A hagyományos üzletek továbbra is olyan előnyökkel rendelkeznek, amikkel az internet nem: a valós vásárlói élmény nyújtásának képességével, az eladók személyes jelenlétével, gyors szakmai segítségével. Még az olyan internetes slágertermékek esetében is mint a hi-fi vagy az elektronikai cikkek, az európaiak 70 százaléka hagyományos boltban vásárolt utoljára. Árulkodó az is, hogy bár az e-kereskedelem tovább terjed, aránya még a legfejlettebb országokban – Japánban, az Egyesült Államokban – sem haladja meg a kiskereskedelmi forgalom 10 százalékát – derül ki a Cetelem Körkép 2014. kutatás adataiból.
A kereskedőknek azonban alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy az internethez szokott vásárlók igényei megváltoztak. Bár az emberek többsége ma is a hagyományos üzletekben vásárol, egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy vásárlás előtt a világháló segítségével ellenőrzik azok árát. 10-ből 4 fogyasztó használt már ár-összehasonlító oldalt, miközben egy üzletben válogatott a termékek között, és további 32 százalék tartja ezt igen hasznos lehetőségnek.
A világháló nem csak az információszerzés, csatornájává vált, hanem véleményező fórumként is működik. Csaknem minden negyedik európai használta már okostelefonját, miközben egy hagyományos üzletben tartózkodott, hogy valamelyik közösségi hálón megkérdezze ismerősei véleményét a kiszemelt termékről. Ugyanennyien – azaz 100-ból 25-en – nem tettek még ilyet, de nagyon hasznos ötletnek gondolják. A magyarok közül százból 45-en posztoltak már pozitív véleményt fogyasztói fórumokon (Hogy milyen legyen a céges weboldala, arról hasznos tippeket talál szakértőnk cikkében!)
„Az európai polgárok ugyanazt várják el a boltokban, amit az internet nyújt: széles, könnyen áttekinthető választékot és gyors kiszolgálást. A Cetelem Körkép adatai alapján a magyarok 60 százaléka többet járna vásárolni, ha módja volna sorbaállás nélkül, soron kívül átvenni az interneten megrendelt termékeket. A jövő sikeres üzleteinek bizonyítaniuk kell modernségüket, és alkalmazkodniuk kell a fogyasztók digitális és mobiltelefon használati szokásaihoz.” – hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.