Online kereskedelem cikkek
Beindult az unió a Temu ellen
Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján.
Egyre nagyobb bajban vannak a hazai webáruházak a Temu miatt
A rendkívül agresszív hirdetési politikával kombinált árverseny révén máris a hazai e-kereskedelmi piac egyik domináns szereplőjévé vált.
Webáruházak, csomagautomaták - mi történt itt az elmúlt években?
Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban.
Az online kereskedők több mint harmadával vigyázni kell
GVH: terjed a jogsértő, rejtett befolyásolás az online kereskedelemben.
Hátul kullogunk: Magyarország ebben is messze elmarad az európai átlagtól
Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett.
Elképesztő, ami a hazai e-kereskedelemben történik
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobbjobban Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29 százalékot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.
Egy igazi céges sikertörténet: a Kifli.hu felemelkedése
Még komoly növekedési potenciál van a szektorban. Mindezt a Kifli.hu számai is mutatják.
Megugrott a webshopok forgalma a járvány harmadik hullámában
A kéthetes boltzár katalizátorként hat a webáruházak forgalmára, a tavalyi 38-40 százalékos növekedés az idén a magasabb bázison is megismétlődhet az e-kereskedelemben - írja a Világgazdaság.
Elmarad a plázaláz az idei karácsonykor?
A koronavírus-járvánnyal megváltozott az emberek hétköznapi rutinja és ez minden bizonnyal hat a karácsonyi vásárlásokra is. Habár az üzletek a mostani szabályozás szerint este hétig nyitva vannak, idén az ünnepi bevásárlásokban minden eddiginél hangsúlyosabb lesz az online kereskedelem.
Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki egy friss kutatásából, amiben többek között azt is vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz, milyen a digitális felkészültségük és milyen lépéseket tettek az online értékesítésre való átállás érdekében.
Fellendítette az online rendeléseket a járvány
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Online kereskedelem Magyarországon: így (ne) indítsunk webshopot
Közhely, hogy az online kiskereskedelmi szektor ugrásszerűen növekszik, de mit jelent ez a kereskedők szemszögéből? Mennyi webshop lehet az országban, melyek a fő trendek, és hogyan érdemes belekezdeni az online értékesítésbe? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Webáruház toplista: lekerült az első helyről az Extrém Digital
A GKI Digital ötödik éve publikálja a legnagyobb forgalmú webáruházak rangsorát, melynek élén 4 év után változás történt: a magyar online vásárlók 2018-ban az eMAG webáruházában költötték a legtöbbet.
Megszűnik a 22 euró alatti vámmentesség a külföldi csomagoknál
Egy, 2021. január elsején hatályba lépő európai uniós jogszabály első körben megszünteti a kis értékű küldemények eddigi adómentességét, ami jelentős kihívás elé állítja az áruimport folyamatában résztvevőket.
Az online kereskedelemben is Star Wars fanatikusok a magyarok
Tavaly közel 30 millió forint értékű Star Wars relikvia talált új gazdára Magyarországon – derült ki a Vatera adataiból. A felmérésben részt vevők harmada Han Solot jelölte meg kedvencnek, csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader, ugyanakkor az eladási statisztikák alapján a nagyúr a legkeresettebb A valaha eladott legdrágább Star Wars relikvia egy flipper volt, amelyért 500 000 forintot fizettek a piactéren.
Dolgozzatok heti hatvan órát… és szeressétek
Van egy árnyoldala a kínai internetes gazdaság száguldásának, amit a kizsákmányolt dolgozók egyre jobban éreznek. A heti hatvan óra munka egyáltalán nem szokatlan, miközben a munkáltatók, mint Jack Ma az Alibaba milliárdos alapítója, még azt is elvárják, hogy szeressék a munkájukat.
Szavazz te is kedvenc webáruházadra
Idén tizenharmadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj szakmai versenyt, amely a legjobb magyar online kereskedőket díjazza, objektív szempontrendszer, a vásárlók preferenciája, valamint szakértői zsűri szavazatai alapján. A nevezés után most a vásárlókon a sor, április 19-ig szavazhatnak kedvenc webáruházukra a http://www.evker.hu oldalon. A 20 legtöbb szavazatot kapó webáruház jut tovább a szakmai zsűri elé, a szavazók között pedig értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők.
Nagyon jó oka van annak, hogy egy matracon pattog az Európai Bíróság
A fogyasztókat az online vásárlás esetében megillető elállási jog azon matracra is vonatkozik, amelynek védőfóliáját a szállítás után eltávolították – ezt az ítéletet hozta szerdán az Európai Bíróság. Ez, az első pillantásra triviális ügy komoly következményekkel jár majd a webshopokra nézve.
Új termékbiztonsági EU-s díj online kereskedőknek
Termékbiztonsággal kapcsolatos új Európai Uniós díjat vezet be idén az Európai Bizottság melyre a termékbiztonságban élen járó vállalkozások jelentkezhetnek. A kis- és nagyvállalkozások között egyaránt kiosztott díjakra az online értékesítés és a gyermekápolási termékek kategóriájában lehet nevezni.
Hogyan alakítsunk ki bizalmat az online térben?
A bizalom nem alakul ki magától, tenni kell érte! Vannak bevált módszerek a személyes interakció kapcsán, de hogyan építsünk bizalmat az online térben? Szakértőnk válaszol.
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit
Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is.
Az egész világ várja az ügyes magyar webkereskedőket
Az interneten történő értékesítésnek számos előnye van. Egy helyi üzlet bérlésének költségeit megtakaríthatja egészen a webáruház üzemeltetésének alacsony költségeivel, akár napi 24 órás nyitvatartással. De az egyik fő pozitívum, hogy üzlete a világ bármely pontjára elérhet.
Sikerszakmát szeretne? Nyisson webáruházat
A hazai e-kereskedelem növekedése évek óta 20 százalék körüli, amivel a kontinens legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozunk. Továbbra is hatalmas a hatalmas a teljes kiskereskedelem és az online kereskedelem növekedési üteme között; míg a hagyományos kisker „csupán” 6% körüli növekedést produkál, a webáruházak növekedése 18-20 százalék körüli.
Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt
A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. Azonban még mindig vannak olyan területek, ahol erősíteni lehet a vásárlói élményt, s vele a szezon sikerét is: a Black Friday esetében az árképzésen érdemes még csiszolni, a karácsonyi online vásárlásoknál pedig továbbra is kihívás az időben történő kiszállítás.
Ha ezekre nem figyelsz, kapásból egy milliót vesztettél
Egy rossz minőségű kép, rosszul elhelyezett információ, egy rossz mozdulat a weboldaladon és máris tucatnyi vevőt veszítettél. Ezzel a kis optimalizációval havonta akár milliós forgalmat is nyerhetsz.
Külpiaci terjeszkedésnél a kulcsszó a lokalizáció
Bőven van még lehetősége a magyar webáruházaknak a terjeszkedésre, de a sikeres megjelenésnek a külpiacokon van egy kulcsfontosságú eleme, mégpedig a lokalizáció. Az Expandeco szakértőinek segítségével ezt a kérdést jártuk körül.
Az Amazon megérezheti, ha Alibaba megindul
Európai terjeszkedésre készül a legnagyobb kínai online kereskedelmi portál, az Alibaba. A Handelsblatt című német üzleti lap szerint az Alibaba első lépésként Belgiumban építi meg bázisát.
Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok
Az online vásárlás mára mindennapi életünk része lett. Tavaly az európaiak 57%-a vásárolt a neten, harmaduk egy másik európai uniós ország kereskedőjétől szerette volna beszerezni a kívánt terméket. Ez azonban nem mindig sikerült, a magyarok gyakran szembesültek azzal, hogy nem fogadják el a rendelést. Mostantól ez másképp lesz.
Átszabják az e-kereskedelmet
Az elmúlt időszakban több jelentős fejlemény is történt az online kiskereskedelelmmel kapcsolatos üzleti megoldások versenyjogi megítélésében, és a korlátozások felszámolását célzó új szabályozás is hatályba lépett. Az internetes értékesítésre vállalkozó cégeknek érdemes nagyon körültekintően megkötniük szerződéseiket, mivel akár komoly bírságot is kockáztathatnak.
Egy dolog biztos: van jövő az online kereskedelemben
Globálisan az online kiskereskedelem forgalma négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben Az elkövetkező pár évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka–magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd, - derül ki a Nielsen piackutató legújabb riportjából.
Ma tömeg lesz az offline és online üzletekben is
A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának friss adataiból.
A Black Friday után már késő lehet a bánat
A megkérdezettek 55 százaléka már legalább egyszer megbánta, hogy nem vásárolt meg egy terméket jelentős leárazás idején – derül ki a MediaMarkt friss kutatásából. A felmérés eredményei arra is engednek következtetni, hogy Black Friday során bizalommal fordulnak a vásárlók a nagy márkák felé, továbbá a korábbinál kevesebben tartanak a webáruház lefagyásától, illetve a kiszállítással kapcsolatos problémáktól.
Black Friday riasztás: a bűnözők is rákészültek
A népszerű online divatáru-boltok az adatlopó programok első számú célpontjai között vannak 2018-ban. Néhány banki trójai vírus több tucatnyi fogyasztói online vásárlási oldalt támad; főként az európai és a feltörekvő országbeli piacok érintettek – figyelmeztet a Kaspersky Lab.
Ingyen vagy gyorsan? Ön melyiket választaná?
A gyors vagy az ingyenes kiszállítás a legjobb opció? Melyik előnyösebb ügyfeleink, illetve cégünk számára? Az előnyökről és a hátrányokról is olvashatunk a Marketing döntések blogjában.
Fekete péntek: egy oldalra gyűjtik a webshopos kedvezményeket
Pár héten belül a blackfriday2018.hu. Az gyűjtőoldalon, ahol a tisztességes e-kereskedők kapnak lehetőséget arra, hogy összefogva nagyobb szeletet hasítsanak ki nagy akciós napon felpörgő online kereskedelmi forgalomból.
Ez a péntek más lesz, mint a többi
Alig másfél hónap és újra itt az év legjobban várt akciós napja, a Fekete Péntek, azaz a Black Friday, amellyel egyébként a karácsonyi kereskedelmi szezon is kezdetét veszi. A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte, most már a magyarok csaknem 90 százaléka hallott már róla és felük tervezi is, hogy vásárol ezen a napon valamit.
Webáruház a Facebookon: 6 tipp kezdőknek
Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A rendszer viszonylag felhasználóbarát, az eredmények pedig gyorsan jönnek és jól követhetők is – a Kosárérték.hu szakértőjének segítségével kezdő webáruház-üzemeltetőknek adunk tippeket a Facebook használatához.
A hazai webshopok nem túl keresettek külföldön
A világ fele külföldről is vásárol az Interneten, a magyar webshopok viszont nincsenek a legnépszerűbb célpontok élmezőnyében. Itt a magyarázat.
Eladni is lehet az Instagramon
Az Instagram közösségi platformon naponta 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt, ami komoly lehetőség az e-kereskedők számára. A Kosárérték magazin bemutatott pár eszközt, amik megkönnyítik az Instagramon történő hirdetést, eladást.
Új üzleti szolgáltatások a Facebookon
A Facebook az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be az ún. Facebook Business felületén – írja a Kosárérték Magazin.
Újabb gigabírság multicégeknek: a webshopoknál is számít a versenyjog
Az Európai Bizottság négy nagy háztartási elektronikai céget (Asus, Philips, Pioneer és Denon & Marantz) sújtott több, mint 111 millió eurós bírsággal – tájékoztatott a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda. Az eljárás 2017 februárjában indult meg, ugyanis felmerült annak a gyanúja, hogy az említett cégek meghatározzák, hogy az online kereskedőik (tipikusan web áruházak, amelyeket kisebb vállalkozások üzemeltetnek) milyen áron értékesíthetik tovább termékeiket.
Elektromos Harley az Amazonról – Képeken az új modellek
A Harley-Davidson ismertette 2022-ig terjedő növekedési tervét, a motorkerékpárok teljes skáláját kívánja kínálni a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensekben, így kismotor készül az ázsiai piacra és jön az elektromos Harley, valamint az együttműködés a globális e-kereskedelmi láncokkal.
Online vásárolunk, de még készpénzben fizetünk
Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell - jelzi a K&H.
Külföldön is terjeszkedne a Jegymester
Több százmillió forintot fektet be és ezzel meghatározó részesedést szerez a Jegymester Kft.-ben a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap, céljuk, hogy a jegyértékesítő platform külföldi piacokon is megjelenjen.
A netes vásárlások a logisztikai piacot is pörgetik
A magyar vásárlók 2017-ben mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, melynek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul tavaly a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így az áremelések hatását idén már a vásárlók is megérezhetik – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második tanulmányából.
Hogyan érinti a webshopokat a GDPR?
A webshopot üzemeltető vállalkozások jó része feltehetően már találkozott az adatvédelemmel, rendelkezik a honlapjára feltöltött adatkezelési tájékoztatóval, esetleg adatvédelmi szabályzata is van és tevékenységét bejelentette a NAIH részére. Jogosan merülhet fel tehát a kérdés, hogy miben is új a GDPR és a webshopoknak mit is kell tenniük annak érdekében, hogy felkészüljenek az új adatvédelmi rendeletre, közismertebb nevén a GDPR-ra.
Újra keresik az Év Internetes Kereskedőjét
Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a vásárlóközönség. Minden olyan Magyarországon bejegyzett vállalkozás részt vehet a versenyen, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.