Megrohantuk az üzleteket szeptemberben – és hol van még a karácsony?

Jelentősen, az idei évben is kiugró mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben. Az elemzők szerint a dinamikus bérnövekedés mellett a növekvő fogyasztói bizalom is erősíti a vásárlási hajlandóságot.

A KSH szerdai közlése szerint szeptemberben 5,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a naptárhatástól megtisztított növekedés 6,0 százalékos volt. Az iparcikk-boltokban 12,5 százalékkal, az élelmiszert és az élelmiszer jellegű vegyes cikkeket árusító üzletekben 2,7 százalékkal nőtt az értékesítés volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. A benzinkutak forgalma 0,5 százalékkal elmaradt a tavaly szeptemberitől.

Kép: Flickr

A növekvő bérek emelik a vásárlási hajlandóságot is

Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint a szeptemberi adat jól mutatja az idén áprilistól tapasztalható kedvező trendet a kiskereskedelmi szektorban. Az elemző a kiskereskedelmi forgalom további dinamikus bővülésére számít, amely az év egészében akár a 4,5 százalékot is meghaladhatja. Kitért arra, hogy bár az ipari adatközlés még sokat befolyásolhat az összképen, de a kiskereskedelem teljesítménye alapján a harmadik negyedévben erős GDP-növekedés várható, amely elérheti a bank által várt 3,7 százalékos emelkedést is.

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
A szeptemberi adat volt az idei év legmagasabb növekedési üteme. Az erős munkaerőpiac, a csökkenő munkanélküliség és a dinamikusan emelkedő bérek pedig hozzájárulnak a háztartások vásárlási hajlandóságának növeléséhez, amely nemcsak a kiskereskedelmi szektor adataiban, hanem a fogyasztási számokban is megjelenhet.

Nemcsak a kiskereskedelemben nő a fogyasztás

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzőjének kommentárja szerint az idén várható reálbér növekedés, az év első hónapjaiban 11 éves csúcsra ugró fogyasztói bizalom, a háztartások pénzügyi vagyonának meredek növekedése miatt a következő hónapokban tovább gyorsulhat a kiskereskedelmi forgalom bővülési üteme, így idén 4,5 százalékos növekedésre számít, amit jövőre hasonló mértékű növekedés követhet.

A kiskereskedelemnek további lökést adhat az új lakások következő negyedévekben várható átadási hulláma is. A háztartások ugyanakkor nem csupán a kiskereskedelemben növelik fogyasztásukat, így a vendéglátás, belföldi turizmus, szabadidő, szórakozás, valamint egyéb szolgáltatások területén is jelentős növekedésre lehet számítani. 2010 átlagához képest 23,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom.

Kép: Mastercard

Húsz százalékos növekedés jöhet össze az online kereskedelemben

Nyeste Orsolya, az Erste Bank makrogazdasági elemzője kiemelte: a nettó reálbér emelkedés és a fogyasztói bizalom erősödése miatt az év hátralévő részében is folytatódhat a forgalom bővülése, a lakossági fogyasztás élénkülése pedig fontos meghatározója lesz, mind a harmadik negyedéves, mind az egész éves GDP-bővülésnek.

Rédey Iván, a Mall.hu ügyvezető igazgatójának becslése szerint a január-szeptemberi időszakban a magyar webáruházak összesített forgalma 18-20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A webáruházak részesedése a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomból a tavalyi 5,2 százalékot követően megközelítheti a 6 százalékot - tette hozzá.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo