Online kereskedelem cikkek
Kiket sodorhat el a kiskereskedelmi apokalipszis?
Habár az e-kereskedelem fejlődése miatt több, régebben megingathatatlannak tartott ingatlanpiaci szektor is megtorpant, bizonyos kiskereskedelmi ingatlanszegmensek felívelőben vannak.
Megmentő lett az ősellenségből: lehet a Spotify az új Netflix?
Ha tíz évvel ezelőtt megkérdeznek egy zenei kiadóvállalatot, hogy kit tart az iparág legnagyobb ellenségének, biztos, hogy egy svéd fiatalembert nevezett volna meg. De aztán ez a kopasz fiú megmentette a zeneipart.
Kétórás munkaidő a kiskereskedelemben? Igen, már ilyen is van!
Van oylan munkahely, ahol lassan már be sem kell menni dolgozni. Az áruházláncok most az online és a logisztikai dolgozókat keresik, de nagyon. Többet is lehet keresni ezekben a munkakörökben. Egyre több áruház kezdte ostromolni a 300 ezres fizetéshatárt a fizikai munkát végzők körében a legjobban hiányzó munkakörökben.
A magyar webshopok fele nem biztonságos
Komoly változások történnek az idei évben a Google-nél: az idei évtől az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. Azok a webshopok, amik elaludják az átállást, sokat veszíthetnek ezen.
A kisboltokba is betörnek a „kockák”
Nehéz helyzetben a kereskedők: a nyereség csökken, az árverseny nagyobb, mint valaha, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak, impulzívabbak, mint valaha. Milyen trendekre számíthatunk a kiskereskedelemben 2018-ban?
Betiltják az indokolatlan területi alapú internetes korlátozásokat
Tilos lesz az indokolatlan területi alapú internetes korlátozás az Európai Unióban a tagállamok kormányait tömörítő tanács keddi jóváhagyása nyomán, így a fogyasztók szabadon választhatnak majd, honnan rendelnek a világhálón, ugyanis állampolgárságuk, lakhelyük vagy tartózkodási helyük alapján nem tagadhatják meg tőlük a vásárlást, és nem irányíthatják át őket más weboldalakra az online kereskedők.
A nap, amikor a szív győz az ész felett
A virágárusok a Valentin-nap nagy nyertesei, de az éttermek, az ajándékboltok, a mozik és az ékszerészek sem panaszkodhatnak – pedig Magyarországon ez a legkevésbé elfogadott ünnep, csak a lakosság 40 százaléka lepi meg párját ezen a napon és még az ukránok is többet költenek ajándékra.
Nepperkedés kezdőknek
A Használtautó.hu oldala nap mint nap több mint négyezer új autós hirdetéssel találkozik, jókkal, kevésbé jókkal és nevetségesen rosszakkal. Az autódat valószínűleg gyorsan és jó áron fogod tudni eladni, ha megfogadod ezt az öt tanácsot, amit az oldal készítői szedtek össze, hogy megkönnyítsék a hirdetés megírását.
Kövesd a vevőt! - hajsza több eszközön át
Hallotta már ezt a panaszt, hogy a látogatók manapság csak nyomkodnak összevissza és érthetetlennek tűnik, miért hagyják el az oldalt, ahelyett hogy vennének? A sikeres interernetes kereskedelemben létszükséglet, hogy ismerjük és megértsük a vevő szokásait, igényeit és jó élményt is adjunk a számára.
Kiskereskedelem: mi lehet az idén a nyerő stratégia?
A várakozások szerint a fogyasztás fellendüléséből ismét az online kereskedelem, és meglepő módon a nagyobb kiskereskedelmi láncok profitálhatnak. A vesztesek között, a kisebb, helyhez kötött kereskedőkkel kell számolni – derült ki a zentrada online kereskedelmi platform előrejelzéséből.
A luxus márkák is ráfanyalodnak a netre
A nagy óragyártók pár éve még húzták az orrukat, ha szóba került a kereskedés a világhálón. „Mi a butikjainkban páratlan vásárlói élményt nyújtunk vevőinknek – az interneten ez hiányzik”, hangoztatták. Napjainkban már Omega vagy IWC luxusórát éppúgy lehet rendelni Facebook-oldalon, mint Swatchot.
Szállítmányozás: új utakon
Sokakat megriaszthatott az a bejelentés a Magyar Postától, hogy aki októberben nem intézte el unión kívüli rendeléseit, az már karácsonyig ne is számítson arra, hogy megérkezik a várva várt ajándék. Tavaly azonban nemcsak a posta csúszott meg: csaknem egymillió megrendelőnél még az időben megvásárolt csomagok sem érkeztek meg. Miközben tehát dühöng a digitalizáció, és újabbnál újabb csúcsokat dönt az online kereskedelem, a fuvarozás, a logisztika és végső soron a futárszolgálatok terén még van helye a fejlődésnek.
A többi boltjától is megszabadul a CBA-alapító
Megállapodás született a múlt pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között, eszerint a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója azonban a többi boltjától is szabadulni készül.
A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem
Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.
Új áfaszabályok jönnek az online kereskedelemben
Az Európai Tanács új szabályokat fogadott el az elektronikus kereskedelem kapcsán, megkönnyítve az online cégek számára az áfa kötelezettségek teljesítését. Az EU „egységes digitális piac” stratégiájának részeként az új áfajavaslatok célja az, hogy megkönnyítsék az áfa beszedését azokban az esetekben, amikor a vevők online vásárolnak termékeket, szolgáltatásokat. A szabályok átalakításával az áfarendszerünk már a digitális gazdaság kihívásainak is megfelel.
A koncertjegy nem, a kecske viszont jó ajándék
Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Érdemes megnézni, tavaly mik landoltak a hirdetési oldalakon december 25. és január 15. között, hogy kiderítsük, mik azok az ajándékok, amelyek nem nyerték el szeretteink tetszését.
GDPR: sok tennivalója lesz a webshopoknak
A webáruházak zömét Magyarországon a KKV szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, akiknek az Európai Unió új Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) miatt jövő májusig sok tennivalójuk lesz. A tavaly év eleji elektronikus kereskedelmi jogszabály módosítás alapján már feketelista készül róluk, a GDPR pedig új kihívásokat is tartogat számukra: a mintegy 300-szorosára emelkedő maximális adatvédelmi bírság tekintetében ugyanis megszűnik az a szabály, amely szerint a KKV szektorba tartozó vállalkozások az első adatvédelmi jogsértés esetén nem bírságolhatók. A webáruházakat érintő jövő évi adatvédelmi változásokról kérdeztük meg az e-kereskedelmi jogi kérdésekben jártas Sár és Társai Ügyvédi Iroda partner ügyvédjét, dr. Horváth Katalint.
Az interneten vásárlók nagyobb védelmet kapnak az EU-n belül
Az interneten vásárló fogyasztók nagyobb védelmet kapnak, ha az Európai Unió tagállamaiban működő webáruházakból rendelnek, mint ha kínai vagy Amerikai Egyesült Államokbeli online kereskedőtől vásárolnak terméket - hívja fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.
Megtilthatja a márka, hogy az Amazonon árulják
A luxusáruk szállítója megtilthatja a szerződéses forgalmazóinak, hogy az árukat harmadik felek olyan internetes platformjain keresztül értékesítsék, mint például az Amazon – döntött az Európai Unió Bírósága. A luxemburgi testület szerint az ilyen tilalom alkalmas az áruk luxusimázsának megőrzésére.
Csak online tarol a Fekete Péntek
A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya Magyarországon, hogy számszerűsíteni lehessen.
Még komolyabb szigor jön a webshopoknál
Az új szabályozásban erősebb jogosítványt kapnak a nemzeti hatóságok a csalások megfékezésére, valamint lehetőség nyílik az összehangolt fellépés a határokon átnyúló eseteknél.
Megrohantuk az üzleteket szeptemberben – és hol van még a karácsony?
Jelentősen, az idei évben is kiugró mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben. Az elemzők szerint a dinamikus bérnövekedés mellett a növekvő fogyasztói bizalom is erősíti a vásárlási hajlandóságot.
Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
Így többszörözd meg forgalmad Black Friday-en
Közeleg a Black Friday, a webáruházak nagy napja. Íme öt pontban összefoglalva az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.
Beindul az Alibaba – kínai kihívót kap az Amazon
Több milliárd dolláros beruházásra készül az Alibaba kínai tulajdonú online kereskedelmi platform, amely globális szintű logisztikai kiszolgálóbázis kiépítésébe kezd.
A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. Az eMAG arra kereste a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során. A kérdések egy része a webáruház-használat általános jellemzőire, mások kifejezetten az eMAG-ra vonatkoztak.
Mit tehetünk, ha a neten rendelt áru nem működik?
Év eleje óta egyre több panasz érkezik a Budapesti Békéltető Testülethez az interneten vásárolt műszaki cikkekre (okostelefon, iPad, televízió) amelyek tartós fogyasztási cikknek minősülnek, ha a vételáruk meghaladja a 10 ezer forintot, mégis nem sokkal az átvétel után elromlanak, és a kötelező egyéves jótállás ellenére a cégek elutasítják a fogyasztókat, amikor ingyenes javítást vagy cserét szeretnének - közölte a Budapesti Békéltető Testület.
Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!
Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak
Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.
Három dolog, amivel már most készülhetünk a karácsonyra
Amíg a kánikulával küzdünk, nehezen tudjuk magunkat a karácsonyi forgatagba képzelni – de az online kereskedelemben érdekelteknek már most is vannak olyan feladataik, amelyekkel érdemes előkészíteniük a téli kampányaikat.
Mindent visz az online?
Az online értékesítés volumene dinamikusan nő, a szakértők szerint azonban már látszik a száguldás vége. A jövőben racionális lecsillapodással a „mindent a neten” helyett az online és offline értékesítési csatornák összekapcsolása válik trenddé.
Egész Budapestről rendelhetünk online az Auchanból
A fővárosban és a Budapest környéki agglomerációban mindenhol elérhetővé válik az Auchan online kereskedelmi szolgáltatása.
Ki kell törni Magyarországról
Amekkora akadály a magyar piac kis mérete, a nyelvi korlátok, a kulturális különbözőség a hagyományos kereskedelemben, éppen akkora lehetőség az e-kereskedők számára. A közép-kelet-európai piacok növekedéssel kecsegtetnek. Tudatos nyitással a hazainál tízszer-hússzor nagyobb piacok válnak elérhetővé. De nem mindig marad így.
A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
Az online kiskereskedőknek meg kell érteniük vásárlóik „digitális DNS-ét”, ha versenyképesek akarnak maradni – állítja a Roland Berger új tanulmánya. A fogyasztók ott szeretnek vásárolni, ahol személyre szabott termékajánlásokat kapnak, ezért a kereskedőknek tisztában kell lenniük a fogyasztói preferenciákkal. Ezek megértéséhez a közösségi média ad elképesztő segítséget.
E-kereskedelem: nyakunkon a karácsony
Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából, amelynek eredményét a XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Visegrádon ismertették.
A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz
Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor - véli a szakértő.
Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
A digitális értékesítés már nem a letöltött árukról szól
Magyarországon tavaly 6,5 milliárd forintot tettek ki a hangfelvétel-iparból származó bevételek, ami 1,7 százalékos csökkenés az előző évhez képest.
A GVH is meglátta a lehetőséget az online kereskedelemben
Várhatóan a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fókuszába kerül az online kereskedelem a következő években - hangzott el a Hegymegi-Barakonyi és Társa Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda és a Vállalati Jogtanácsosok Európai Egyesülete (ACCE) közösen tartott konferenciáján. A polgári bíróságokon indított kártérítési perek növelhetik a versenykorlátozások elleni küzdelem hatékonyságát.
Netes pizzarendeléssel kezdődött, űrutazás lett a vége
Idén tizenegyedik alakalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj (röviden: „Évker”) versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, részben a vásárlóközönség, részben szakértő zsűri döntése alapján.
Európa-szerte virágzik az e-kereskedelem
Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18% ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból.
Leginkább vásárolunk a kibertérben
Az elmúlt 15 évben töb, mint 760 százalékkal nőtt az internetfelhasználók száma világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint hárommilliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.
Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is
Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.
Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni
Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából. A kérdés, hogy engedi-e a magyar jogalkotó.
A csábító akció a lelke mindennek
Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.
A fogyasztóvédelem is az e-kereskedelemre figyel idén
2017-ben – folytatva a megkezdett irányokat – a szabályozói oldal is kiemelt figyelmet szentel az e-kereskedelmi szektor hatékonyabb szabályozásának, valamint azon belül fogyasztóvédelem kérdéskörének – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.
Így csináljunk olyan oldalt, ahol tényleg lehet értékesíteni
Amennyiben az értékesítés a fő célunk a weboldallal, az első felvillanó képnek egyértelműen a látogató tudtára kell adnia, hogy jó helyen jár. Ez az oldal róla szól, és nem egy ismeretlen cégről, húzza alá Verdes János honlapszakértő, aki szerint ehhez célszerű a dizájnt az alábbiak szerint kialakítanunk.
A webshopok hóna alá nyúl Brüsszel
2016. december 1-én az Európai Bizottság az uniós internetes kiskereskedelem áfakörnyezetének modernizálása érdekében intézkedéscsomagot terjesztett elő az áfáról szóló irányelv módosítására, mely különösen a startup cégeket, illetve a kis- és középvállalkozásokat segítené. A legfontosabb tervezett változásokat az RSM Hungary szakértőjének segítségével foglaltuk össze.