Egy igazi céges sikertörténet: a Kifli.hu felemelkedése

2019-ben a teljes online magyar kereskedelem mindösszesen 0,6 százalékát tette ki az élelmiszer-rendelések aránya. Minderre a járvány ráerősített, vagyis még komoly növekedési potenciál van a szektorban. Mindezt a Kifli.hu számai is mutatják - derül ki a Piac&Profit magazin legfrissebb számából.

A Kifli.hu anyavállalata a cseh Rohlik Group (a rohlik magyarul kiflit jelent). Tulajdonosa, Tomáš Čupr 2014-ben hozta létre a prágai székhelyű vállalatot. A Rohlik mára Csehország legnagyobb kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát. A Rohlik Group külföldi terjeszkedésének első állomása Budapest volt 2019-ben. Az online közért még hétvégén is „nyitva van” a vásárlók előtt.

(Fotó: Kifli.hu)
A szupermarket a hét minden napján reggel 7 és 22, illetve pénteken és szombaton 7 és 23 óra között üzemel, ugyanakkor egyre kiegyenlítettebb a hét napjai között a rendelésszámoknak az elosztása. Korábban nagyon erős volt a péntek és szombat és az ünnepek előtti időszakok. Egy átlagos vásárló bruttó 20–22 ezer forintot költ egy bevásárlás során. A slágerkategóriák közé a friss zöldség és gyümölcs, a pékáru, a hús és a tejtermékek tartoznak. Összeállításunkból kiderül az is, itt nem csak élelmiszert lehet vásárolni online, hanem háztartási eszközöket, barkácseszközöket, de a Butlers termékei és idehaza egyedüliként a Marks&Spencer élelmiszerei is megtalálhatók. Márciusban indult el a Benu Gyógyszertárral közös szolgáltatásuk, amelynek keretében vény nélküli gyógyszerek rendelhetők, akár háromórás kiszállítási idővel. Jelenleg Budapestre, az agglomerációba és a Balaton keleti medencéjébe szállítanak gyógyszereket – ahova a Kifli.hu normál esetben is szállít. A vállalat Budapestre és az agglomerációra fókuszál leginkább, de már rövid távon, a 2021-es tervek között is szerepelnek további városok. A magazinnak Makkay János, a Kifli.hu korábbi ügyvezetője is interjút adott (Az interjú márciusban készült, áprilistól Klekner Péter vette át a Kifli.hu ügyvezetői feladatait – a szerk.) Makkay János többek között arról is beszélt, milyen volt a cég életében a 2020-as év, hiszen a Kifli.hu indulása majdhogynem egybeesett a koronavírus-járvány magyarországi megjelenésével.
Makkay János (Fotó: Bánkuti András)
Beszélt arról is, ki a Kifli.hu célközönsége, a járvánnyal hogyan változott a vásárlók magatartása, valamint arról is, miként ugrott meg az oldaluk rendelésszáma egyik napról a másikra, de elmondta azt is, hogy szerinte szolgáltatásuk mekkora változást hozott az online élelmiszer-vásárlások területén. További részletek a Piac&Profitban. A magazinra itt tud előfizetni. A lap legfrissebb számában az alábbi témákról olvashatnak még:

  • Interjú Lázár Jánossal
  • Menedzserbetegségek kezelése Covid idején
  • A hazai turizmus már készül a nyitásra
  • Hogyan teljesítettek a magyar tőzsdei papírok a járvány egy éve alatt?
  • Hogyan árazták át a bankok a hiteleiket az állami hiteldömpingre reagálva?

 

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo