hirdetés

Márkázott webáruház – tuti siker!

Egyre többen, többször és többet vásárolnak az interneten: 2012-ben már a világhálón bonyolódott le a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a webáruház önmagában garancia a sikerre.
hirdetés

A webshop még nem garancia a sikerre – Kép: SXC

A legtöbb magyarországi webáruház nem panaszkodhat, hiszen többségük jelentős forgalomnövekedést ért el tavaly, miközben a hagyományos kereskedők jobbára a forgalom csökkenését érzik. A 2012-ben összesen 177 milliárd forintos webforgalom idén továbbra is erőteljesen növekszik, várhatóan meg fogja haladni a 200 milliárdot, derül ki az eNET éves felméréséből. A Webshop-Experts kutatása szerint pedig a magyar webáruházak 73 százaléka forgalomnövekedést ért el, sőt minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, mutat rá a társaság Nagy Webáruház Felmérése. De pusztán azért, mert a weben értékesítem a terméket, még nem garantált a siker.

– Nem láttam még olyat, aki találomra választott egy terméket, és sikeres lett a webes értékesítésével. Aki viszont kötődik a termékhez, jól ismeri, hisz benne, és tudja, hogy kik és milyen szempontok alapján vesznek ilyet, az még rosszabb minőségű megjelenéssel is rendszerint a siker útjára lép – mutat rá Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője.

Vagyis a weben éppúgy márkát kell építeni, mint az offline világban ahhoz, hogy megkülönböztessük magunkat versenytársainktól. Az eszközök azonban eltérnek, kivéve a hitelességet. A sikeres értékesítés – akár offline, akár online – egyik titka, hogy vásárlóink érezzék azt, hogy a saját érdekeinken túl más is vezérel minket. Ennek szellemében érdemes építenünk a márkánkat az online szakértő szerint.

A közösség erejében hátrányban a webáruházak?

Az internetes üzletek, technológiai vállalkozások számos előnyét sorolhatjuk – különösen a hatékonyság és az innováció tekintetében – a hagyományos világban működő versenytársakkal szemben. De van egy pont, amelyben komoly lemaradással küzdenek, és ez a „közösség ereje”, a social proof.

További részletek itt olvashatók!

A webes márkaépítés 6 pontja

1. Fogalmazzuk meg küldetésünket! Soha ne abból induljunk ki, hogy eladni akarunk, hanem abból, hogy mi a célunk. Aki tevékenységével, termékeivel változást szeretne elérni, annak az üzenete szájról szájra terjed. Ideális esetben a küldetésünk köré építve gondoljuk ki a márkát, és ehhez használjuk eszközként az online áruházat a benne lévő termékekkel. Ha viszont már él a webshop, találjuk meg magunkban a belső motivációt, amiért azt kínáljuk, amit. Érdemes e köré építeni, eszerint átalakítani mindent, amit korábban megalkottunk.

2. Teremtsünk értéket! A tetteinkkel igazoljuk, hogy a küldetésünk milyen hozzáadott értéket teremt. Az online világában is meg kell találnunk azt, ami megkülönböztet minket a versenytársainktól. A házhoz szállítás biztosan nem, mert minden webáruházban elérhető szolgáltatás. A vevők általában nem a terméket önmagában veszik meg, hanem egy problémát szeretnének megoldani vele. A célcsoportunk gondolkodására építsük a kommunikációt, ne a termékre!

3. Szólítsuk meg a célcsoportot! Egy webáruház indításával csak egy szigetet hoztunk létre az internet nagy óceánján, de ez a sziget még lakatlan. Az üzenetünket el kell juttatnunk a célcsoportunkhoz. Nincs tuti tipp, nem jelenthetjük ki, hogy a hírlevél, a blog, a Google adwords vagy a Facebook lenne számunkra a jó vagy rossz felület. Témától és célcsoporttól függ. Érdemes több eszközt párhuzamosan használnunk, és kipróbálhatunk izgalmas új platformokat is.

Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás a koncepciója. Szakértőnk lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni egy online marketing projektet.
4. Alakítsuk ki az arculatot! A vevő figyelméért versenyzünk. Az arculatnak nem az a dolga, hogy eladjon vagy elmagyarázzon valamit. A webáruházunk stílusa szimbóluma mindannak, amit a vevőért teszünk. Segít, hogy felismerje és megjegyezze az üzletünket, és eszébe jusson az üzenetünk. Az arculat nem egy logó, az összes vizuális elem – a betűtípus, a grafikák, a fotók és a használt motívumok – együtt ad képet rólunk. Ha rossz vagy semmitmondó az arculatunk, érdemes modernizálni, de ne változtassunk sűrűn a megjelenésünkön. Következetlenséget sugall.

5. Építsünk közösséget! Az emberek szeretnek részesévé válni a hozzájuk hasonló gondolkodású közösségeknek. Ott szívesen megosztják a gondolataikat, és máshol is megosztják az ott szerzett élményeket. Ha a küldetésünk miatt gyűlnek körénk az emberek, máris kialakul a hasonló elveket vallók csoportja (legalábbis abban a kérdésben). Sokkal többről lesz ezért szó, mint egyszerű piaci kapcsolatról, amely csupán a termékről és az árról szól.

6. Folytassuk a kommunikációt! Ha sikeresen megszólítottuk a célcsoportunkat, fontos, hogy ne hallgassunk el, tartsuk életben a kapcsolatot. Az emberek maguktól lojálisak lesznek, ha megértjük az igényeiket, kapcsolatban vagyunk velük, és folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy értéket teremtsünk a számukra.

Webbiznisz: behálózva
Az internet mára épp olyan alapvető infrastrukturális elemmé vált, mint az elektromos áram vagy a vezetékes víz. Ahhoz viszont, hogy a felhasználó követni tudja a hihetetlen tempóban elképesztő lehetőségeket ontó technikai fejlődést, neki is fel kell gyorsulnia, legalábbis ami a változáskövetés képességét jelenti.
hirdetés

Véleményvezér

Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.
Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Szomorú, de a nagy számok azt mutaják, hogy a korrupció nyugatról keletre tartva csak egyre nő. Hogyan lehetne megállítani?
Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Nagy vitatéma, hogy hasznosak-e az ársapkák, vagy nem. A benzin esetében nagy volt a bukta, de kérdés, mi lenne az élelmiszerek esetében.
Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Pétervására város fideszes polgármestere nemcsak kastélyt épített uniós pénz felhasználásával magának.
Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

A független képviselő töretlen szorgalommal igyekszik utánajárni, hogy hová kerülnek az uniós pénzek.
Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

A rendkívül magas magyar infláció mögött rossz, vagy tudatos kormányzati intézkedések állnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo