mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. Az okostelefonról történő vásárlások növekedésének hátterében elsősorban a fiatal felnőttek állnak.
Ez vár ránk a weben
Az online értékesítés ma már nem lehetőség, hanem maga a jövő. Lássuk a legfontosabb trendeket. Ideje felkészülni!
Ezek Európa legjobb appjai
A MasterCard bemutatta 36 európai ország legjobb mobilvásárlási alkalmazásait. A Mobile Top App Index 19 kiskereskedelmi kategóriában mutatja be a legjobb vásárlási alkalmazásokat és rávilágít a legfontosabb ágazati trendekre.
Tovább folyik a harc az apróhirdetési piacon
A meglehetősen mozgalmas, felvásárlásokkal, márkanévváltással és újításokkal tűzdelt 2014-es év után az online apróhirdetési piac uralmáért folytatott verseny 2015-ben is folytatódik.
Tippek, trükkök, tanácsok online kereskedőknek
Dinamikusan növekvő szektor a webáruházaké, érdemes hát időben megjelennie a neten minden kereskedőnek! De hogy készüljünk fel megfelelően? És kell-e valamit kezdeni online is a vasárnapi zárva tartás új szabályával? Szakértőinktől megtudhatja!
A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók
A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.
A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.
Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat?
2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac a bónuszos/kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és a vásárlói klubokat tömöríti.
Már a játékpiacot is elérte az online forradalom
Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.
Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak
A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.
Még szigorúbb a vasárnapi zárvatartás szabálya
Pontosította a boltok zárvatartásáról szóló törvényt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM): az online megrendelt termékek vasárnapi kiszállítását is megtiltották.