Online kereskedelem cikkek


Zenét vehet Bitcoinnal, de telefont nem

Zenét vehet Bitcoinnal, de telefont nem 

Nagyot lökhet a bitcoin elfogadásában és elterjedésében a Microsoft döntése, hogy akár bitcoinnal is fizethetünk online a cég kínálta digitális tartalmakért. Tehát egyelőre, szoftvert, játékot, zenét stb. vehetünk így, de például Lumia telefont nem.
A webshopok nyerhetnek a vasárnapi zárvatartással

A webshopok nyerhetnek a vasárnapi zárvatartással 

Az idei évben is jelentős növekedést könyvelhetnek el az online kereskedők, a forgalom az év végéig várhatóan a 266 milliárd forintot is meghaladja majd. A webshopok lehetnek egyébként a vasárnapi zárvatartás nyertesei is.
Webshopok: aki lemaradt, az kimaradt

Webshopok: aki lemaradt, az kimaradt 

A kereskedők többsége szerint az elmúlt 3 évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon. De még hátravan a karácsonyi roham.
Már most rendelni kell, hogy karácsonyra itt legyen az ajándék

Már most rendelni kell, hogy karácsonyra itt legyen az ajándék 

Ha Kínából rendelne valamit karácsonyra, már most tegye meg, úgy sem biztos hogy megérkezik Szentestére, mert a vámon átlagosan 30-40 napig vizslatják a küldeményeket. Ha drága ajándékot veszünk, még áfát és vámot is fizethetünk utána.
A félelem gátolja az online fizetés terjedését

A félelem gátolja az online fizetés terjedését 

Az európai felhasználók 44 százaléka érzi magát sebezhetőnek, amikor interneten vásárol, vagy végez tranzakciót, és 38 százalékuk választaná gyakrabban az online fizetési módot, ha úgy érezné, hogy megfelelően védik a visszaélések ellen.
Sehol sincs a cégek közti online kereskedelem

Sehol sincs a cégek közti online kereskedelem 

A hazai cégek jelentős többsége még mindig a klasszikus beszerzési módszereket részesíti előnyben. Míg tavaly az online kiskereskedelem a teljes forgalom 3,1 százalékát tette ki, addig az online nagykereskedelem mértéke egyelőre a hibahatáron belül mozog.
Ez még nem forradalom

Ez még nem forradalom 

Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.
Lemaradunk a digitális evolúcióban

Lemaradunk a digitális evolúcióban 

Szingapúr vezet, az USA a hatodik, Magyarország pedig a 44. az internethasználat és e-kereskedelem szempontjából legfejlettebb országok 50-es toplistáján – derül ki a globális piac áttekintését nyújtó Digitális Fejlődési Indexből, amelyet a MasterCard egy bostoni egyetemi kutatóintézettel (The Fletcher School at Tufts University) közösen tett közzé.
A használt is lehet szép

A használt is lehet szép 

Több mint ezer pályázat, szokatlan és egyedi ötletek, életre keltett, újragondolt, hasznossá alakított vagy széppé varázsolt használt tárgyak – többek között ez az eddigi mérlege az OLX Régiből újat versenyének. A kreatív újrahasznosítás játékának első 3 hetében az is kiderült, leginkább a lakberendezési és kerti tárgyakat szeretjük átformálni, de a műszaki cikkek és a játékok is megmozgatják a fantáziánkat.
Újraellenőrzik a webshopokat

Újraellenőrzik a webshopokat 

Átalakul a Vedd a neten! Webshop-minősítő rendszer. Ezentúl csak harmadannyi kérdésre kell válaszolniuk a kereskedőknek, és nagyobb szerepet kap az önellenőrzés is. A jogszabályi változások miatt mindenkit újra ellenőriznek.

Magyar webshopok: irány a külföldi piac! 

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Így vásárolunk online! 

A magyarok 60 százaléka kettő vagy több eszközt használ a világháló elérésére. A webáruházak látogatóinak jelentős része már most mobilról érkezik és még bőven fejlődési potenciál, viszont a kereskedőkön múlik, mennyire képesek élni vele.

Facebook: jöhet az üzenőfalas vásárlás 

Eddig a céges weboldalakra terelgették a cégek a közösségi oldal látogatóit, de a Facebook megszüntetné ezt a gyakorlatot és a vásárlás folyamatát teljes egészében a saját oldalaira helyezné át.

A neten böngészünk, boltban vásárolunk 

A magyar vásárlók a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat jobban kedvelik, mint az óriásplázákat és szívesen vásárolnak a megszokott, régebbi központokban, minthogy az interneten vegyék meg a kiválasztott termékeket.

Ha van idő visszakozni, többen mernek neten vásárolni 

Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Milliárdos vállalkozás játékosságra építve 

A világ legnagyobb online piactere már akkor millió dolláros cég volt, amikor az emberek felének még internete sem volt. Nem a szerencsének köszönhetik.

Megváltozik a világ sok kereskedőnek 

2014. június 13-tól minden uniós tagállam köteles alkalmazni a fogyasztói jogokról szóló uniós irányelv szabályait. Az irányelv alkalmazása érdekében elfogadott új magyar jogszabály jelentős változást hoz, amit követniük kell a cégeknek.

Élen a netes eladások 

Elemzők szerint a vásárlóerő növekedése egyértelműen hat a kiskereskedelmi forgalomra, s az alacsony inflációnak és a piactisztulásnak is szerepe van a forgalom bővülésében. A leggyorsabban a netes értékesítés bővül.

Öt évvel vagyunk lemaradva 

Míg Nyugat-Európában az ipari beszállítók közel 75 százaléka elérhetővé tesz részletes információkat a keresett termékről weboldalán, addig hazánkban ez az arány csupán 29 százalék. Ez a különbség leginkább annak köszönhető, hogy a magyar ipari cégek még mindig elsősorban abból a meggyőződésből indulnak ki, hogy vevőik nem használják az internetet, ami már rég nem igaz. A hazai cégek közötti online kereskedelem öt évvel van lemaradva a nyugati országokhoz képest, ahol már épp ennyi ideje megtörtént a váltás – állapította meg a Tablazat.hu online beszerzői portál.

Jól ment a webshopoknak 

A magyarországi webáruházak 69 százaléka növelte forgalmát 2013-ban, közülük minden harmadiknak több mint 50 százalékkal nőtt az árbevétele, és csak 7 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről.

Megvan az év legjobb online kereskedője! 

A SZEK.org, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ), valamint a kirowski Isobar által nyolcadik alkalommal megrendezett „Az Év Internetes Kereskedője Díj” 2014 évi nyertese az eOptika.hu online áruház.

Online rendel, személyesen vesz át a magyar 

217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok.

Nem veszély, hanem lehetőség! 

Egyetlen kereskedő sem tud az internet ellen küzdeni, hiszen a világháló hatalmas embertömegeket ér el, de erre nincs is szükség. A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában, modernizálja a vállalatok működését.

Az üzleti célú online kereskedelemben még van hova fejlődnünk 

Egyelőre gyerekcipőben jár a vállalatok közötti online kereskedelem, pedig a lehetőség adott. Annak ellenére, hogy a hazai bejegyzésű cégek 61 százaléka rendelkezik weboldallal, csupán 11 százalékuk kap megrendelést weboldalukon keresztül, ami az európai aránynak csupán a kétharmada, derül ki az Eurostat legutóbbi információiból.

Aki a fejlődésben lemarad, az a rostán is kiesik 

„A virágzó világpiacon akár öt komputerre is lehet kereslet” – mondta Thomas Watson, az IBM egyik vezetője 1943-ban, és még Bill Gates is úgy vélte, „640 kilobájt mindenki számára elég lesz”. Tévedtek, de a tévedéseik rámutatnak a technológiai fejlődés kiszámíthatatlanságára. És minél gyorsabb az evolúció, annál veszélyesebb, ha valaki nem tartja lépést.

Sokba kerülhet a késés a webshopoknak 

Már csak két hónap van hátra a webáruházak általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) átírására, ezzel azonban még nincs letudva a tulajdonosok előtt álló feladat. Súlyos bírságokra számíthat az, aki nem tesz eleget a változó előírásoknak.

Nagy lehetőség az online piac: Ön ne maradjon le! 

Minél gyorsabb a technikai fejlődés, annál veszélyesebb, ha valaki nem tart lépést azzal. Saját webáruház nélkül például ma már nem lehet versenyben maradni. A Piac & Profit konferenciáján Ön is megismerheti a legfrissebb trendeket, a legfontosabb szabályokat és a legjobb vevőszerző trükköket!

A legjobb webshopot keresik! 

Az idén már nyolcadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj pályázatot. A díj közönségszavazással indul április 1–15. között. A díj ünnepélyes kihirdetésére és átadására 2014. május 22-én a XI. E-Kereskedelem Konferencián kerül sor.

Üzlethelyiséggel igazi buli a webáruház 

Hat szektor osztozik az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadán, a forgalom döntő részét pedig a hagyományos üzlettel is rendelkező webáruházak viszik el. Egy magyar vásárló átlagosan nyolcezer forintot hagy egy online üzletben.

Akár Kínáig is elmegyünk, ha olcsóbb 

A globalizáció aranykora: egy kattintás, és Kínából vagy az Egyesült Államokból rendeljük meg az árut, ha ott olcsóbb, mint itthon. Ez nem a távoli jövő: tavaly a magyarok harmada vásárolt így külföldről.

Így akadályozzák a cégek a saját vásárlóikat 

Körülményes honlapnavigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil vásárlások fejlesztésének útjában. Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.

Retrotraktort és lovat vennénk az interneten? 

A 2013-as trendeket nézve azt hinnénk, hogy az apróhirdetési oldalakon is a számítástechnikai cikkek és az okostelefonok iránt érdeklődtek a leginkább, pedig nem! Meglepő, de a Jófogás.hu keresési statisztikái szerint a tavalyi évben Simson motorra, kerékpárra, babakocsira és fehérorosz traktorra vágytak a legtöbben, sőt előkelő helyen szerepeltek a lovak is.

Márkázott webáruház – tuti siker! 

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott le a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.

Van egy dolog, amiben rosszabbak a webáruházak 

Az internetes üzletek, technológiai vállalkozások számos előnyét sorolhatjuk – különösen a hatékonyság és az innováció tekintetében – a hagyományos világban működő versenytársakkal szemben. De van egy pont, amelyben komoly lemaradással küzdenek, és ez a „közösség ereje”, a social proof.

Szek.org: ki a piacról az adócsaló webshopokkal! 

Kiebrudalnák a magyar online kereskedelmi piacról azokat a webshopokat, amelyek a külföldi, előnyösebb áfakulcsot kihasználva tisztességtelen árelőnyre tesznek szert a magyar piacon.

Idén többe kerül a karácsony 

A magyar lakosság a két évvel ezelőttinél átlagosan tízezer forinttal többet, 54 ezer forintot költ karácsonyi ajándékokra az idén. A karácsonyi szezonból is egyre nagyobb szeletet hasít ki az online kereskedelem.

Kicsi is, lassú is még, de ez a jövő 

Még mindig le vagyunk maradva az e-kereskedelem elterjedtségében a régió más országaihoz képest. Csehországban kétszer, Lengyelországban tízszer annyi webáruház van mint nálunk.

Karácsonykor nagyot szakíthatnak a webshopok 

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre.

Karácsonyra akcióznak a webshopok 

A legnagyobb hazai e-kereskedők részvételével közös kedvezményrendszert indított a SzEK.org. Az öt héten át tartó „Vedd a neten!” akcióban résztvevő webshopok bár-melyikében vásárolva, ha bankkártyával fizetünk, jelentős kedvezményekre jogosító utalványokat kapunk, amelyeket valamely másik partnernél válthatunk be – online és azonnal.

Az egész országban terjeszkedik az Euronics 

Tovább erősíti piaci részesedését és az Euronics márkanevet a Vöröskő Kft. A hazai műszakicikk-kereskedelmi piac egyik legnagyobb szereplője jelentős terjeszkedéssel, franchise-rendszere bővítésével, megújuló weboldallal és további szakértői szolgáltatásokkal készül 2014-re. Első lépésként november 7-én Soroksáron nyílik új Euronics MEGA áruház, és ugyanezen napon megújult, modern külsővel újranyit a Dunaújvárosban 2001 óta működő üzlet is, melyeket – főként a keleti országrészben – újabbak követnek majd.

A butikláz végét jelenthetik a webáruházak 

Egy holland kutatás szerint rövid időn belül a kiskereskedelmi egységek negyede eltűnhet az online kereskedelem hatására. Angliában háromszázezer munkahely megszűnésével számolnak. Nem csak vásárlási szokásainkat, de városközpontjainkat is átalakíthatják a webáruházak.

A webshopok voltak augusztus nagy nyertesei 

A korábban kiadott gyorsbecslésnél valamivel lassabban, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom augusztusban. A hónap nagy nyertesei a csomagküldő szolgálatok és a webshopok voltak

A webáruházból is jobb a márkás 

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. A legtöbb magyarországi webáruház nem panaszkodhat, hiszen többségük jelentős forgalomnövekedést ért el tavaly, miközben a hagyományos kereskedők jobbára a forgalom csökkenését érzik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz! 

Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!

Vásárolj, mert tudom, hol laksz! 

Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetősége lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.

Csalómágnesként működnek a webáruházak 

Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal.

Szélesebb választékra és kényelmere vágyik online a vásárló 

A vásárlók szélesebb kínálatra vágynak online vásárlásaik során, illetve arra, hogy ők választhassák meg az árukat mikor szállítják ki számukra, illetve keresik a megfelelő visszaszállítási lehetőségeket is - ez derült ki egy friss nemzetközi kutatásból.

Miért nem lett mindenki multimilliomos? 

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Gazdaság

Fontos listáról tűnt el Varga Judit és Novák Katalin

Fontos listáról tűnt el Varga Judit és Novák Katalin 

Lekerültek a Forbes legbefolyásosabb magyar nők listájáról.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo